Продуцентската компания Alcon Entertainment, която стои зад филма „Блейд Рънър 2049", съди Tesla, която твърди, че е захранила изображения от филма в генератор на изображения с изкуствен интелект, за да създаде нелицензирани рекламни материали.
Дело, заведено в понеделник във федералния съд на Калифорния, обвинява Илон Мъск и неговата компания за автономни превозни средства, че са присвоили марката на филма, за да популяризират своето роботакси на бляскаво представяне по-рано този месец. Продуцентът казва, че не иска „Блейд Рънър 2049" да бъде свързан с Мъск поради неговите „екстремни политически и социални възгледи".
Жалбата, която повдига искове за нарушаване на авторски права и фалшиво одобрение, също така назовава Warner Bros. Discovery за предполагаемо улесняване на партньорството.
„Всеки разумен бранд, обмислящ каквото и да е партньорство с Tesla, трябва да вземе под внимание масово засиленото, силно политизирано, капризно и произволно поведение на Мъск, което понякога преминава в реч на омразата", се казва в жалбата. „Alcon не иска BR2049 да бъде свързан с Musk."
Tesla си партнира с Warner за показването на роботиксито, което беше направено от холивудското студио, се казва в делото. На презентацията Мъск стигна до сцената в „кибертакси", преди да покаже изображение на мъжка фигура, облечена в тренчкот, докато оглежда изоставените руини на град, окъпан в мъглива, оранжева светлина. В горния ляв ъгъл думите „Не е това" се появяват насложени върху част от небето.
Това изображение е „явно предназначено за визуално четене" като действително изображение от „Блейд Рънър 2049" на героя на Райън Гослинг, който изследва разрушен Лас Вегас. Alcon твърди, че е създаден чрез копиране на изображения от филма и подканване на AI генератор на изображения за реплика срещу ясния отказ на компанията за лицензионни права.
Мъск директно спомена научнофантастичния епос на Дени Вилньов в обясненията си. „Знаете ли, обичам „Блейд Рънър", но не знам дали искаме това бъдеще", казва той. „Вярвам, че не искаме мрачния апокалипсис."
Делото цитира споразумение, чиито подробности не са известни на Alcon, Warner да отдава под наем или да лицензира пространство в студио, достъп и други материали на Tesla за събитието. Alcon твърди, че сделката включва промоционални елементи, позволяващи на Tesla да свърже своите продукти с филми на Warner Bros. Discovery (WBD).
WBD беше вътрешен дистрибутор на Alcon за разпространението през 2017 г. на „Блейд Рънър 2049". „Той има ограничени права за лицензиране на клипове, но не и за телевизионното предаване на живо на събитие на Tesla", се твърди в делото. Alcon казва, че не е бил информиран за сделката с марката до деня на презентацията.
Според жалбата Мъск е съобщил на WBD, че иска да асоциира роботаксито с филма. Той поискал от компанията разрешение да използва кадър директно от филма, което накарало „служител да изпрати спешна заявка за разрешение до Alcon, тъй като ще бъдат въвлечени международни права", се казва в делото. Продуцентът отказва, което стимулира създаването на AI изображения.
„Всички ответници участваха в създаването му и в показването му в презентацията на събитието, от сграда и студио, собственост на WBDI, на видеоекрани, собственост на WBDI, и по друг начин, използвайки технологична инфраструктура, собственост на WBDI, управлявана от или в във връзка със служители на Tesla, като всички действат изцяло или частично под ръководството и контрола на Мъск", се посочва в жалбата.
Alcon търси възмездие за неуточнени щети, както и съдебна заповед, забраняваща на Tesla по-нататъшно разпространение на спорните рекламни материали.
изображение: tesla/youtube
Ynistojitelite na sveta na covecesvoto