“В магазин хикс не понасят майки с деца/възрастни хора/клиентите си по принцип, онзи ден изгониха женица, защото искаше само да разглежда. Не ходете в магазин хикс”.
Призив, който звучи като гражданско възмущение, може и да е просто блогърско отмъщение за отказ от сътрудничество срещу заплащане. Рекетът може и да не е чак толкова брутален – например издателствата не биха могли да пратят толкова безплатни екземпляри, колкото им искат самообявили се за книжни рецензенти блогъри срещу обещанието, че за въпросната книга ще чуят всичките им последователи.
Истинска манна небесна за реклама са и готварските блогове. Ето например
как звучи рецепта за щрудел, която покрай съставките споменава и фирма за
зърнени храни:
“Докато ровех онлайн за автентична рецепта за едно от любимите предколедни творения на моята баба Стоянка, която за трета Коледа няма да е с нас, попаднах на разкошната кампания на фирма ХХХ, която празнува образа на бабата като един от най-ярките празнични символи. От ХХХ са създали три виртуални образа на типичните баби, които познаваме от детството си. Много сладко! Вдъхнали са им индивидуалност, характер, че и личен кулинарен стил. Да си призная, поразплаках се, като видях кампанията, но не от тъга, от умиление.” Рецептата е поместена в един от награждаваните блогове за храна и е чудесен пример за новия начин на рекламиране, който избират фирмите и който е и добре дошъл за блогърите.
Съвсем брутално е положението в блоговете, рекламиращи хранителни добавки.
Обикновено това са страниците на фитнес-гурута, които покрай обясненията как се ваят мускули продават всякакви добавки. Бърз поглед през най-популярните фитнес блогове ме осведоми, че ако за перфектното лице ви трябва мицеларна вода, то за перфектното тяло не можете да минете без водородна такава. Не вникнах в чудото на химическия ѝ състав, само разбрах, че струва пари да си я направиш.
Всъщност в България няма регулация на рекламите в интернет пространството, а то започна да измества останалите медии от предпочитанията на доста фирми. За тях това е разбираемо – от една страна, така достигат до аудитория, която не ползва традиционни медии, от друга –
да се рекламира чрез инфлуенсъри не струва много,
а понякога не струва и нищо, най-много някой лаптоп.
Коментари (0)
Вашият коментар