Четири от тях, които изглеждат прекрасно в живота и на сцената
1. Аня и Ваня - две
сексбомби, от
които всеки би
искал да умре
Аня Пенчева е родена в Смолян. Завършва ВИТИЗ в класа на проф. Сашо Стоянов през 1980 г. Със софиянката Ваня Цветкова са приятелки още от първи курс, после и двете са разпределени в Младежкия театър.
“Доброжелатели” я съветват да не остава в този театър, защото всички главни роли щели да бъдат за Ваня и за нея нямало да остане нищо интересно.
А те двете правят заедно сватбите си там. Аня казва, че така и така ще канят едни и същи хора, защо да не им излезе по-евтино. Тя купува пиенето, Ваня - яденето. Аня се омъжва за младия скиор Сашо Диков, а Ваня - за каскадьора Павел Дойчев, с когото се запознават и влюбват на снимките на филма “Комбина”.
На първата двойка кумува артистичното семейство от Младежкия театър Николай Бинев и Домна Ганева, на второто - пак артистично семейство - Петя Силянова и Иван Иванов.
В Младежкия театър
Аня среща и
голямата си любов -
Ивайло Караньотов
Той е лекоатлет и син на голямата актриса Славка Славова. Ивайло я вижда за първи път във фоайето на Младежкия. Той бърза за касата, където на негово име са запазени два билета за пиесата “Амадеус” на Питър Шафер. В нея Аня играе съпругата на Волфганг Амадеус Моцарт.
През 1986 г. директорът Дико Фучеджиев кани и двете актриси в Народния театър. Те са на по 29 години и Аня казва на Ваня: “Хайде, сега е моментът!”. Но Цветкова остава в Младежкия - режисьорът Здравко Митков ѝ е обещал да направи с нея “Алиса в Страната на чудесата”.
Така през 1987 г. Аня Пенчева постъпва в трупата на Народния и е там и до ден днешен. Дебютира в ролята на Дафинка в “Свекърва”. С времето се утвърждава като една от звездите на театъра - играе във “Васа Железнова”, “Лоренцачо”, “Черна комедия” “Маркиза Дьо Сад”, “Жените на Джейк”, “Макбет”, “Ах, този джаз!” “Рейс”, “Крадецът на праскови” и др.
В Народния театър се случва магията между Аня и Ивайло Караньотов. Той е сценичен работник в театъра и един ден я среща по коридорите му. “Тогава само надникнах в очите ѝ. Изведнъж видях, че бяха адски различни от очите на всички жени, които някога съм познавал”, признава след години Караньотов. Двамата са семейна двойка и до ден днешен.
Аня Пенчева и Ваня Цветкова дебютират в киното почти по едно и също време. Аня е швейцарката Розмари в “Тайфуни с нежни имена”, Ваня е певицата в “Служебно положение ординарец”.
Оттук нататък пътищата на двете актриси се разделят. Цветкова се отдава само на киното и след 1989 г. заминава за САЩ, Пенчева раздава таланта си и в театъра, и в киното, но остава вярна на Народния.
Още при дебюта си в “Тайфуни с нежни имена” Аня Пенчева, тогава студентка във ВИТИЗ, хваща окото на зрителя. Макар че е
повече сладка
и невинна, отколкото
секссимвол
Партнира на самия Коста Цонев, който е българският разузнавач Емил Боев.
Актрисата е Жечка в сериала на Въло Радев “Адаптация”. Когато вторият режисьор Жени Радева харесва Аня за сериала, тя е в първи курс и със счупен крак. Филмът разказва за група млади хора, които имат психически проблеми и трудности при адаптирането си в обществото.
С дипломирането ѝ във ВИТИЗ идва и голямото предизвикателство - Ирнике в “Хан Аспарух” на Людмил Стайков. Поради липса на време режисьорът ангажира Аня без проби, само по фотоси. Водят актрисата направо в Плевен, където е щабът на филмовата продукция. Обличат я в прабългарски дрехи и тя застава пред камерата, без дори да е прочела целия сценарий.
Всичко върви добре до деня, в който трябва да снимат сцена, в която Аня играе гола. Художникът Майски е направил страхотен декор - шатрата на хана. И в нея младата Ирнике трябва да се покаже пред хана, преди той да я вземе за жена.
За Аня сякаш настъпва краят на света. “Бях много млада, девствена... И онемях, мислех си, че едва ли не ще забременея. Мислех си още, че тази голота ще ми срине бъдещето, че хората ще си кажат: “О, боже, ние всичко видяхме в тази актриса, какво повече...”, спомня си онези времена актрисата.
И отказва да се съблече. “Как така няма да се съблечеш”, невярващ пита Людмил Стайков. Гледа я като обезумял и нарежда всички да напуснат шатрата. “Не виждам защо трябва да се събличам”, казва Аня с треперещ глас. “Ама аз виждам”, настоява режисьорът. Правят само един дубъл. Людмил отива при Аня, целува я и казва: “Браво, мойто момиче! Не беше страшно, нали?”. После тя ще е в ролята на Севда във “Време разделно”.
Последното филмово приключение на Аня Пенчева е във филма на Николай Волев “Извън пътя” (2016). Партньор ѝ е Деян Донков, който казва: “Аня е абсолютна бойна единица. Познавам много актриси, които са претенциозни, лигави, правят се на примадони... При Аня няма такова нещо. Тя винаги е отдадена на работата си и на всяка роля!”
Скоро ще видим актрисата и в малка, но значима роля в сериала “Откраднат живот”, който започна своя осми сезон. Но и в малката роля Аня си е Аня. Голяма!
Мария Каварджикова
играе гола
в Пернишкия театър
И Мария Каварджикова е като връстничката си Аня родопчанка, родена е в Крумовград. През 1978 г. завършва ВИТИЗ в класа на проф. Надежда Сейкова.
За разлика от другите героини в този текст тя заминава по разпределение в Пернишкия театър и изкарва там цели 8 години. Но това е златното време на театъра, когато директор му е Георги Русев-Гочето.
През 1979 г., в която Мария играе дебютната си роля на византийската императрица Теофано в едноименната пиеса в стихове на поета Радко Радков, в Перник тръгва слухът, че младата красива актриса се появява чисто гола на сцената!
Слухът стига до София и салонът на театъра е винаги препълнен. Директорът Русев потрива доволно ръце.
Каква всъщност е истината?
Режисьор на спектакъла е специално поканеният французин Пиер дела Тора. Той измисля трик с оптическа измама. Мария се появява в банята зад прозрачна найлонова завеса, облечена в трико с телесен цвят и сред дим и пари. Гледана от салона, императрица Теофано изглежда гола и с невероятно еротично излъчване.
От 1986 до 1990 г. Мария Каварджикова е в “Сълза и смях”. През 1991 г. влиза в трупата на Народния театър, там е досега. Играе и в постановки на Театър 199. На стената на театъра има пано с неин шарж пръстови отпечатъци.
В Народния изиграва над 50 роли. Най-значимите ѝ са в постановките “Цената”, “Васа Железнова”, “Тартюф”, “Човек за всички времена”, “Есенна градина”, “Чайка”, “На дъното”, “Опит за летене” и др.
Драматургът Елин Рахнев пише моноспектакъла “Флобер” специално за Каварджикова. Два пъти е отличена с наградата “Аскеер” – за изпълненията ѝ в “Спускане от връх Морган” и “Бившата мис на малкия град”. Изключителна роля актрисата прави в спектакъла “Две”, в който е Елисавета Багряна.
Над 50 са ролите ѝ в киното. Дебютира като Жана в партизанския филм “Юмруци в пръстта”. В главната роля е Иван Иванов, а съсценарист е ... Иван Славков заедно с Никола Статков.
Съдбовен за Мария
е филмът
“Оркестър без име”
Ролята ѝ на певицата Ваня също не е голяма, но я получава трудно заради моралните скрупули на режисьора Людмил Кирков. Дълго време той отказва да я вземе, защото е съпруга на Константин Цанев, а той е негов племенник.
Косьо се жени за нея още когато тя е студентка първи курс във ВИТИЗ, а той вече е във втори. Имат две дъщери - Александра и Гергана.
По време на снимките на “Оркестър без име” тя е бременна с второто си дете и това допълнително прави спомените ѝ за снимките през лятото наистина незабравими. Бременна е и певицата Мария Илиева, която в мюзикъла “Оркестър без име” (2016) изигра ролята на Каварджикова - певицата Ваня.
Във филма “Не знам, не чух, не видях” Мария е “изнасилена” от собствения си съпруг - Косьо Цанев играе гаден управител на магазин.
През годините Мария се снима в “Лавина”, “Куче в чекмедже”, “Не се сърди, човече”, “Ева на третия етаж”, “Лист отбрулен”, “Госпожа Динозавър”, “Ако някой те обича”...
Играе и в сериалите “Константин Кирил Философ”, “Васко да Гама от село Рупча”, “Дом за нашите деца”, “Едно дете в повече” и др.
Каварджикова е сред актьорите, които “изнасят на гърба си” тежестта на сериала “Откраднат живот” - нейната героиня Евгения Генадиева е още от първия епизод на първия сезон - вече над 80 епизода!
Малко след 10 ноември 1989 г. Константин Цанев заминава за ФРГ с желанието да работи в радио “Дойче веле”. През 1991 г. семейството се събира в Кьолн. Цанев живее доста семпло в малко жилище. Казва им, че дори с допълнителна непрестижна работа може да ги издържа.
“Но Мария... тя е от Родопите, широка душа, трудно би се адаптирала. И то не толкова заради езика, той се научава. Но, първо, тя е фантастична актриса, такава няма друга в България. И второ, тя е по друг начин устроена, вътрешно не може да се отдели от корена си...”, обяснява Косьо раздялата им.
Развеждат се задочно през 1994 г., но остават в прекрасни отношения. И днес Цанев признава, че не му е било лесно. Но е убеден, че такива съдбоносни решения човек винаги взима сам за себе си. Иначе после винаги можеш да обвиниш другия, че е съсипал живота ти. Тогава малката дъщеря Гергана остава при него, а голямата Александра се връща с майка си.
Сега Мария Каварджикова живее с Иван Балевски. Двамата се запознават, когато той е помощник-режисьор на Румен Сурджийски за филма му “Място под слънцето”.
Тя е в главната роля на тъкачката Никула, която започва борба за въвеждане на нова технология във фабриката, а директорът ѝ възлага да оглави младежка бригада. Пълен соц...
За 60-годишния ѝ юбилей Руси Чанев и подарява своята песен “Аморе Маре” -
Ти си, Маре, чудна птица
Ти си мойта хубавица,
на театъра – царица -
танцът на живота ми.
Двама почнахме от Перник,
ти за мен си без съперник.
В кино, сериал, пиеса
винаги съм те харесвал.
Ти за мен стоиш най-горе
викам ти затуй аморе.
Щом и ти ме тъй наричаш,
то пред тебе коленича...
Вярвай и прости,
ако в стъпките съм бъркал,
че щом на теб е тежко,
И мен тежи!
С бели нишки в тоалета
Двамата ще сме в играта,
че умеем с теб до блясък
да излъскваме паркета.
Ти за мен стоиш най-горе.
Викам ти затуй аморе.
Щом и ти ме тъй наричаш,
чувствам колко
те обичам...
Вярвай и прости,
ако в нещо аз съм сбъркал,
че щом на теб е тежко,
мен тежи!
Кои са тайните за
младостта на Марта
Марта Вачкова може и да навърши 60 г. в края на юли, но не отстъпва нито по външен вид, нито по талант или харизма на 40-годишните си колежки. “Моята тайна е добрата мисъл”, казва актрисата.
Тя търси позитивното във всяко едно нещо, за да намери причина да се усмихне и зарадва. “Стремя се да намеря хумора в повече неща. Ако мога, ще се смея цял ден. Нали хората казват, че смехът е здраве. Не, смехът, гарантирам ви, е младост”, категорична е актрисата.
Не подценява и ролята на гена за запазване на младоликия външен вид. “Истината е, че полагам и грижи”, казва актрисата. За това се доверява на дерматоложката Мариела Хитова. “Тя много деликатно ми помага, за да изглеждам добре.”
Кремовете и козметиката, които купува, се старае да съобразява с възрастта си и с типа на кожата си. “Важно е да знаеш какво ползваш, а не от млади момичета да почват със силни неща, от които нямаш нужда.
Когато са на години
и бръчките станат
по-дълбоки,
ще ги попитам тогава какво ще измислят и от кой джоб ще го извадят. С годините постепенно кожата трябва да се третира с по-силни неща и колкото се може по-дълго със слаби, щадящи продукти”, смята актрисата.
Тя следва собствения си съвет, затова често предпочита семплия и лек грим и без притеснения качва в социалните мрежи напълно естествени снимки. За тях има само един задължителен аксесоар - голямата и искрена усмивка.
Другата тайна на Вачкова за младежкия ѝ външем вид е пътуването, което винаги съчетава с много смях и положителни емоции. Дори в момента е във Франция заедно с Мария Касимова и Владо Пенев.
“В четвъртък бяхме в замъка, в който е умрял Леонардо да Винчи. Да видиш леглото, на което той е спал, да се разхождаш в градините, в които и той... Това също е младост - всички впечатления, които те вдъхновяват и радват”, казва Вачкова.
Ако е така, то скоро едва ли ще остарее, тъй като това лято пътува не само до Българското Черноморие, но и до Истанбул и остров Миконос. Скоро ѝ предстои още едно приключение до Южна Испания.
Коментари (0)
Вашият коментар