Нашият свят е пълен със странни отношения и докато на пръв поглед изглежда,че нямат нищо общо, на втори това съвсем не е така. Знаете ли как са свързани ядрената бомба и изкуството?
Запознайте се с няколко неочаквани взаимоотношения между напълно несъвместими неща.
Изкуство и ядрени оръжия
Първата ядрена експлозия оставя след себе си малки количества радиоактивни изотопи като цезий-137 и стронций-90, които покриват Земята. Всички картини, нарисувани след 1945 г., съдържат тези радиоактивни частици. Изотопите са замърсили почвата, включително лененото масло, което се използва в производството на боята за рисуване. Така че е невъзможно да се създаде перфектна реплика на известни произведения от миналото (като тези на Рембранд или Леонардо да Винчи).
Чорапогащници и шорттрек
Някога съветският атлет Виктор Косичкин трябвало да участва в шампионат в Давос. Изведнъж времето станало много студено и той помолил местните германки да му дадат нещо топло да обуе. Те имали само чорапогащници, чиито пети спортистът трябвало да отреже, за да му станат. Изненадващо, той финиширал на второ място. Косичкин харесвал ефекта на чорапогащника толкова много, че го направил част от екипировката, с която тренирал, заедно с плетен черен пуловер. По време на следващите зимни олимпийски игри той спечелил златен и сребърен медал, а този интересен текстилен ансамбъл се превърнал в официалната униформа за спортистите в дисциплината шорттрек.
Плъхове, противопехотни мини и туберкулоза
Гигантските плъхове са сред най-ценните работници в Танзания. Благодарение на тяхната интелигентност и остро усещане за миризма тези животни са незаменими, когато става въпрос за намиране на мини. Те дори „работят“ в здравеопазването, тъй като развитото им обоняние помага да се диагностицират ранните стадии на туберкулоза.
Телеграфът и скръбта
Самуел Морс бил велик художник и вероятно щеше да посвети живота си на изкуството, ако не беше се случило едно тъжно събитие в живота му. По време на дълго пътуване той получава писмо от баща си, в което се казва, че жена му се възстановява след сериозна болест. 3 дни по-късно той получава друго писмо, в което се съобщава, че съпругата му е починала. Поради бавните средства за комуникация Морс нямал шанс да каже "сбогом" на любимата си.
Седем години по-късно той съвсем случайно се оказва въвлечен в разговор за електричеството и започна да мисли за измислянето на удобен и бърз инструмент за комуникация. След още 12 години първото "бързо послание" е изпратено от Вашингтон до Балтимор, което гласи: "Виж какво направи Господ!"
Олимпийските медали и изкуството
Свикнали сме да мислим, че Олимпиадата е само спорт и най-художественото нещо, което ще видим там, е гимнастиката. Но до средата на ХХ век, от 1912 до 1948-а, е имало олимпиади за изкуство. Това е било намерението на основателя на олимпийското движение Пиер де Кубертен, който вярвал, че спортът и изкуството допринасят за умственото и физическото здраве. Той вярвал, че произведенията на изкуството трябва да са свързани със спорта. Медалите са били за произведения на изкуството, вдъхновени от спорта, разделени в 5 категории: архитектура, литература, музика, живопис и скулптура.
Принтери и пръстови отпечатъци
Повечето лазерни принтери имат свои пръстови отпечатъци: жълти точки. Това са специални маркировки, които създават уникален шаблон, докато изображението се печата. Тези мерки са насочени към борба с фалшифицирането.
Подобна технология се разработва за 3D принтери като всяка от тях е уникална. Когато те влязат в масова употреба, полицията ще разполага с инструмент за борба срещу фалшивите стоки.
Слънцето и кихането
Всеки четвърти човек в света киха заради ярка слънчева светлина. Това е наследствена генетична черта (шансът да се наследи е 50%). Дразнението на ретината причинява внезапна поредица от кихане някъде от 1 до 10 пъти, след което спира за следващите 24 часа. Същите рефлекси се случват при някои хора, ако съвсем близо до окото им има игла.
Викингите и рекламата
Ерик Червения бил викинг, пътешественик и изследовател, който открива Гренландия. Той е първият човек, който използва великия маркетингов трик, използвайки готино име, за да привлече повече хора. Той нарича земята "зелена", въпреки че родината му е покрита с лед и сняг. Използвайки този похват, той се опитал да привлече колкото се може повече хора, които да заселят това парче земя. Методът действително проработил. В рамките на една година много хора се преместили в Гренландия с Ерик.
Коментари (0)
Вашият коментар