Влизате в магазина с идеята да купите най-необходимото и излизате с куп продукти, от които реално нямате нужда. Ако ситуацията ви е позната, ви предлагаме списък на най-популярните маркетингови капани, които ни карат спонтанно да трупаме в кошницата ненужни стоки.
Музика
Обичайно във всеки магазин звучи приятна, весела музика, която ни кара безгрижно да вземаме продукти от рафтовете. Идеята е да ни накарат да възприемем пазаруването като разтоварваща дейност, която ни кара да се чувстваме добре - важен е самият акт на купуване, а не конкретните вещи, които отнасяме вкъщи.
Цветове
Според специалистите по маркетинг най-примамливата цветова комбинация за супермаркетите е топли тонове отвън, студени нюанси вътре. Именно тази цветова гама ни кара да купуваме повече.
Карти за отстъпка
Картите с отстъпка неусетно ни привързват към определени търговски марки или вериги - като че ли се чувстваме длъжни да купим съответната стока, само защото ще платим по-малко за нея. Така е и с промоциите - отиваме в определен магазин, тъй като там има намаление. Най-лесният начин да се спасите от този трик е като си отговорите честно на въпроса бихте ли купили продукта, ако не беше намален.
Стока-примамка
Вземете два продукта и ще получите още един подарък. Това са стари колкото света примамки, които ни карат да купим многократно по-голямо количество от това, което ни е необходимо.
Опаковка, която намалява срока на годност на стоката
Например, хлябът в хартиена опаковка не само изглежда по-примамливо от този в найлонов плик, но и прави продукта по-малко траен - а така по-бързо ще отидете до магазина за нов.
Коментари (0)
Вашият коментар