Напишете дума/думи за търсене

Елена Филатова-Стефанова: Ако нещо ти е страст, учиш, попиваш, смиряваш се и работиш

Снимка: Личен архив

  • Борбите водят до извор на вътрешна сила

Тя е мениджър "продажби и реклама" на фирма "Филбо" и одитор е и на производствената дейност на компанията, чийто предмет на дейност е търговия на ВиК материали и обзавеждане за баня с водещите марки на пазара. Фирма “Филбо” развива линии за тръби и фитинги от ПЕ и ППР за вътрешно/външно водоснабдяване, капково напояване и кабелопреносни мрежи вече над 16 години. Елена е трето поколение специалност “счетоводство и контрол”. Има магистратура по маркетинг и реклама от Икономически университет – Варна, с международен бизнес сертификат от Regents School of Oxford. Щастливо омъжена, с момиченце на 13 и с току-що родена още една силна принцеса в рода.

Интервюто на Елена Филатова-Стефанова е част от специалното издание „Жените. Естествен интелект", посветено на дамите с визия за бъдещето на света на фона на технологичния бум.
Списанието, което „24 часа" и MILA.bg издават веднъж годишно, събра за четвърти пореден път едни от най-влиятелните личности в бизнеса и обществения живот, за да разкаже историите на техния успех и за да потърси заедно с тях отговорите на въпросите, които утрешният ден поставя пред всички ни.

„Жените. Естествен интелект" е на пазара от ноември 2024 г. и е не просто списание – между кориците му е събрана мечтата ни за бъдеще, в което технологиите ще бъдат мощен инструмент за по-добър живот, задвижени от силата, която единствена ще остане непобедима за тях – човешкия интелект.

- Фирма „Филбо“ не е просто семеен бизнес, а заветът на родителите ви за идните поколения. Това дава крила или е задължаваща отговорност?

- Определено трудът на родителите ми ме окрилява в синхрон с отговорността, която за мен е вродена през моето възпитание и формирана през годините от техния пример.
Семейният ни бизнес е изграден с усилията и труда на цялата ни фамилия и за мен и моята сестра е привилегия да го наследим с хъс и желание за развитие. Бонусът е, че освен крила фамилията ни винаги ми е давала и стабилен корен, гръб, обич, мотивация и непрестанно съм усещала силата на моите баби, дядовци и роднини.

- Какво е предимството на българския производител в
бранша ви?

- Фирмата ни изповядва традициите на последните мохикани, а именно да работиш усърдно, да си добър ЧОВЕК, да си държиш на думата и да спазваш кодекса на честта.

За нас бизнесът е като семейството – изграждане на дългосрочни и стабилни партньорства, коригиране на грешките, сплотеност и надграждане. Това са стъпките ни на растеж в производствената ни дейност, където инвестираме модернизации и увеличаваме портфолиото ни всяка година. Същото важи и за търговската ни част и стремежа да предлагаме за всеки обект правилния избор на продук­ти и решения, носещи много по-голяма полза и стойност за ползвателите си от цифровата си такава.

- Как се чувства една жена в един традиционно мъжки бизнес?

- Още като неродена мома са казвали на майка ми, че имам „мъжки тонове“, и с тези си мъжки тонове аз се чувствам в свои води. С годините съм разбрала, че ако нещо ти е страст, учиш, слушаш, попиваш, смиряваш се и работиш, а тези действия винаги са доказателства за твоя принос и отдаденост. Ентусиазмът и усилията неизменно раждат плодове и оставят следа за общото благо. Така екипът и средата те приемат независимо от пола.

- Все повече се говори за пренасянето на спа културата в бита. Вашата фирма припознала ли е тази философия в продуктите и услугите, които предлага?

- В забързаното ежедневие, в което искаме да сме 100% успели във всичките ни роли, виждам как хората желаят, когато се приберат в дома си, да усетят спокойствие от пространството и зареждащо убежище, което им носи наслада. Потребителите все повече избират предлаганите от нас смартсистеми, безшумни инсталации и продуктови иновации, които превръщат дома в уютен спа оазис.

- Какво се променя във ВиК производството през последните няколко години и какъв е приносът на „Филбо“ в това?

- С дългогодишния опит, който вече 32 години градим, забелязвам, че все повече клиенти сами са убедени в смисъла на това да инвестират средствата си в качествени продукти и утвърдени доставчици. Гордо мога да заявя, че ние сме дистрибутори и представители на най-наложените брандове в бизнеса. В последните години всички заинтересовани страни, а именно инвеститори, инсталатори, дизайнери, майстори и клиенти искат да получат синтезирано важната информация за новостите на пазара и ние ежегодно организираме дни на отворените врати за всеки отрасъл, който предлагаме, като се стараем да носим полезна информация за всеки обект и проект, който ни е поверен.

В производствената ни база редовно организираме посещения и презентации, защото винаги съм смятала, че за да е оценен даден продукт и неговата стойност, е нужно човек да се запознае с пътя на създаването му. От материала през производствените линии, с всички заети лица до достигането му до щанда в магазина.

- Има ли промяна в народопсихологията на потребителя?

- Огромна промяна в последните години е желанието на клиента по всяко време на денонощието или кътче на света да направи самостоятелно избора си на продукти. Ако преди тази вълна беше главно съсредоточена в други сфери на потребление, в последните 3 години забелязвам стремглаво ориентиране към онлайн избор на изделия и в нашия бранш с ВиК продукти, и в обзавеждането. Гордеем се с изградения и постоянно модернизиращ се онлайн магазин (www.filbo.eu), който създаваме ежедневно с много страст и отдаденост, и съдържанието му с над 100 000 артикула, които в огромен брой поддържаме и в наличност.

- Ако фирмата ви е дом, какъв ще бъде нейният интериорен дизайн и какво от вашите продукти бихте използвали?

- Разкошен въпрос. Фирмата наистина е дом за мен, почти всичките ми роднини са там. Клиентите ни се превръщат в приятели, приятелите ни са наши клиенти. За мен е огромна радост да се събуждам мотивирана за нови планове и цели и да заспивам щастливо удовлетворена от свършената работа, постигнатите върхове, научените уроци и срещите, от които винаги си вземам нещо съкровено. А иначе интериорният дизайн на фирмата ни е цветен и изпълнен с много динамика и живот, точно като моя личен. Продук­тите, които бих използвала, са с все по-устойчива във времето експлоатация, стил и автентичен почерк. Смятам, че това е най-добрият начин да изразиш себе си – заявявайки индивидуалност, да изразяваш дарбата си и да си символ на класа и традиции.

- „Пътят на водата“ е слоугънът на „Филбо“. През какво ви превежда вашият личен път – през спокойни потоци или врящи бързеи?

- „Пътят на водата“ е слоугън, който олицетворява и моя собствен живот красноречиво. Както водата тече и намира пътя си, така и аз пораснах и откривам все повече моя собствен. Плувала съм и в безгрижни потоци, и в скоростни бързеи, от които никога не излизаш същият. Центрофугата на живота ме е връхлитала, разтърсвала, разрушавала е подредения ми свят и след това съм се удивлявала как същата тази „вода“ ме е правила много по-добра версия на мен самата. Давала ми е да разбера, че мога! Че всичко се случва със смисъл! Че борбите водят до извор на вътрешна сила и сбъдване на мечтите, които съкровено винаги си дърпал към себе си. И че семейството е най-безценният подарък, който човек може да изгради, да го „отглежда“ грижливо всекидневно и да „има“ в този свят, като избере да остане в родината, където коренът е най-силен.

Може да намерите „Жените. Естествен интелект" на местата за продажба на списания в цялата страна.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X