Във “Великден”, десета серия от поредицата “На всеки километър” има няколко епизода с младия красавец Стефан Данаилов, който тогава набира популярност като бате Сергей. Тя обаче твърди, че е по-правилно да се каже как Ламбо си партнира с младата красавица Стефка Берова.
13 години трябва да минат, докато Людмил Стайков я снима в епоса си “Време разделно”, после още 6 години до сериала “Хотел "България”...
Но актрисата Берова не преживява много драматично всичко това, защото певицата Берова набира все повече популярност. Още докато е във Варненския театър,
започва любовта им с Йордан Марчинков
Женят се, ражда се дъщеря им, влизат от концерт в концерт, печелят награди и признание...
Но не мислете, че всичко тръгва толкова лесно. В началото нямат собствен репертоар и Стефка ходи при почти всички композитори и ги моли да напишат нещо за тях.
Това й струва много нерви и известно унижение, но го прави, защото е дълбоко убедена във възможностите на двамата. Повечето от композиторите предпочитат да работят с вече известни певци и утвърдени имена.
Пробивът е през 1975 г. с песента “Семеен спомен за Поморие”. Тази песен на Недялко Йорданов и композитора Атанас Косев тябвало да изпълни Тодор Колев. Той обаче е възпрепястван по причини, които Стефка сега не си спомня.
Косев я предлага на дуета с думите: “Ако вземете награда с тази песен, кариерата ви ще тръгне рязко нагоре”. На което Берова му казва: “Наско, ама да не забравиш после!”
На Стефка и Йордан се налага да поработят много върху песента, защото музиката е написана като за даденостите на Тодор Колев. Докато двамата имат по-ниски гласове.
И ние дай, дай... много труд хвърлихме, докато по някакъв начин я направихме. Не, не по някакъв начин - направихме я така, както искахме!”, спомня си певицата.
“Семеен спомен за Поморие” печели награда на тогавашния конкурс “Песни за морето, Бургас и неговите трудови хора” и се превръща в тотален хит. А в репертоара на дуета влизат песни като “Моряци”, “Летим по пътищата бели”, “Има една светлинка” и др. Всичките много мелодични и запеваеми са и с красиви смислени текстове.
Освен Атанас Косев песни за тях пишат Тончо Русев, Мишо Ваклинов, Найден Андреев, Зорница Попова и др. Текстовете са на Недялко Йорданов, Калин Донков, Найден Вълчев, Надежда Захариева... Днес Берова казва: “Спечелихме публиката и авторите на песни с дарба, интелигентност, красота и глас!”
През 1980 г. дуетът печели втора награда на конкурса “Песни за морето” в Рощок, Германия. Заедно с оркестър “Сезони” тръгват и по чужбина - пеят при огромен успех в Съветския съюз, ГДР, Чехословакия, Кипър, Италия, Португалия, Близкия изток, Мароко, Алжир и др. Понеже имената им са трудно произносими,
зад граница стават извести като Дан и Кора
През 1990 г. дуетът и... бракът се разпадат, но Стефка Берова не изневерява на музиката и продължава да работи самостоятелно.
Защо се разделят?
“Защото си омръзнахме - простичко отговаря певицата. - Ние не живяхме един живот, живяхме много животи. На сцената - заедно, вкъщи - заедно, на път - заедно. Никой от двамата не е виновен. Накрая, когато чувах стъпките му, че се прибира, ме заболяваше стомахът. Пак идва?! Ами къде да отиде, това му е домът...”
Берова признава, че никога не е притежавала женското чувство да бъде домакиня. И до ден днешен се чувства добре в хотели и по пътищата. Не се уморява, напротив. Не може да готви. А един мъж трябва да бъде погален и с уют посрещнат.
Сега певицата силно съжалява, че не е изпратила подобаващо родителите си. На другия ден след смъртите им, тя вече е на сцената. Не разбира кога и как расте дъщеря й. Стефка пее на сцената, а малката е до входа за сцената. Отначало като бебе в количката, после като момиченце с играчките си. Седи там и гледа...
Тук гласът на Стефка леко потреперва. Но само за миг. Овладява се и казва: “Не можах да се нарадвам на Косара като майка, но сега се радвам на внука си и разбирам колко е сладко да имаш малко дете. Ръчички, очички, гласче...”
И защо в последна сметка се разделят Берова и Марчинков?