Премахването му става у нас година и половина преди ЕС и е в сила от 1 април
Роумингът в България пада близо година и половина преди премахването му да влезе в сила за целия ЕС.
От петък включените в пакетите “Мтел безкрай” минути и мегабайти за мобилен интернет могат да се използват освен в България и в ЕС, без да се плаща допълнително. Офертата без роуминг е валидна за нови клиенти на “Мтел” и за такива, които преподпишат договора си.
Същевременно и “Виваком”, и “Теленор” намаляват цените драстично за всичките си клиенти, защото от 30 април ЕС въвежда нови тарифи за роуминг.
Според тях за обаждане ще се плаща цената по ползвания от абоната тарифен план плюс надбавка до 5 евроцента. За изходящо повикване надбавката е 1 цент, за мегабайт и кратко съобщение - 2 цента.
Симеон Донев, директор “Продукти и услуги” в “Мтел”:
Махаме таксите
за роуминг
- “Мтел” пусна нови абонаментни планове от февруари. Какво наложи промяната, г-н Донев?
- Обновяването на портфолиото от услуги е нормален процес за всеки оператор. При разработването на новите планове се съобразихме с поведението и потреблението на мобилните ни абонати. Предложихме им план със свободно общуване в страната и лесен избор за месечен абонамент.
- От 30 април влиза в сила нова регулация за роуминга, какво ще предложите?
- От 30 април соперд новата регулация за роуминг цените в ЕС ще са максимум 0,445 лв. на минута за изходящо обаждане и до 0,469 лв. на MB. Ние обаче решихме от 1 април да премахнем изцяло таксите за роуминг. И това не е първоаприлска шега. Всеки, който от 1 до 30 април се абонира за някои от промоционалните нипланове “Мтел безкрай”, ще може
да използва
включените
минути и
мегабайти за
национални
разговори и
в роуминг в ЕС
без допълнителни такси през целия период на договора. Целта ни е тези планове да са изключително достъпни, като цената им ще започва от 15,99 лв. на месец.
Регулацията в ЕС предвижда роуминг таксите да отпаднат от средата на 2017 г. Ние ги премахваме повече от година по-рано, защото вярваме, че това е нещо, което нашите клиенти ще оценят и от което те имат нужда. Тяхното удовлетворение и лоялност са ни най-важни. Това ни дава и конкурентно предимство преди отпускарския сезон, когато хората пътуват най-много.
- Ще има ли и други изменения?
- Планираме още много атрактивни промоции и планове през 2016-а. Нека засега обаче останат изненада за нашите клиенти.
- Има ли промяна в потреблението - увеличава ли се времето за разговори, или използването на мобилен интернет?
- Пенетрацията на смартфони на нашия пазар продължава да расте с бързи темпове. Това неминуемо води до по-голям обем използвани данни. В комбинация с развитието на мрежата и все по-голямото навлизане на видеострийминга, очакваме тази тенденция да се запази и в следващите години.
- Как ще отговорите на тези промени - ще има повече минути и мегабайти на максимална скорост или намаляване на цените?
- Условията на тарифните планове са свързани с търсенето и потреблението. Основната ни цел в “Мтел” е да предложим услуги, които имат истинска добавена стойност за потребителя. Това неминуемо
води до все
по-изгодни
условия
Затова и новите ни планове включват все повече мегабайти, за да могат клиентите ни свободно да сърфират.
- Ще продължи ли субсидирането на устройства, комбинирани с тарифни планове?
- Смартфоните и таблетите стават все по-важен елемент в потребителските нагласи и предлагането им на най-добра цена ще продължава да е неизменна част от офертите ни.
- Приключи ли сливането с “Близу” и ще има ли нови оферти за клиентите?
- Сливането на двете компании е плавен процес, който ще ни позволи да предоставим на абонатите най-доброто както от мобилните, така и от фиксираните услуги. В много от магазините ни клиентите вече могат да се възползват от услугите на Blizoo и “Мтел”. От началото на март имаме и нови предложения за абонати на Blizoo, като топофертата включва интернет на скорост до 100 Mbps, над 100 тв канала с промоционална цена 10 лв. на месец.
- Кога ще стартирате 4G мрежата си и каква полза ще има за потребителите от нея?
- Работим усилено по подготовка на 4G мрежата си. Предстоят и няколко нормативни стъпки по осигуряване на необходимия честотен спектър и очакванията на всички са, че средата на годината е реалистичен срок за старт.
Технологията ще осигури много по-добри скорости за пренос на данни и по-сигурна свързаност, която ще ни позволи да предложим редица нови услуги. Световните тенденции са за продукти, свързани със стрийминг на мултимедия, мобилни разплащания и редица други. Клиентите ни
ще усетят и
значително
по-бързите
скорости,
които изцяло ще променят начина, по който консумират съдържание през мобилните си устройства.
- “Мтел” вече е част от “Америка мовил”. Има ли предимства от това?
- Абсолютно. “Америка мовил” е вторият по големина телеком оператор в света по брой клиенти с 400 млн. потребители, ако изключим Китай. Това, че сме част от “Америка мовил”, промени културата на компанията ни - вече сме заредени с повече амбиция и желание за растеж. Имаме възможност да развиваме пазара и да инвестираме без ограничения. Придобиването на Blizoo е доказателство за това. Вече имаме достъп до ресурси и ноу хау, които ни карат да мислим в други, по-големи мащаби. И всичко това скоро ще си проличи.
Коментари (0)
Вашият коментар