Продуцентът има
още една много характерна черта – приема всичко лично
Някак си не успява да раздели работата от т.нар. свободно време или пък да усмири емоциите в себе си, когато снима.
Затова никой от екипа не се учудва, когато се разплаква на снимките на „Откраднат живот“.
В 7-ия сезон малкият Пепе е болен от рак, пристигат окончателните изследвания и докторът (доц. Банков, изигран блестящо от Юлиан Вергов) трябва да му обясни какво се случва. Тежък момент, в който целият снимачен екип съпреживява историята, толкова близка до реалния живот. За Милошев обаче, който по това време също е на снимачната площадка, тя е още по-лична, защото в ролята на Пепе е неговият собствен син Петър. „Не можах да сдържа сълзите си“, разказва по-късно той.
Впрочем във филма участва и доведеният му син Димитър Рачков-младши. Той играе детето, осиновено от сестра Жекова (Марта Вачкова).
Майка им – сценаристката Христина Апостолова, ги включва във филма, защото по думите й това са т.нар. удобни деца – те са израсли по сцени и снимки, познават актьорите, екипът е наясно какво могат да изиграят, а и няма нужда родители или близки да идват с тях. В случая със синовете ѝ има и още един симпатичен момент – и двамата сами поискали да играят във филма.
„Решението да снимаме Петър и Димитър не беше трудно, защото те са винаги подръка, изключително дисциплинирани са и могат да снимат по всяко време, за да попълват всички дупки в снимачната програма, свързани с актьорските заетости. Кое надделява у мен? Като всеки нормален човек и в мен се борят всички тези роли, в които се озовавам – раздвояването между семейството и работата... Но в крайна сметка се ръководя от интереса на зрителя, защото Зрителят осмисля нашата работа“, казва Милошев.
Крайно време е Евтим да заснеме пълнометражен филм
Думите са на Юлиан Вергов, който обяснява: „Милошев е продуцент, зад гърба си има много сериозни неща, а е по детски наивен, гледа с отворени очи на живота. Любовта към това да направи нещо за българското кино, да създаде нещо, е доста впечатляваща. Двамата с Христина родиха „Откраднат живот“, който тръгна без претенции, сериал, който трябваше да бъде 12 епизода, станаха 507. Той не е просто един продуцент, който е направил един филм и взема някакви пари. Не е така. Той наистина се пуска за някакви неща да се случат, да се направи, и то в тази разбираемо трудна ситуация в България. Това ми харесва на мен.“
Макар че, по думите на Вергов Милошев си има и своите лоши страни – „една от тях е, че се предоверява на хората“.
За професионализма му обаче по-важното е, че има нюх към вкусната история, която може да се превърне в кино. За разлика от кинодейците, които търсят голям смисъл в статичния кадър или оставят камерата дълго-дълго да следи обветреното и замислено лице на героя, продуцентът е наясно, че филмът е екранно изкуство, трябва и визия, но без съдържателна история всеки ефект отива на вятъра.
Труп в едно от Смолянските езера е първото мистично убийство в Родопите
А наоколо – нищо, никакви следи, няма стъпки, нито смачкани клони и храсти. Не е ясно как трупът е попаднал във водата. Мистерията е толкова голяма, че дори и местните следователи са склонни да потърсят врачки и гадателки.
Следват още няколко убийства в „Дяволското гърло“, а след този кратък 12-сериен филм вече никой не се съмнява в таланта на продуцентите от „Дрийм тийм“ да разказват истории, тъй като той промени представите за българското кино.
Със заснемането на сериала Милошев създава и прецедент в кинематографията ни от годините на демокрацията – изнася целия екип да работи извън София за два месеца. Решението му е по-скоро емоционално. Историята в „Дяволското гърло“ е инспирирана от географското място, където се разиграва. Засегната е темата за бежанците, както и фактът, че всичко се случва на физическата граница между християнството и исляма. Първоначалната идея е действието да се развива в Странджа, където е пътят на бежанския поток. Един от сценаристите обаче е от Смолян и докато търсят къде, той казва: „Хайде да снимаме в Родопите“.
„Тази идея ме запали емоционално, защото съм снимал „Сървайвър“ и знам какво е да направиш изнесена продукция. За риалити шоуто целият екип заедно с участниците работехме на чуждо място извън страната по 3-4 месеца. Сега се случи същото. Само в началото има няколко сцени, заснети в София, иначе цялото действие се развива в Смолян и Пампорово“, обяснява продуцентът.
Той е човек, който много дълго разсъждава върху нещата, които прави. Така е и с филмите. Впрочем за „Дяволското гърло“ не само ражда идеята, но е и автор на голяма част от сценария. Сюжетът сам по себе си обаче никога не му е достатъчен, той по-скоро служи за солиден фон, на който се разкриват човешките взаимоотношения. Така и в криминалния филм зад убийствата и насилието се крие дълбока емоционална история, която променя съдбите на хората. Амбицията на Милошев е да създаде нещо като летопис на мястото и времето, в което е заснета поредицата.
Сред всички сериали, създадени от Милошев, „Дяволското гърло“ е единственият, в който историята започва и свършва в първия сезон. Ще има и втори, но с коренно различен сюжет.
Скъпо ли е да снимаш сериали? На този въпрос продуцентът не отговаря с конкретни числа. По думите му цената на произведенията винаги е функция на общата рамка на пазара в България. И това са условия, с които трябва да се съобразява винаги. „Не смятам, че ние даваме по-малко труд, усилие и енергия от хората, които работят на американския или европейския пазар. Просто по-малкият пазар винаги дава по-малки възможности. Но това не трябва да е демотивиращо, защото вярвам, че винаги можем да създадем продукт, който да бъде оценен от света“, казва Милошев.
И той, и Любо Нейков – партньорът, с когото работят заедно вече над 20 години, управляват компанията си точно с тази идея – че има смисъл от нещата, които правят.
„Намерихме се, без да се търсим“, казва Милошев за талантливия актьор. „Вярвам, че в някои неща има съдба и предопределеност. И до ден днешен изпитваме удоволствие от това, че работим заедно. И до ден днешен сме приятели. Намирам това за нещо много специално“, обяснява продуцентът.
Двамата никога не са се карали за пари.
Имат ясни и честни взаимоотношения. Докато това е така, няма предпоставка да има напрежение. Споровете им по-често са от това, че имат голям творчески апетит и понякога се разминават в мнението на кое да дават приоритет. „След толкова много години ние отдавна не сме просто колеги и партньори. Ние живеем заедно, приятели сме и се обичаме.“
А и не са егоисти. Умеят да делят с останалите и работата, и успеха, и славата. „Големият двигател на „Дрийм тийм“ не сме били само Иван Спасов, Любо Нейков и аз, а всички колеги, с които работим през годините. Защото без общите усилия и общия принос сами никога нямаше да постигнем тези резултати.“
Всичко това обаче нямаше да го има, ако липсваше може би най-съществената част от целия процес на филмопроизводството – добрият сценарий. И ето тук е ролята на една жена, която – за огромно щастие на „Дрийм тийм“, е част от техния отбор. Няма как да е иначе, защото Христина Апостолова, главният сценарист на всеки от сериалите, е съпругата на Евтим Милошев. Докато той е двигателят на идеите, тя е човекът, който ги развива в сюжет, реплики, сцени. Най-важното е, че тя умее да пише истории и да си ги представя кинематографски.
„Тя е страхотен човек, когото много обичам. И единствените спорове, които съм имал с нея, все са били свързани с творческия процес. Работата е и жилото, и медът в нашия живот“, казва мъжът, влюбен и до днес в жена си.
Евтим Милошев е роден на 2 май 1968 г. в София. Завършва Строителния техникум в столицата, а след казармата следва геодезия в Университета по архитектура, строителство и геодезия.
Няма и ден стаж по специалността си, защото открива телевизията. Още през 1990 г. става един от създателите на легендарната студентска програма „Ку-Ку“ по БНТ. После работи за „Каналето“ и „Хъшове“ и естествено преминава с екипа на продуцентската компания „Седем осми“ в „Шоуто на Слави“, когато то стартира по Би Ти Ви.
От 2004 г. той продуцира телевизионната игра „Вот на доверие“ с водещ Иван Гарелов, както и първия американски риалити формат на Би Ти Ви – „Красавицата и отличникът“.
През 2006 г. Милошев напуска екипа на Слави Трифонов, за да се превърне в независим продуцент, като основава компанията „Дрийм тийм прадакшънс“ заедно с актьора Любомир Нейков и сценариста Иван Спасов. Към марката се присъединяват актьорите Христо Гърбов, Кръстю Лафазанов и Руслан Мъйнов, с които през 2007 г. продуцентската къща създава комедийното шоу „Комиците“.
През 2012 г. Милошев прави втора продуцентска компания – „Дрийм тийм филмс“, заедно с Габриел Георгиев и Иван Спасов, чиято основна дейност е в областта на филмопроизводството. И в двете е мажоритарен собственик. Междувременно е и сред основателите на Асоциацията на филмовите и телевизионните продуценти в България (АФТП). В края на 2016 г. е удостоен с най-високото и престижно отличие на Министерството на културата за принос в развитието на българската култура и национална идентичност – „Златен век“.
Милошев не е в първа младост, когато се жени
Минал е през няколко връзки, но нито една не го удържа завинаги. Докато среща Христина. Запознават се по време на снимките на „Сървайвър“ през 2007 г. Тогава той пак е продуцент на риалити шоуто, а тя е в сценарния екип. Там Милошев преживява тежък момент, тъй като загубва изключително близък човек в България. Покрай това двамата прекарват дълги часове в разговори и се сближават. „Намерих човек, с когото, дори и да мълчиш, това не ти създава дискомфорт, просто ти е добре“, разказва Христина. Когато се връща, не е лесно, защото има дете и все още живее с Димитър Рачков. Събрала ги е театралната академия, тъй като той бил в предишния клас на проф. Димитрина Гюрова, при която учи и Христина.
Днес тя е щастлива с Милошев, с когото отглеждат Димитър Рачков-младши и общия им син Петър. Двамата учат във френското училище „Виктор Юго“ и както вече стана дума, крадат от занаята на родителите си, след като с удоволствие излизат на сцената или пред камерата. С Димитър Рачков, който им е рода, се разбират спокойно и цивилизовано. Когато се налага, той ги отменя в родителските задължения, както стана и през това лято. Евтим и Христина заминаха за три месеца да снимат „Сървайвър“ във Филипините и момчетата изкараха ваканцията си именно с Рачков.
„През годините се научих да бъда предпазлив с мечтите, защото забелязах, че те се сбъдват.“ С тези думи и с лека усмивка Милошев предупреждава, че има още какво да направи за българското кино.
Интервюто е част от проекта на „24 часа“ и списание „TREND“, който нарекохме „Мъжете, които задават TREND“. То е естествено продължение на суперуспешното списание „Жените, които променят“, което беше издадено през пролетта на 2021 г. и разказаше историите на успеха на едни от най-влиятелните жени в България. „Мъжете, които задават TREND“ сега ни води в мъжкия свят и ни среща с лидери и изтъкнати визионери във всички области – от икономиката, бизнеса, спорта, културата и стила на живот.
Коментари (0)
Вашият коментар