Напишете дума/думи за търсене

Страхът от телефона води до проблеми

СНИМКА: Pixabay

Ако звън от телефона ви притеснява или ви облива студена пот, когато вие трябва да се свържете с някого, има начин да се справите с тези проблеми.

Днес рядко сме отделени от нашите мобилни телефони, но много хора страдат от същински страх, когато трябва да проведат телефонен разговор. Признато като социално тревожно разстройство, телефобията засяга хора по целия свят.

Лесно решение е просто да се реагира на момента и да се отвръща на чутото директно. Технологиите, които позволяват общуване без директен вербален контакт между събеседниците, спомагат за прикриването на този проблем.

В крайна сметка последствията от тези притеснения у хората могат да бъдат катастрофални за тяхната продуктивност и работоспособност. Телефобията съществува преди появата на смартфоните.

По-голямата част от тези личности се боят да говорят по телефона заради самия процес. Притесняват се да не кажат нещо глупаво или да отнемат прекалено дълго време за отговор. Осъждащото отношение на слушателите понякога също провокира подобен страх.

Проблемът в случая е, че при комуникиране чрез писмена форма имаме много повече време да подредим мислите и изказа си. Друг фактор са и несъобразителните позвънявания извън работно време, които се избягват, когато са обвързани с имейл или друга форма на модерните апликации за комуникация.

В други случаи, самите културни норми внушават страх у говорещите по телефона. В Япония, например, съществува особено колебание относно разговорите с непознати. Така, според тях, рискуват да се обидят или да изгубят своя престиж.

В Индонезия местните комуникират чрез стотици смс-и на ден и този навик ги кара да се чувстват некомфортно, когато трябва да позвънят на някого. Основаващите се на културните норми, по-скоро се страхуват да не бъдат отхвърлени от обществото, ако не спазят приетото за нормално.

Повечето терапевти се опитват да повлияят на своите пациенти чрез когнитивно-поведенческа терапия. Те ги карат да им споделят за възможно най-притеснителните моменти по време на телефонен разговор и разиграват още по-ужасни такива, с цел да бъдат превъзмогнати.

Специалистите препоръчват на хората, чиято професия е обвързана с постоянни обаждания по телефона, да си изградят план за провеждане на разговора с определено начало и край. Така биха се чувствали доста по-сигурни и най-вероятно ще успеят да преодолеят този свой страх по-лесно.

Зорница Йосифова

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X