Напишете дума/думи за търсене

Даниел Шопов, директор на AVON за България, Македония и Албания: Най-силното ми вдъхновение е моята съпруга

Даниел Шопов, търговски директор на Avon за България, Македония и Албания

Даниел Шопов стана търговски директор на Avon за България, Македония и Албания през февруари, като пое тази роля от Елисавета Коробченко, която се завърна в родната си Украйна като генерален мениджър за Украйна и Грузия. 

Даниел започва кариерата си в AVON през 2011 г. като анализатор продажби. От тогава до днес той натрупва богат опит в различни роли за козметичната компания, включително като дивизионен мениджър „Продажби“, мениджър „Активации“ и мениджър „Продажби“ за България и Сърбия. В доскорошната си роля той успява да създаде силен търговски екип в Сърбия и същевременно да поддържа стабилното представяне на България в период на силно конкурентен пазар. Даниел получава бакалавърската си степен по бизнес администрация от Американския университет в България. Магистратурата си в същата специалност завършва в Университета в Мейн, САЩ, където след това работи в сферата на висшето образование и администрация. След кратък престой в Италия той се завръща с жена си и дъщеря си в България и започва своя път в Avon.

Честито ново предизвикателство, г-н Шопов! В какво ще се изразява за Вас то? Какви са задачите, които поставя новият Ви пост и Вашите лични амбиции, свързани с него?

Новото предизвикателство се изразява в по-голямата отговорност, с която идва новата ми позиция – да начертавам правилния път към дадена цел, да подбера средствата, екипите, да поставя очакванията и да ги оценя. Разбира се, с правилния екип тази отговорност става по-лека, за което съм щастлив да имам един изключително професионален и отдаден колектив. Тук идва и втората ми много отговорна задача, а именно поддържането на добра работна атмосфера, работна култура и вдъхновяваща среда. Защото хората идват в Avon по различни причини, но остават поради една – принадлежността към нещо по-голямо. Това в нашата компания е факт, защото за нас смисълът, предназначението, е винаги водещ мотив в стратегията ни за развитие.

А относно моите лични амбиции – аз съм състезателна натура (затова и в свободното си време участвам в професионални тенис турнири). За мен е изключително важно да търся непрекъснато тавана си на развитие. Още не съм го срещнал и всеки път откривам, че може и повече. Но аз съм такъв човек – нужно ми е предизвикателство, за да вървя напред, не обичам да стоя в зоната си на комфорт. На тази позиция за мен е много важно да мотивирам и хората около мен също да търсят своя лимит и да го надскачат.

Бихте ли разказал накратко пътя си до тук – кои бяха онези ключови моменти и стъпки в кариерата Ви, които Ви доведоха до поредното високо стъпало?

За мен ключовият момент е търпението. Аз вярвам, че хубавите неща се случват на тези, които умеят да чакат. Започнах в Avon преди 6 години като анализатор и останах на тази позиция в продължение на 3 години. Това ми даде много познания за компанията, даде ми възможност да науча бизнеса откъм цифрите. Когато започнах, нямах познания нито за бизнес модела на директните продажби, нито за козметичната индустрия като цяло. Но опитът ми на различни позиции в Avon ми даде точно това холистично познаване на бизнеса, което ми е било необходимо. След като преминах в отдел „Продажби“ като дивизионен мениджър, успях да комбинирам познанията си за цифровите измерения на бизнеса с работата на терен, там където реално се случва „бизнесът“. Като част от отдел „Продажби“ получих и още един важен урок – научих се да вярвам в компанията, научих какво стои зад това да бъдеш представител на Avon. А именно не просто възможност за растеж и финансова независимост, но и самочувствие и принадлежност към една огромна, сплотена и вдъхновяваща общност.

На кои свои качества дължите успеха си днес?

Вярвам, че трите двигателни сили в кариерното ми развитие са комуникация, постоянство и организационни умения. На първо място, много държа да има открит диалог, яснота в позициите и приемственост. Подредеността ми помага да приоритизирам действията си, за да имат те максимален ефект. Постоянството ценя най-силно – то ми дава възможност да съм умерен в решенията си и да взимам правилните дългосрочни решения.

Днес, когато онлайн търговията завзема пазарите, какви са предизвикателствата пред компания като AVON, която работи на, да го наречем, офлайн принцип?

Основното предизвиктелство в момента е как да прехвърлим офлайн принципа в онлайн среда. Директните продажби разчитат на социалните връзки – разговори на кафе, препоръки от приятел. Днес тези социални връзки са даже по-лесни – те не трябва обезателно да се случват в офлайн среда. Напротив, разговорът на кафе вече може да се случва в социалната мрежа, в чата. Както обсъждахме с нашия Мениджър Дигитални Комуникации, има повече възможности в това да превърнеш един офлайн бизнес в онлайн, отколкото да измислиш чисто нов онлайн бизнес. Това е предизвикателство, но и възможност за нас, и развиването на нашите дигитални инструменти е сред основните ни приоритети.

       
X