Напишете дума/думи за търсене

Защо "Забавно лято, грижовна есен" е една от най-вдъхновяващите кампании

Програмата „Забавно лято, грижовна есен“ се осъществява от 2015 г. насам от Фондация BCause с подкрепата на Филип Морис България. Това е една от програмите, които реално стигат до хората и им помагат да живеят по-качествено и да мечтаят по-смело. Една от нашите героини в кампанията "Вдъхновителки" - Зорница Мълчанкова, е открита именно благодарение на "Забавно лято, грижовна есен". Програмата има за цел устойчивото развитие и подпомагане на местните общности в тютюнопроизводителните региони в България - Силистра, Хасково, Кърджали и Благоевград. Дългосрочният проект се реализира още в сътрудничество с Фондация „Направи добро – Александровска“ и Народно читалище „Бъдеще сега“ в 23 населени места на 14 общини в четирите региона.

Два дена след церемонията на нашите вдъхновителки отново в клуб "Перото" фондация BCause представи обобщените резултати от програмата „Забавно лято, Грижовна есен”. В рамките на три дискусионни панела учители, лекари и млади предприемачи от тютюнопроизводителните райони на България разказаха какво е програмата за тях

С думи на благодарност към партньорите на програмата "Забавно лято, грижовна есен“ се обърна Елица Баракова, изпълнителен директор на Фондация BCause, координатор на програмата за устойчиво развитие на тютюнопроизводителните региони в България. На събитието, провело се на 21-ви март в клуб „Перото“ в НДК, организаторите разказаха за началото на програмата през 2014 г. в първото населено място – община Сатовча и за постигнатите резултати през годините. Събитието събра над 80 души – представители на медиите, участници през годините, организатори и партньори на програмата. Водещ на събитието бе Стефан Щерев.

Елица Баракова разказа за мотивацията да работиш и помагаш на хората, които наистина имат нужда, за благодарността на участниците и отдадеността на всички партньори в програмата. В обръщението си към присъстващите Вержиния Джевелекова, мениджър връзки с обществеността във Филип Морис България – компанията, която осигурява финансовата подкрепа за програмата, сподели през какви трудности е преминал екипа в търсене на възможности за подпомагане на тютюнопроизводителните общности в малките населени места. „Стартирайки пред 4 години с едно населено място – Сатовча, с първите летни детски академии и медицински прегледи за възрастни хора, днес резултатите от осъществяването на програмата са налице. В отговор на нуждите на местните общности, инициативите постепенно се разрастваха, а включените региони ставаха все повече. Днес вече програмата е обхванала общо над 7000 души в общините Благоевград, Хасково, Кърджали и Силистра. За да създадем възможности за икономически растеж и да върнем младите хора в отдалечените райони, през последната година заедно с Центъра за предприемачество „Ринкърс“ създадохме и Академията за местни предприемачи, която подпомага стартиращия бизнес в тези райони чрез обучения и финансова подкрепа” - добави Вержиния.

От стартирането на „Забавно лято, грижовна есен” през 2015-а година до сега в програмата са се включили общо над 7000 души – близо 2 000 деца, 5 000 възрастни и над 200 местни предприемачи. През годините са осъществени над 70 летни академии за деца, над 8 000 специализирани медицински прегледи за възрастни хора и над 150 консултации за стартиране на бизнес по места. Програмата се осъществява от Фондация BCause в сътрудничество с Фондация „Направи добро – Александровска“, и Народно читалище „Бъдеще сега“. Представители на партньорските организации се включиха в трите дискусионни панела.

В първия панел Лета Панайотова, създател на учебните програми от Народно читалище "Бъдеще сега", заедно с Миглена Костова, зам.директор на СУ „Васил Левски”- гр. Дулово, Таня Енчева, учител в СУ „Васил Левски”- гр. Дулово и Джеват Дунчев, директор на СОУ "Св. Св. Кирил и Методий", с. Сатовча разказаха за начина, по който „безплатните детски академии на Забавно лято” променят нагласата на учениците и учителите към учебния процес. Промяната, която настъпва при децата само след седмица участие в образователно-приключенските академии, е видима при абсолютно всички деца независимо от възрастта и населеното място.

Във втория панел, осигуряващ безплатни медицински грижи за възрастни хора, Нина Райчева, координатор на програмата от Фондация „Направи добро - Александровска”, д-р Стефан Найденов, кардиолог и Шеип Панев, лекар-стажант,в програмата разкриха какви са предизвикателствата пред участниците във втория компонент от програмата „Грижовна есен”, преглеждайки дневно по над 100 пациента на възраст над 60 години. Благодарността и признателността в очите на възрастните хора, много от които никога не са посещавали лекар, са движещата сила за младите лекари участници вече 4 поредни години в програмата.

В последния панел от събитието Явор Гочев – директор програми в Център за предприемачество „Ринкърс“, финалистите в третия панел на програмата - „Академията за местни предприемачи“ през 2018 г и 2017 г - Зорница Мълчанкова, създател на баскетболен клуб „Яворов“ в Гоце Делчев, Евгения Марценкова – създателка на серия за био козметика „Inner Beauty“ в Благоевград и Кирила Стайкова - победителката от първото издание представиха успешните си проекти и споделиха наученото от менторите в Академията. Мечта, сбъднато желание, помощ за местната общност бяха думите, с които участниците представиха преживяването си в Предприемаческата академия.

С думи на благодарност към организаторите и партньорите се обърна и Цветан Филев, Председател на Националната асоциация на тютюнопроизводителите - НАТ 2010 и част от журито в „Академията за местни предприемачи“ през 2018 г.. Възможност за връщане в тези райони, помощ за най-уязвимите групи и устойчивост – това бяха основните послания, които г-нФилев посочи като ключови пред гостите на събитието.

През годините програмата „Забавно лято, грижовна есен“ е получила редица отличия, сред които за „Най-добра програма на малко и средно предприятие“ от Българския дарителски форум през 2017 г. и награда за отговорен бизнес от Българския форум на бизнес лидерите през 2016 г. През 2019-а година програмата за корпоративна социална отговорност на Филип Морис България продължава с разширен обхват, обещаха създателите й.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X