Старият Холивуд може да изглежда невинен в сравнение с днешния. Но някога студиата контролират порочно върху всеки аспект от живота на своите актьори. Не е изненадващо, че на жените им е било по-трудно от мъжете.
Актриси, които били възприемани като сексбомби и секссимволи, са насърчавани да не се женят. Ако все пак минат под венчило, тогава им било забранено да забременяват. И ако забременеят, често са били притискани да направят аборт.
Славата и статусът на актрисата били без значение. Всъщност колкото по-известна е актрисата, толкова по-голям е бил натиск да направи аборт. Бет Дейвис, Джоан Крауфорд, Джуди Гарланд и Лана Търнър правят аборти по нареждане на студията.
В много случаи абортите са организирани от самото студио. То урежда актрисата да влезе в болница под претекст, да речем, че страда от ушна инфекция или защото „има нужда от малко почивка".
В някои случаи родителите на деца актьори са били съгласни с тези принудителни аборти. Например майката на Гарланд - работеща в студиото, с което дъщеря й има договор, е тази, която урежда аборта на щерка си по време на брака на Гарланд с Дейвид Роуз.
Наложената от студиото диета на Джуди Гарланд с цигари и амфетамини
Несгодите на Джуди Гарланд не започват, нито свършват с невидялото бял свят нейно дете.
Гледайки как Дороти танцува в „Магьосникът от Оз", никога няма да познаете на какъв вид трудности е била подложена Джуди Гарланд, която изиграва спомената героиня, от шефовете на студиото.
Гарланд е само на 13 години, когато се явява на прослушване пред филмовия продуцент и съосновател на MGM Луис Б. Майер. В началото всичко изглежда като луд късмет, но за Гарланд се превръща в кошмар.
Само година по-късно, когато Гарланд е на 14 години и се кани да участва в първия си игрален филм, MGM започва да я тормози да отслабне. Студиото е толкова успешно в промиването на мозъка на Гарланд, че тя започва да нарича себе си „дебело малко гнусно прасе със свински опашки".
Гарланд е подложена на строга диета от пилешка супа и черно кафе, която тя допълва с цигари и хапчета за отслабване.
Междувременно много по-възрастните ръководители на студиото я тормозят сексуално. Гарланд разказва как веднъж Майер й казва, че има красив глас, „който идва от сърцето". Докато изрича това, той слага ръка на лявата й гърда.
„Често си мислех, че съм късметлийка, че не пея с друга част от анатомията си", отбелязва по-късно Гарланд.
Ето защо изобщо не е изненадващо, че „терапията" на Майер сдобива звездата с хранително разстройство и пристрастяване към наркотици, които продължават през целия й живот.
В крайна сметка Джуди Гарланд умира от свръхдоза наркотици само на 47 години през 1969 г.
И друго дете актриса не е пожалено от месомелачката, наречена Холивуд.
Сексуализацията на Шърли Темпъл
Шърли Темпъл се смята за едно от най-класическите деца звезди на Холивуд. Но тя е сексуализирана от индустрията от самото начало на кариерата си.
През 1932 г. Темпъл започва холивудския си възход само на тригодишна възраст. Скоро след това тя започва да играе в поредица от комедийни късометражни филмчета, наречени Baby Burlesks. Те се стремят да пародират текущи събития и популярни филми. Но често те изглеждаха по-страховити, отколкото комедийни.
В късометражния „Поли Тикс във Вашингтон" Темпъл – тогава на четири години – играе проститутка, изпратена да „забавлява" сенатор (също изигран от дете).
Облечена в перли и носеща малък сутиен, Темпъл пили ноктите си по начин, предназначен да имитира действията на самоуверена и може би уморена от живота съблазнителка, която се излежава в нейния будоар.
В друг кратък филм, наречен War Babies, Темпъл отново играе проститутка, която се опитва да съблазни мъже в армията (изиграни от момчета). Танцувайки съблазнително, разменяйки целувки за близалки и наричайки себе си „скъпа", младата актриса се впусна в представление, доста надхвърлящо годините си.
За да влошат продуцентите още повече нещата за невръстните актьори, Темпъл и другите деца актьори били жестоко наказани на снимачната площадка за неспазване на правилата.
„За да заплаши и накаже несътрудничещите деца актьори, режисьорът Чарлз Ламонт използва звукоизолирана черна кутия, висока 180 см, в която има лед, обяснява историкът Джон Касан.
„Непослушните деца били заключвани в този тъмен, тесен интериор и били задължени да седят върху леса и да дишат студения, влажен въздух.
Въпреки че Baby Burlesks помага на Шърли Темпъл да стартира кариерата си в Холивуд, по-късно през живота си тя ще ги определи като „цинична експлоатация на нашата детска невинност".
Коментари (0)
Вашият коментар