Напишете дума/думи за търсене

Работа от вкъщи по време на пандемия - 10 съвета

Условията на световна пандемия наложи на много от хората да работят от домовете си, за да се ограничи разпространението на заразата. Не само болестта, но и хоум офисът може да е доста предизвикателно начинание.
Всеки, който някога е работил от дома си, знае, че да останеш фокусиран, може да бъде най-трудната част от процеса.
Оставайки си вкъщи в работно време и ден, ще откриете непредвиден прилив на мотивация, за да сгънете най-накрая прането, което отлагате от месец насам, или да приготвите шестстепенно меню.
Добре, може би това е малко драматично, но когато денят свърши, ще стане ясно, че сте свършили много малко „офисна” работа.
За да ви помогнем да сте съсредоточени и продуктивни, ви предлагаме изпитани съвети, които лесно може да приложите, за да ви подкрепят в трудните пътувания от леглото към домашния компютър.

1. Направете график
Спането до 11 часа сутринта, протяжното пиене на кафе до 2 следобед и един час работа, преди да дремнете за 30 минути, не е опция за домашния офис.
Вместо това направете си спретнат график, който ще ви помогне хем да сте продуктивни, хем да не сте изморени в края на деня от лутане, чудейки се какво първо да подхванете. Не е нужно да ставате в 8, ако сте по-продуктивни в по-късните часове от деня, важното е да не изоставят проектите, по които работите, и да не страдат крайните срокове. В крайна сметка, нямате нужда от допълнителен стрес и в без това тревожно време.

2. Излезте от пижамата
Дори и да не планирате да виждате никого или да излизате от къщата си през целия ден, минете през банята и съблечете пижамата. Няма нужда от бизнес костюми в домашни условия, но със сигурност нощницата няма да подмами ума ви, че това е работен ден с пълна сила. Повечето хора имат сутрешна рутина, преди да отидат на работа, така че не пропускайте това. Срешете се, нанесете крем за лице, правете каквото трябва, за да се почувствате готови за работния си ден в домашни условия.

3. Определете срокове
Хората имаме навика понякога да отлагаме това или онова за по-добри времена. Добър начин да се мотивирате е да си поставите свои собствени срокове. Наложете си ежедневни малки цели, които ще ви помогнат да работите последователно, а не да оставяте всичко за последния момент. Ако е необходимо, се подкупите с допълнителен стимул. След като спазите краен срок, може да си осигурите награда, независимо дали е забранена храна, релаксираща вана или гледане на цял сезон на любимия си сериал.

4. Имайте седмичен план
Подобно на задаването на срокове, създаването на план за седмицата ще ви помогне да се концентрирате и да следите за изпълнението му. В края на всяка седмица планирайте предстоящите си задачи за следващата.

5. Използвайте онлайн средства за комуникация
Едно от най-големите предизвикателства за работата от дома е общуването с останалия екип. Добрата комуникация е от решаващо значение за плавния и продуктивен работен процес, тъй като помага на членовете на екипа да останат на една и съща вълна и да избегнат всякакви недоразумения или грешки. За щастие, има на разположение различни инструменти, с които да поддържаме връзка с околния свят и колегите. И Slack, и Google Hangouts са чудесен вариант за онлайн съобщения. Разбира се, Viber, Whatsup и Messenger са други ефикасни начини за комуникация. За по-задълбочени дискусии изберете видеоконференции с помощта на платформи като Skype, BlueJeans или Zoom. Може да ви свърши чудесна работа и Connecteam - приложение за управление на екип, което не само ви помага дистанционно да комуникирате със служителите си, но също така ви дава възможност да управлявате планирането на задачите и да изпращате важни документи. Комуникирайки редовно с вашия екип, ще може да осъществявате срещите и дискусиите, които бихте имали в офиса.

6. "Не" на социалните мрежи
Социалните медии могат да спрат производителността по-бързо, отколкото даването на един лайк на този или онзи статус. Примамливо е да хвърляте по едно око на социалните си мрежи през целия ден. Но преди да се усетите, ще мине час в гледане на снимки на братовчеда на сестрата на не-знам-си-кой познат от Facebook.

7. Правете почивки
Няма нищо лошо в това да отстъпите и да си починете от работата, това всъщност ще засили фокуса ви. Ако сте имали наистина продуктивен час, отделете си 5-7 минути, за да си направите кафе или няколко йога упражнения. Наградете се с 15 минути медитация и не забравяйте да си направите обедна почивка.

8. Обособете специално работно пространство
Създайте пространство в дома си, което само и единствено за работа. Това не трябва да е цяла стая или цяла маса, само една зона, която ще използвате всеки ден. Това ще помогне на ума ви да разбере, че е време за работа в момента, в който седнете в това пространство.

9. Разгледайте приложенията за производителност
Независимо дали се дължи на неправилна комуникация с вашия екип или множество разсейвания в дома ви, може да се окаже, че изоставате в проектите и задачите си. За да се върнете отново в прав път, не само трябва да станете навреме и да съблечете пижамата си, но и трябва да създадете ясен и организиран график на работния процес. За това ще ви помогнат приложения като Monday, Asana и Trello. Може също така да използвате приложения за управление на времето, специално разработени за проследяване на производителността и предотвратяване на забавяне, като RescueTime и Toggl.

10. Поддържайте здравословен хранителен режим
Работата от дома не е само фокусиране на ума ви; също е за поддържане на тялото ви здраво. Може да ви се стори изкушаващо да похапвате небрежно през целия ден, когато хладилникът ви е точно на една ръка разстояние, но се опитайте да се съпротивлявате на това изкушение. Постоянната ядене може да ви направи мудни и непродуктивни, що се отнася до работния процес. Вместо това се придържайте към последователен график на хранене, подобен на този на нормален работен ден в офиса, като отделяте час за здравословен и питателен обяд.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X