Напишете дума/думи за търсене

5-те неща, които различават страхотните мениджъри от останалите

Според проучване на Gallup причина номер едно за оставката на служителите са лошите шефове, не е чудно, че има толкова много дискусии онлайн за това как трябва да изглежда страхотното лидерство.

Експертът по лидерство Хедър Елкингтън обяснява, че наличието на здравословна работна атмосфера започва с успеха и действията на мениджъра. Неговата работа, приоритети и отношение по своята същност засягат всички в екипа му.

Как изглежда един „страхотен мениджър"? Според Елкингтън има специфични ежедневни задачи, които са ключови признаци, че мениджърът си разбира от работата.

Дава приоритет на времето си очи в очи с екипа
Изграждането на връзка с хората, с които работите, е от съществено значение за успеха на един екип. Елкингтън предлага да отделите определено време за всеки екип или служител, за които отговаряте. Когато сте заедно, времето трябва да се използва за лидерска подкрепа, култивиране на отчетност или изслушване.

Здравословната комуникация и обратната връзка са гръбнакът на успеха и щастливото работно място.

Знае как да овласти екипа си, като делегира работата правилно
Мнозинството от мениджърите получават постоянно напътствия отгоре. След това обаче рядко делегират на хората под тях в йерархията, защото си мислят, че задачата ще се изпълни по-бързо, ако я свършат сами. Подобно мислене обаче вреди на целия отбор. Вместо това делегирането може да подобри морала, като същевременно гарантира, че задачата се изпълнява от истински експерт. Елкингтън отбелязва, че правилното делегиране всъщност може да „овласти вашия екип".

Мисли за голямата картина, вместо да се фокусира върху отделни задачи
Повечето служители с ужасни шефове познават добре атмосферата около микромениджмънта. Винаги някой ти диша във врата и допринася за по-голяма култура на недоверие. Това е пълната противоположност на това, което правят добрите мениджъри.

Вместо да се фокусират върху натоварването на всеки отделен човек и да се чувстват отговорни за своите ежедневни задачи, великите мениджъри се фокусират върху общата картина.

Осигурява полезна и подходяща насока
„54% от служителите вярват, че техните мениджъри нямат ясна посока за екипа си", обяснява Хедър Елкингтън . „Тази липса на посока води до объркване, намалена производителност и неангажираност."

Фокусирането върху посоката на екипа като цяло - в съответствие с ценностите и мисията на компанията - е това, върху което се фокусират страхотнитее шефове. Те използват обратната връзка, индивидуално време и регистрации, за да предоставят подходяща насока, която кара служителите да се чувстват по-овластени и успешни.

Понякога страхотните мениджъри изобщо не трябва да дават насоки за поставените задачи — вместо това се фокусират върху доверието на своите служители.
Изграждането на връзки и откритите разговори за ценностите на компанията могат да бъдат достатъчни, за да осигурят успешна насока на целия екип.

За мениджъри с по-големи екипи, където корпоративното лидерство „винаги променя посоката си", Елкингтън предлага те да се застъпват за собствените си служители. „Отлагайте промените, докато станат суперясни."

Прекарва време в инвестиране в личностно развитие - или за себе си, или за своя екип
Изграждането на връзки с членовете на екипа и застъпничеството за тяхното лично израстване е нещо, за което великите мениджъри винаги намират време, дори когато има „по-спешна" работа за вършене.

Когато създадете безопасно пространство за растеж на служителите, придобиване на опит, поемане на интересни възможности и усвояване на нови умения, за всички е по-добре. Служителите не само ще се чувстват по-оценени, но е по-вероятно да останат на позицията си, ако имат постоянен растеж.

Великите шефове култивират здравословна, открита и безопасна атмосфера за своите служители.

В крайна сметка хората искат да се чувстват щастливи и в безопасност на работното си място - независимо дали това означава финансова стабилност, страхотни колеги или възможност за движение нагоре в компанията.

Ако сте мениджър, отделете време да опознаете служителите си. Благодарение на това ще бъдете по-добри в делегирането на задачи, комуникацията и личностното израстване.

Всички сме просто хора, навигираме в едни и същи пространства и предизвикателства на работа. Така че малко разговори и благодат могат да помогнат много.
Страхотната среда на работното място започва със страхотно лидерство.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X