Напишете дума/думи за търсене

„Лицата“ на модерното българско вино

Серията F2F (Face 2 Face) на New Bloom Winery очертава съвременния път на родното винарство и умелата комбинация на познат сорт-уникален тероар

Българското вино има своя модерен прочит в лицето на бранда F2F (Face 2 Face), произведен от избата в град Съединение New Bloom Winery. Името на винарната буквално се превежда като „нов разцвет“ и обобщава всичко, което се случва в последното десетилетие с винарството в Тракийската низина. Винарната си е поставила за цел да демонстрира силата на родния тероар с използването както на добре познати световни сортове, така и на малко известни разновидности като Дорнфелдер и Регент. Нещо повече – производителят от Съединение знае, че хубаво вино се прави от собствени лозя и днес притежава близо 8000 дка.

Винената марка F2F, или „лице в лице“ е визитната картичка на New Bloom Winery. Тя включва вина в съвременна стилистика, не толкова натоварени с дъб и със съхранени естествени характеристики на сорта и тероара.

Тези вина са леки, свежи и „лесни“ за пиене, но без да са лишени от дълбочина и характер. Един винен сорт продължава да владее сърцата и небцето на винения ценител у нас вече повече от десетилетие. Любимецът на масовото винено съзнание е Совиньон блан, който е нарицателно за бяло вино през лятото, най-вече заради своята свежест. Той е сред най-търсените (и продавани) бели сортове в България и най-продаваният сорт вино при по-скъпите вина. Популярността на този сорт се дължи именно на страните от „Новия свят“ – най-вече Нова Зеландия и Австралия, които го наложиха с много тревисти нотки и свежи цитруси. Родината му е Франция, долината на Лоара, но днес е разпространен по целия свят и във всички винарски райони. Любопитна подробност е, че именно от Совиньон блан произлиза червеният сорт Каберне Совиньон (кръстоска между Совиньон блан и Каберне Фран). „Хубавият Совиньон блан се отличава с чист и богат интензитет на аромата, с изява на характерната за сорта свежест, ароматна зеленина и екзотична плодовост“, разказват от екипа на New Bloom Winery. Совиньон бланът в серията F2F е направен именно в стила „Нов свят“,с обаятелен плодов аромат, сортов финес и страхотна хармония във вкуса.

И ако Совиньон бланът е кралят на белите сортове, то безспорно кралицата е Шардонето. Сортът идва от Бургундия, носи името на малко френско селце. Смята се, че Шардонето е малката сестра на Пино Ноар – получило се е от кръстоската между Пино Ноар и непознат и вече изчезнал френски сорт Гуе Блан (Gouais Blanc). Шардонето е известно с многообразните си аромати, които варират от плодови и цветисти до по-маслени, ванилови нотки вследствие на отлежаването в дъб. При направата на своето Шардоне в серията F2F експертите от New Bloom Winery загатват елегантно използването на дъбови бъчви, без дъбът да приватизира сортовия характер на виното. Точно в тази посока са и съвременните винени тенденции.

Но безспорно винената категория, която печели най-много фенове, е тази на розето. Това се дължи преди всичко на производителите от Прованс, Франция, които наложиха по-бледите и плодови розови вина. Розето се прави от червени сортове, но по технологията за бяло вино, а цветът се дължи на контакта на гроздовия сок с ципите. Розето F2F от сортовете Каберне Совиньон и Марселан е в светлината на класиката в жанра – нежен розов нюанс, елегантен вкус и дъх на малина, бяла череша и нотка розов грейпфрут, специално за познавачите и ценителите на hаut de gamme (високото качество).

F2F включва и две червени вина. Едното е от немския сорт Дорнфелдер, който New Bloom Winery първи засяват в Тракийската низина и днес той се е превърнал в тяхна визитна картичка – дълбочина, характер и екстрактност. Другото червено вино F2F е бленд от Каберне Совиньон, Сира и немския Регент – отново сорт, който New Bloom налагат у нас.

Главен енолог на New Bloom Winery е Владимир Влъчков – едно от най-разпознаваемите и висококвалифицирани лица на винената сцена. Според него отличителният белег на вината на New Bloom Winery е хармонията. „За да дам тази оценка, се осланям на постоянството, което показваме през годините, оценено многократно и от потребителите у нас и от най престижните световни винени конкурси“.

„Няма нищо лошо в това да се създават хубави български вина от популярни сортове. Всъщност предпочитанията на потребителя са именно в тази посока. Предизвикателството е да създадеш вино, което въпреки че е от масов сорт, вълнува. Нещо повече – да задържиш това впечатление с всяка следваща реколта“, допълват още от екипа на New Bloom Winery. Избата вярва, че тепърва българското винарство ще разгръща потенциала си, но за да се създават вина от бъдещето, трябва здраво да сме свързани с корените си.

Наздраве!

  • Ключови думи:
ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X