Не всяка жена е имала възможността да бъде балерина като дете, но затова пък може да придобие грациозността на тези актриси на сцената, и вече пораснала. За всеки, който иска да се движи плавно, хармонично и нежно, руснакът Владимир Снежик е създал програмата по порт де бра. Снежик е хореограф на „Болшой театър” и разбира се уникален танцьор, който изпълнява всяко движение на сцената и в живота по най-съвършен начин. През 2006 г, когато Снежик „ражда” порт де бра, той иска да накара хората да се движат плавно, хармонично и да изпитват по-голямо удоволствие от възможностите на своето тяло.
Вдъхновен от природата и танца, той свързва лесни движения в хореография. Неговата програма обогатява един от най-добрите инструктори по аеробика в света Хулио Папи. Двамата комбинират опита си и в основата балет, вплитат упражнения и движения от пилатес, йога, тай-чи, пауър стреч. „Движенията се изпълняват бавно и така максимално се активизират всички мускулни групи. Подбраните упражнения натоварват равномерно цялото тяло, укрепват мускулатурата и оказват най-дълбок ефект върху вътрешните органи, крайниците и гръбначния стълб. И всичко това се случва на чил аут музика или популярни балади, който карат съзнанието да релаксира”, обяснява инструкторката по порт де бра Теодора Йовкова.
Ръцете са на пиедестал
Няма нищо по-прекрасно от жена с изящни ръце, които движи подобаващо. Затова в часовете се работи активно за усъвършенстване движенията на тази важна част от тялото. По време на 45-минутната програма ръцете не спират и са навсякъде в пространството. Така се оформя красиво рамо, бицепс, трицепс, а и стойката става по-стройна и красива.
Много важно е и дишането. Идеята на Хулио Папи е по време на часа да се работи с вътрешните органи на тялото. „Когато се правят дълбоки вдишвания и издишвания се тренира коремната мускулатура и се масажират органи като корем, далак, диафрагма. В края на часа понякога се правят само вдишвания и издишвания, и в резултат на притока на кислород, трениращите получават непреодолимо желание да се прозеят. Това е гаранция, че здравословният приток на кислород и насищане на тялото е налице”, обяснява инструкторката.
Часът е във вид на танц от навързани движения
По време на загрявката от 5-6 минути краката са в подобна на първа позиция от балета (петите са прибрани, а пръстите са отворени встрани) и се започва с упражнения за раздвижване на горната част на тялото. Пръстите на ръцете са в класическа позиция от балета, но тук се шмугват позиции характерни за тай-чи и йога. И няма дървена станка като в балета, на която да се подпирате и да ви помага в изпълнение на упражненията. Идеята не е да ви е по-трудно и при загуба на равновесие да паднете, а да работите за подобряване баланса на тялото си. „Нека всеки сам да опита да контролира тялото си, без да залита”, инструкторката насърчава трениращите.
След загрявката идва ред на работата за долната част на тялото. Неговата позиция плавно се променя в пространството, краката започват да се движат. Правят се бавни преходи от едно положение на тялото към друго и обратно с красиви и нежни движения, от изправено положение се преминава на земя и обратно, сякаш тялото е морска вълна.
Часът почти винаги завършва със 7-8 минути стречинг. Така се подобрява еластичността на тялото и се избягва мускулната треска. Е, няма да ви лъжа, че в началото тя е неизбежна, защото бавното изпълнение на упражненията натоварва мускулите много повече. Красивият ефект на заниманията се крие в издължаване на мускулите и оформянето им по хармоничен начин спрямо тялото на всеки, за разлика от ефекта при фитнес натоварването.
Коментари (0)
Вашият коментар