Напишете дума/думи за търсене

8 неща, които ни правят по-успешни

Подредете критичните и важните задачи за деня по приоритет и не обръщайте внимание колко време ви остава до края на работния ден

Ако денонощието имаше 48 часа, а работният ден бе 16, вероятно щяхте да свършите всички задачи, които висят в списъка ви. Но имате точно половината от това време, за да се справите със задълженията си. Затова трябва да се стегнете и да се захванете за работа, но по най-продуктивния начин.

Често многото задачи обаче водят до блокиране на мозъка – нямате идея с какво да се захванете по-напред, защото всичко, което е в главата ви, е сигнал за тревога. Нямате и време да мислите кое как да направите. Но ако не се фокусирате върху липсата на време и последвате някоя от следващите съвети, веднага ще забележите, че продуктивността ви ще нарасне значително и ще успеете да се справите с всичко.

Всъщност ще са ви необходими точно по 10 минути, за да изпълните което и да е от предложенията по-долу.

1. Помодоро техниката

Управлението на времето може би е най-важният фактор за продуктивността. До такъв извод стигнал и италианецът Франческо Кирило, който консултира вече над 20 години софтуерни компании и работни екипи. През 80-те той измисля помодоро (домат от итал. – б.а.) техниката , чиято основна идея е да поддържа концентрацията. Прилагащият я трябва да разпредели задачите си за деня на интервали от по 25 минути и да почива по 5 след това. Ако през това време телефонът му звънне или получи съобщение и то не е спешно, може да използва 5-минутната почивка, за да върне обаждането или да отговори. След четири “домата” почивката е между 15 и 30 мин, после процесът започва отначало. Името си теорията получава от кухненски таймер във формата на домат, който италианецът използвал, за да я онагледи.

2. Опитайте се всеки ден да подобрявате обичайното си ниво на работа

Според спортния психолог и мотивационен лектор д-р Стан Бекъм се стремим да подобрим най-вече най-добрите резултати, които сме постигнали в работата си. Това, което той твърди обаче, е, че всъщност трябва да се стремим да подобряваме всекидневно средното си ниво. Това дава и по-добри резултати в дългосрочен план на продуктивността ни.

3. Планирайте

От психологична гледна точка краткосрочното и дългосрочното планиране на работата са изключително важни за развитието. И двата вида трябва да са концентрирани основно върху поставените задачи и приоритета им. Ако междувременно някой близък или колега от службата ви помоли за помощ, трябва да си припомните собствения си план на работа и да прецените дали това няма да ви отклони от изпълняването му.

4. Подобрете бързината на четене и разбиране

Няма значение дали става дума за следене на новинарския поток, четене на инструкции за работа, или учене за сесия – бързината на четене и усвояване на информация е от първостепенна важност особено когато нямате време за губене. Лесен начин да подобрите ефективността и бързината си на четене е чрез аудиокниги. Забързайте темпото на избраната от вас книга и ще видите, че ще бъдат нужни около 10 минути на мозъка ви да се приспособи към него.

Друг начин е да се отучите от навика да произнасяте думи наум, докато четете. Мозъкът е устроен да работи като скенер - разпознава думите по различни техни параметри като например дължина, първа и последна буква, както и форма на отделните букви.

5. Научете се да носите отговорност

Когато се провалим в изпълнението на задача, отделяме немалко време в опит да си намерим оправдание защо не сме я свършили. Поемайки отговорност за собствените си действия или липсата на такива, спестяваме ценно време, което да вложим за конкретната задача.

Много по-лесно е да разрешим даден проблем, когато не се ровим безсмислено в корените му.

6. Сортирайте отделно критичните от важните задачи

Хубаво е да започнете да правите разлика между критичните и важните задачи особено когато сте затрупани с работа. Критичните задачи са тези, които е трябвало да са готови, ако не още вчера, то по най-бързия начин. Важните може да направите по всяко време, но не е добре да протакате, защото може и те да влязат в графата критични. Може да направите и една стъпка нагоре, като подредите по важност задачите в двата списъка. Така няма да изпадате в паника и да се чудите от коя да започнете.

7. Протягайте ръцете, китките и раменете

Дългите часове, прекарани зад бюро, често довеждат до умора, а понякога и до здравословни проблеми. Протягането противодейства на преумората. Прости упражнение в продължение на 10 минути могат да предотвратят болките в кръста и да спестят време и пари, които може да бъдат изгубени в неочакван здравословен проблем. Само 10 минути на ден са достатъчно добро начало, за да предпазите както здравето, така и продуктивността си.

8. Избягвайте пречките във времето

Изключително лесно е да попаднете в капана на отвличащите внимание фактори, които може да ви вкарат в игра на гоненица със задълженията за следващия ден. Един такъв е краят на работния ден. Извинението, че няма как да свършите каквото и да било за 45 минути, преди да се отправите към вкъщи, обикновено действа само пред собствената ви съвест. Използвайте това време, за да отметнете още работа, дори да излезете с 10 минути по-късно от офиса. Със сигурност ще се чувствате по-добре на следващия ден.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X