Напишете дума/думи за търсене

За да получиш, трябва да ти е отворена ръката, а ръката е отворена на този, който дава

С емоционално събитие стартира втората кампания „Вдъхновителки“ на „24 часа“ и дамския сайт MILA.BG. Инициативата отличава жени, които вдъхновяват околните с добрия си пример, и тази година ще обърне специално внимание на благотворителките.

"Благодаря ви, че днес сте тук - много е особено времето, но в живота понякога не се случва така както сме планирали. Благодаря за разбирането, че още от влизането успяхме да спазим дистанция и да обърнем цялата ненормалност на обстановката на шега, макар че тя изобщо не е такава - така главният редактор на mila.bg Мила Иванова посрещна гостите на събитието по повод старта на "Вдъхновителки". - Надявам се през март, когато е краят на кампанията, да може всички да се прегръщаме, а дотогава да осветляваме доброто и да попълваме онези редици на надеждата, от които обществото ни има нужда. Емоционално ми е, защото ако миналата година бях сигурна, че има смисъл от тази кампания, то сега смисълът направо крещи."

Мила Иванова (вляво) заедно с Олга Минева, основател на Emprove (в средата), и Валентина Димитрова, фамилен терапевт и ментор във фондацията
Мила Иванова (вляво) заедно с Олга Минева, основател на Emprove (в средата), и Валентина Димитрова, фамилен терапевт и ментор във фондацията

Първото интервю в новото издание на кампанията е с жена, била жертва на домашно насилие в продължение на 11 години. След като успява да се откопчи от кошмара на своя насилник, тя се посвещава на това да помага на други жени в подобна ситуация като част от проекта „РаноБудна“ на фондация Emprove (четете това интервю в съботния брой на в. "24 часа").

Основателката на Emprove Олга Минева сподели: „Пробуджането често е външна сила – както алармата, която ни кара да отворим очи рано сутрин и да не се успим. Това събуждане може да се случи и по естествен път, но ние искаме този кошмар на насилието да приключи максимално рано. Затова създадохме кампанията #РаноБудна и обединяваме опита на ментори и на жени, преминали през кошмара на насилието в силна комуникационна кампания към все още несъбудените. Но най-важното идва след отварянето на очите – ние сме тук именно в този момент, с безплатна психологическа подкрепа, с подкрепата и приемането на силните момичета от ЖенитеSurvivors, да съпроводим жената към нейната независимост и свобода."

Валентина Димитрова, ментор в Emprove
Валентина Димитрова, ментор в Emprove

Психологът Валентина Димитрова също е част от менторите на фондация Emprove. "Много е важно когато има кой да ти подаде ръка в моментите, когато си си тръгнал от токсичната връзка, но все още си разколебан, несигурен и дори искаш да се върнеш назад - каза Валентина пред гостите на старта на "Вдъхновителки 2020". - При някои сървайвъри това са стъпки, които са част от процеса и ако тогава останем с тях и те ни разпознават като сигурен ресурс, устойчивата промяна е много по-вероятно да се случи.“

Другите геройски момичета, които отличава кампанията ни, са от проект „За Доброто“. От началото на епидемията те събират над половин милион лева от дарители и помагат със защитни средства на над 100 български болници. Освен това „За Доброто“ са инициатори на обновяването и ремонта на няколко болнични детски отделения.

„От малка съм възпитавана с отношение към емпатията, към различния и стремеж към социална справедливост - сподели един от двигателите на "За Доброто" Поли Троянова. - Внучка съм на интернирана баба еврейка и съм дъщеря на логопед дефектолог и художник. За мен е ясно, че желанието да помагаш се възпитава и с личен пример. А това да имаш възможността да даваш е голяма "бераха" (от иврит "благословия"), дава смисъл. Аз давам каквото мога най добре - изкуство и организация. В проект "За Доброто" всяка една от нас дава най доброто от себе си от сърце и в това ни е силата.“

Екипът на mila.bg и част от момичетата от Emprove
Екипът на mila.bg и част от момичетата от Emprove
Мила Иванова благодари на партньорите на тази кампания, защото те за втора година вярват в нейната сила и в необходимостта тя да стига до огромен читатели, а това са "Филип Морис България" и Eucerin ("Байерсдорф България"). 

"Ние ви подкрепяме, защото имаме желание да дадем гласност на тези жени, в които има толкова много грижа за останалите, които будят толкова доверие в другите и които имат толкова много кураж. Това са ценностите и на нашата фирма, аз живея с тях вече 19 години и вашата кампания се припокриват с тях", каза Вяра Караджова от Eucerin.

За финал прокънтяха думите на Мила: "За да получиш, трябва да ти е отворена ръката, а ръката е отворена на този, който дава."

"Ако миналата година бях сигурна, че има смисъл от тази кампания, то сега смисълът направо крещи", каза главният редактор на mila.bg Мила Иванова
"Ако миналата година бях сигурна, че има смисъл от тази кампания, то сега смисълът направо крещи", каза главният редактор на mila.bg Мила Иванова

Кои са най-вдъхновяващите жени на България, четете през събота във в. „24 часа“ и на нашите два сайта 24chasa.bg и mila.bg.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X