Вие сте от онези хора, на които времето винаги им изтича през пръстите и постоянно закъсняват за работа? Откривате ли, че вече не знаете как да се организирате или какво може да направите по въпроса? В тази статия ви даваме няколко прости съвета, които са приложими веднага.
Създайте стратегия и бъдете съвестни
Съвестният човек се определя от неговата грижа и педантичност. Тази личностна черта според статия, публикувана в Journal of Research in Personality, е свързана с точността.
• Изчислете колко минути са ви необходими, за да завършите всичките си приготовления.
• Запишете колко време ви отнема да стигнете от вкъщи до работа.
• Включете в този план евентуалната поява на непредвидени събития.
• Създайте своята стратегия въз основа на този анализ.
Осъзнаването на факторите, които ви карат да закъснявате за работа, ще ви улесни да се справите по-добре с тях и да ги коригирате.
Ставайте рано
Основният проблем, който може да имате, когато трябва да стигнете до работа навреме, е ставането от леглото. Ако не станете навреме и се случи нещо непредвидено, това увеличава риска да закъснеете за работа.
Настройте будилника си, за да си осигурите достатъчно време, за да не се налага да тръгвате набързо. Какво ще кажете да си
дадете допълнителен половин час или четиридесет минути?
Пригответе нещата си предварително
Ако е възможно, опитайте се да приготвите всичко необходимо предната вечер. Това ще ви спести време и ще ви улесни да напуснете дома си със спокойствие.
Върнете часовниците си с десет минути назад и винаги ще имате допълнително време
Това е проста стратегия, но може да бъде наистина ефективна. Ако върнете всичките си часовници с около десет минути назад, ще имате малко забавяне във ваша полза. Това е хитър трик, който може да ви спаси от много трудни моменти.
Имайте предвид преходните дейности
Преходните дейности са тези, които възникват, когато преминавате от една задача към друга. Например да започнете да се обличате и да се сетите, че дрехите ви не са изгладени. Или настроени сте за чаша кафе, но установявате, че то е свършило. Или стигате до метрото и откривате, че е има повреда по трасето.
Когато управлявате времето си, трябва да вземете предвид факта, че непредвидени събития винаги възникват в междинни моменти
между една дейност и следващата.
Възползвайте се от приложенията
Технологиите са чудесен съюзник за подобряване на управлението на вашето време. Има някои приложения, които могат да ви изпращат известия и напомняния, за да ви помогнат да станете навреме и да се подготвите, без да бързате и без да забравяте нищо.
Определете вашите „червени знамена“
Какво обикновено ви кара да закъснявате? Разберете кои са собствените ви червени знамена, които са склонни да помагат за закъснението ви.
Освен това усвоете идеята да пристигате на работа между 15 и 20 минути по-рано. Това ще намали стреса ви и ще помогне да започнете деня си спокойно.
Пазете се от бързане
Случва се на всички ни. Веднага щом отворите очи сутрин, вие се пускате на автоматичен пилот и си казвате, че трябва да побързате. Но последицата от приемането на прибързан подход е, че засилвате чувствата си на стрес. Като такъв започвате деня с допълнителна доза кортизол, което не е подходящо.
Всъщност бързането ще ви накара да забравите нещата. След това ще трябва да проследите стъпките си, за да ги коригирате, което ще ви накара да закъснеете. Много по-добре е да си тръгнете спокойно и с свободно време. Планирането е всичко.
Забравете за „още едно нещо“
Тъкмо се каните да излезете през вратата и изведнъж решавате да оставите нещо в хладилника за обяда на сина си. Или ви хрумва, че имате достатъчно време, за да поправите нещо у дома или да напишете съобщение на приятел. Но имайте предвид, че това „още едно нещо“ ви кара да закъснявате за работа.
Наслаждавайте се на удоволствието да отидете на работа рано
Може да ви е трудно да повярвате, но ранното отиване на работа е възнаграждаващо. Позволява ви да започнете задачите си по-спокойно, без да сте обременени от стрес. Освен това ви помага да се отпуснете за няколко минути, преди да започнете работа.
Коментари (0)
Вашият коментар