Напишете дума/думи за търсене

Тази история трябва да се разказва на всяко дете по света

„El niño que pudo hacerlo" (Момчето, което можеше да го направи) е история, която трябва да се разказва на всяко дете по света.
Тя носи със себе си много мощна поука - трябва да се борите, за да постигнете личните си цели, и да спрете да слушате гласове, които се опитват да убият вдъхновението ви. Испанският писател Елой Морено адаптира тази народна приказка.

„El niño que pudo hacerlo" е овластяваща история, която показва реалността на това как създаваме мечтите си и ги вграждаме в живота си.

Да искаш да направиш нещо и да можеш, невинаги е едно и също. Това е нещо, което трябва да разберем още в детството си, за да не попаднем в капана на прекаленото себеизискване.
Способността да гледате на потенциала си по реалистичен начин е начинът, по който изграждате здравословно самочувствие. Ето защо е толкова важно да поставите „може" пред „искам" и да оставите мечтаното, магическо желание за преодоляване да ви тласка напред.

Това, което искаме, е децата да обичат себе си, да вярват в себе си и да вярват в своя потенциал. Искаме да знаят, че са в най-добрия си вид, когато са себе си.

Историята El niño que pudo hacerlo (Момчето, което можеше да го направи)
Две момчета прекарвали цяла сутрин в пързаляне с кънки на замръзнало езеро. Но изведнъж ледът се счупил и едното от тях паднало във водата. Течението го завлякло настрани, където то се озовало под леден покрив. Единственият начин да се спаси бил да се счупи този слой лед.
Другото момче започнало да вика за помощ. Когато видяло, че никой не идва, то взело един камък и започнало да удря колкото се може по-силно по леда.
Удряло отново и отново, и отново, докато не пробило дупка, през която измъкнало приятеля си. Няколко минути по-късно пожарникарите дошли, след като съседите чули виковете на момчето и им сигнализирали. Когато пожарникарите разбрали какво се е случило, те не спирали да се чудят как толкова малко момче е могло да пробие толкова дебел слой лед.
„Няма начин да го е направил с тези ръце. Невъзможно е, той просто не е достатъчно силен. Как го е направил?", питали се те.
Един възрастен мъж се приближил до пожарникарите, когато ги чул да говорят.
- Знам как го направи - казал старецът.
- Как? - попитали те шокирани.
- Нямаше никой, който да му каже, че не може.

Децата, мечтите и нашата роля да им помогнем да изградят самочувствието си
Има два големи стълба, на които се опираме, за да ги развием и да оставим способността си да преодоляваме нещата. С други думи, когато сме малки, това, което другите ни казват, не е просто пречка или вдъхновение. Това също оформя нашата идентичност и нашата представа за себе си.

Като възрастни ние играем огромна, съществена роля, когато става въпрос за изграждане на самочувствието на децата. Те са като гъби, които попиват всичко около себе си, включително всички послания, които им даваме за живота. Всички деца са направени от крехък, деликатен, мечтателен и удивителен материал. Те имат искрящи умове, които превръщат игрите си в мечти за създаване и желания за изпълнение.

Винаги, когато сте сред деца, трябва да помните това: ние сме техните треньори. Ние сме отговорни за техните фантазии, желанието им да живеят живот, тяхното самочувствие и особено тяхната идентичност.

Както всички знаем, приказките са един от най-добрите начини да предавате послания на децата. Може да ги използвате, за да помогнете на децата да разберат себе си, да се движат в света, да научат ценности и да имат нови преживявания. Тази история има послание за това колко е важно да се развие едно абсолютно необходимо житейско умение: устойчивост.

Под устойчивост се има предвид издръжливост, постоянство в лицето на трудностите и връзка със себе си. Спрете и помислете за секунда колко важно би било за едно дете да чуе тази история и да се научи как да направи солидна основа за вътрешния си замък.

Съобщения като това в тази история ще им помогнат да създадат свои собствени специални, добре отгледани крила. Тези видове съобщения също им помагат да експериментират със своите способности и интереси. Но най-важното е, че те помагат на децата да развият свои собствени стратегии за самоуправление.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X