Телевизорът се включва сам, щом гостът влезе в стаята, леглото е на възможно най-удобното място. А ваната? От нея може да се открие и невероятна гледка благодарение на панорамния прозорец, до който е разположена.
Това са само част от удобствата, които отличават престижните хотели по света, заслужили многото си звезди и оправдаващи по-високите си цени. На какви детайли обръщат внимание в тях и каква е ползата за собствениците разкриват от cntraveller.
Какво най-напред прави гостът?
Добрите хотелиери отдавна са проучили поведението на средностатистическия гост. Влизайки в стаята, той най-напред съблича горната си дреха, събува обувките си, присяда на ъгъла на леглото и пуска телевизора. Затова в някои от най-реномираните вериги той вече се включва сам. Но грижата за удобството на клиента не е единственият мотив. Практиката е показала, че това води до по-бавното износване на дистанционното, а гостът се чувства по-уютно в стаята. Това от своя страна може да го накара да похарчи повече пари в хотела, както и да даде по-голям бакшиш.
След купона и срещу алергии
В скъпите хотели знаят, че един тип гости - основно самотните, например бизнесмени или бизнесдами, често се озовават на събития с повече пиене и забавления. След тях добирането до стаята, за да са готови за следващия делови ден, е жизненоважно. А кондицията след купона невинаги е блестяща. Затова на тези хора се дават стаи, в които леглото е на няколко крачки от вратата и е далеч по-сигурно, че падането или хвърлянето към постелята ще е успешно и на точното място.
И все пак ако това не се случи и гостът остане на земята, трябва да е сигурно, че няма да получи алергия от подовата настилка. Което от своя страна би довело следващи главоболия за хотела, ако някои реши да го съди. Затова се инвестира в хипоалергични покрития. А в някои многозвездни хотели има цели етажи със стаи, в които всичко е от подходящи материали.
Без прах
В скъпите хотели прах по стаите не може да се види, а знаем, че тя също е алерген. Това е така, защото в калъфите на матраците, завивките, калъфките за възглавници и в останалия текстил има микрофибърни частици, които не събират прах, както и акари. Това се отнася и до кувертюрите, креслата, тапицериите и т.н. Освен това посочените материи, както и климатикът, са обработени с масло от чаено дърво, което е силно антибактериално.
Да се чувстваш не у дома
Колкото и невероятно да звучи, понякога идеята е гостът да се чувства не като у дома, но в добрия смисъл. Например като пълен господар на ситуацията и мястото. Подходяща ситуация например е, когато е гол, т.е. в банята. Могат да си го позволят най-луксозните хотели, които да сложат ваната до голям прозорец с изглед към града или в центъра на стаята в прозрачен куб. Подобни варианти несъмнено създават специално усещане при извършването на рутинно действие, каквото е къпането. Има и хотели, в които стъклото, в което е ваната в центъра, може да се затъмни при желание, ако обитателите са двама и някои пожелае уединение.
Картите за достъп и технологиите
На почти всички се е случвало да си забравят картата за достъп до стаята. Решението в скъпите хотели е чрез смартфона. В него просто се програмира код за достъп, който само гостът знае и може да задейства. Проблемът със забравянето на зарядното също вече отпада в някои от най-реномираните в света. В тези хотели има или повърхности от технически камък кориан, на които устройството просто се оставя и то се зарежда, или множество USB портове. Проучванията показват, че гостът обикновено има до 5 устройства, за чиито батерии трябва да се грижи.
Ако в скъпия хотел ваната не е като посочените по-горе, а е на обичайното място, не значи, че в нея няма екстри. Някои хотели вече предлагат за баните вградени проектори, на които се пренася сигнала от телевизора в стаята. Има и колони с Bluetooth, благодарение на които да се слуша музиката от смартфона.
Стъкла със специални покрития пазят и спалните, включително от папарашки дронове, когато леглата са до панорамни прозорци.
Да не забравя нещо
Напоследък се появява нов тренд - да няма врати на гардеробите и рафтовете. Такива луксозни стаи отново са най-подходящи за хората на бизнеса, които често имат по една нощувка. Целта е те да виждат вещите и дрехите си, за да не ги забравят на тръгване заради бързане.
За чистотата и мекотата
Много често в най-скъпите хотели леглата не са покрити. Това не е случайно! Целта е гостът веднага да забележи, че спалното бельо е безупречно чисто. И ако това не е достатъчно за доволството му, то допирът с мекотата на чаршафите и завивката, ще го накара да се разтопи. Защото уважаващите себе си хотели използат такива, които са направени от скъп египетски памук. А всъщност причината е и друга - този материал може да преживее стотици пранета, без да промени качеството си.
Коментари (0)
Вашият коментар