Допреди няколко десетилетия в европейските ресторанти всички ястия се сервираха на масата едновременно, а системата беше известна като service a la francaise. В днешно време модерното обслужване се нарича service a la russe, или с една дума, ястията се сервират постепенно.
Някогашният руски посланик Александър Куракин е „бащата“ на съвременния начин на обслужване в локалите за хранене, който „внесъл“ този почин, докато бил на мандат във Франция.
Днес този принцип е приет по целия свят и има много други правила, които собствениците на ресторантите спазват.
Следването на тези правила може да ви помогне да се наслаждавате повече на храната и да сте гост на ниво.
Кои са почти незабележими, но много популярни грешки, които правим в ресторантите като клиенти?
Помагаме на сервитьорите да почистят масата
Смятаме, че ако поставим чиниите на ръба на масата, ще бъде много по-лесно за сервитьорите да ги вземат. Но всъщност това не е вярно: всеки сервитьор има своя собствена система за събиране на чинии и през повечето време ние само усложняваме работата им. Освен това не поставяйте чиниите една върху друга, защото те никога не бива да се носят по този начин, тъй като са по-податливи на напукване.
Освен това, ако сте счупили чаша, не се опитвайте да събирате парчетата от пода. Ако се порежете, сервитьорът не само ще трябва да почисти пода, но и да ви помогне да превържете раната си.
Искате готвачът да сготви ястие, което не е в менюто
Понякога гостите молят сервитьорите да им донесат ястие, което не е в менюто. Дори и персоналът в кухнята да е способен да ви приготви това, което искате, вашата молба няма да се сметне за много любезна.
Първата причина е, че цената на ястието се изчислява предварително и ако в момента главният готвач отсъства, е много трудно да се изчисли новата цена. И втората причина е, че цялата храна в ресторантите е направена в съответствие с технологични карти, което означава, че количеството на съставките е много прецизно, за да може вкусът да е максимално балансиран.
И накрая, всяко бистро и ресторант учи своите служители да готвят точно храната, която е в менюто. И дори ако готвачът е висококвалифициран, а вие сте в скъп ресторант, няма гаранция, че пържолата, която не е в менюто, ще бъде приготвена правилно и че ще ви бъде вкусно.
Оставяте лоша рецензия за ресторанта в интернет
В интернет има много различни уебсайтове, където хората пишат отзиви за кафенета и ресторанти. Тези страници очевидно са много полезни за хората, които искат да намерят добро място за хранене, но нищо от написаното в рецензиите ви всъщност не влияе пряко върху услугата на мястото, от което не сте доволни.
Ако наистина искате да направите качеството на обслужване или нивото на храната по-добро, напишете писмо до мениджъра или собственика, използвайки формата за контакт в сайта на самото заведение.
Започвате да се храните, без да изчакате другите на масата
Според етикета за хранене, ако сте дошли в ресторант с голяма компания, всеки трябва да започне да се храни само след като сервитьорът донесе храната на всички от групата. Ако вашата салата или пържола е била сервирана преди храната на вашите приятели или роднини, трябва да изчакате, докато всички останали ястия са на масата. Освен това не се хранете прекалено бързо. Опитайте се да следвате темпото на хората, с които споделяте масата.
Също така има правило за служителите на кафенета и ресторанти: ако имат двама или повече гости на една маса, всички чинии с храна трябва да се сервират едновременно.
Важно
Не пренебрегвайте кулинарните традиции на отделните държави
Ако ще посетите ресторант в друга държава, в която никога не сте били, научете правилата, свързани с кулинарните й традиции.
Коментари (0)
Вашият коментар