Списание МЕРИ - only for happy people, да направим хората по- щастливи и добри
Мариана Аршева е телевизионен продуцент и издател на списание МЕРИ. Завършила е две висши образования и две магистратури – българска филология и телевизионна журналистика в СУ „Св.Климент Охридски“. Автор е на много филми за български и чужди звезди, някои от тях нямат аналог в историята на българския шоубизнес. Интервюираме Мариана, дни, преди нейния личен рожден ден и в началото на 15 годишния юбилей на списание МЕРИ.
- Мариана здравей! Влизате в 15-тата година от своето създаване. Как дойде идеята за списание МЕРИ и какви са вашите мечти?
- Тук мога да спомена мотото на един мой клиент, това е козметичната компания Орифлейм, които искат да сбъдват мечти, така и ние имаме слоган, който вече близо 15 години е only for happy people, да правим с нещо хората щастливи. Може да е една усмивка, жест или красиво разказана история, какво по-хубаво от това да зарадваш някого и да го накараш да се усмихне. При всяко едно нещо, освен целта, много е важно да се избере и точното име. То трябва да отговаря на натюрела на своя създател, на поставената цел, да звучи, ако щете приятно. Така и ние избрахме МЕРИ, което в превод може да се преведе, като весела, щастлива. А и не на последно място в България има толкова много Марии и Мариани, че всяка втора жена, може да се определи с името МЕРИ. Още, когато чуеш името на определена компания или бранд, ти става ясно за какво става дума. Пак давам за пример името на Орифлейм. Знаете ли, откъде идва това име. То е внимателно подбрано и идва от френската дума Oriflamme – призив от кралския флаг на средновековна Франция, носен в бой, за да вдъхновява смелостта и предаността. Името е красив символ на бизнеса на компанията, но е с леко променен правопис, за да има международно звучене. Дори самата компания тази година направи много събития, свързани с нейния 50-годишен юбилей, а това не е никак малко, нали? Аз работя с различни козметични фирми, но в тази компания забелязвам една последователност във всичко. За всяко нещо Орифлейм има история на изминатия път. Интервюто няма да ми стигне да разкажа дори и една малка част от тези истории, но ако и българските фирми, решат да се развиват така последователно, те неминуемо ще успеят по пътя си. Уважението към хората и природата е в основата на принципите на шведската марка. Мисията й винаги е била да сбъдва мечти. Единност, дух и страст, са основните ценности, колко е красиво, нали, които правят „Орифлейм“ уникална компания. Единност. Хората, които работят заедно, и споделят едни и същи цели, постигат забележителни резултати. Те се мотивират взаимно и знаят, че общите усилия и екипната работа носят много повече удовлетвореност, отколкото индивидуалните. Дух. Тези, които имат вътрешното усещане, че могат да постигат резултати, са целеустремени и никога не се предават. Те са отдадени и готови да направят каквото е необходимо, за да успеят. Страст. Хората със страст имат силата да променят света. Те обичат това, което правят, и вярват в него. Дълбоко в себе си те са убедени, че нещата зависят от тях. Всичко това ви го разказвам с идеята, че не трябва да чакаме някой и нещо да се промени. Ние сами трабва да искаме да променяме, първо себе си, а после и околните. Много често българинът е недоволен. Много често и новините, с които ни заливат медиите са негативни. Аз искам със всяко едно мое интервю, с всяка информация, да зарадвам хората, да им вдъхна увереност, че и тук могат да се случват нещата. Естествено, това няма как да стане веднага, но затова всеки трябва да опита. Няма да забравя, как миналото лято, в България дойде криейтив директора на световната модна марка Жан Люк Амслер, Луис Беркун, мой гост на Модната фиеста в Албена, който когато се разхождаше из Двореца в Балчик, каза че никъде по света не е виждал такъв приказно красив дворец. За Албена каза, че е кътче от рая, а София – приказка на кръстопът! Тогава аз се почувствах толкова горда, че ето, моята родина е толкова красива, че прави впечатление на такива хора, обиколили целия свят, но тук намерили нещо, което го няма никъде другаде. Това искам да направи и всеки един наш читател, да намери тук, онова, което го няма никъде другаде.
- Какво те зарежда емоционално?
- Срещите ми и интервютата с различни хора, някои от тях много известни, други, не чак толкова, но всички те са много добри в това, което правят. За много от интервютата съм си мечтала да ги направя цял живот. Става дума за интервюта с актьори, актриси, певци, които съм гледала като дете, и вече първо тях съм реализирала. Други са спонтанни, на момента или са интересни срещи, по-късно прераснали в интервюта. Винаги знам, че всеки мой събеседник е цяла Вселена. Всеки може да каже нещо интересно, от всеки може да се произведе, дори и на момента някаква новина или сензация. Някои събеседници са толкова интересни, че час, два, никога не ти стигат и искаш да ги видиш отново, и отново, просто ставате приятели. Такъв интересен събеседник за мен е Здравко от дует „Ритон“. Той е страшно емоционален и с него човек никога не скучае. Световноизвестният дизайнер Ели Сааб е като него. Пуска шегички, винаги усмихнат и много интересен.
- Кое е твоето място? Това, от което черпиш вдъхновение?
- Това всички го знаят, а и аз не го крия. Думата е една – морето с неговата безкрайност! То ме зарежда със страшно много енергия и сила да вървя напред!