Напишете дума/думи за търсене

Някои любопитни факти за рекламата

Рекламата е очарователен свят. Това е цяла индустрия, която е посветена на изучаването на убеждаването и проекцията на определени послания.

Рекламата постепенно се превърна в нормална част от нашето ежедневие, прониквайки в съзнанието на всеки.

Необходимостта от разпространяване на послания идва от минали времена.

Смята се, че първата реклама датира от 3000 г. пр.н.е. Това е съобщение, написано върху папирус, в което търговец от Тива, Египет, обявява бягството на един от своите роби и предлага награда на всеки, който го залови.
Днес рекламата е навсякъде. Има я по улиците, по телевизията, в интернет, по радиото и където и да отидем. Това е основен инструмент на търговията, на политиката и на различни социални каузи.

Един любопитен факт за рекламата включва Уолт Дисни.
Той започва кариерата си в Студио за търговско изкуство „Песмен-Рубин“. Шефовете му обаче не харесват работата му и той опитва късмета си като карикатурист за вестник Kansas City Star. Той също си тръгва оттам с непризнат талант.

Друга история от САЩ е за известния клоун на Макдоналдс Роналд Макдоналд. Този герой е пуснат на пазара през 1963 г. В началото чаша за еднократна употреба му служи като нос, а вместо шапка има поднос. Това предизвиква повече ужас, отколкото симпатия. По-късно той е променен на по-разпознаваемата фигура, която съществува до ден днешен.


В момента има много компании, които инвестират повече в маркетинг и промоция, отколкото в развитието на своите продукти. С други думи, те се грижат повече за продажбите си, отколкото за предлагането на по-добра стока.

Това не би било много изненадващо, ако не беше фактът, че почти всички фармацевтични компании в света правят това.

Интернет реклама
Според компанията Solve Media е по-вероятно човек да оцелее след самолетна катастрофа, отколкото да кликне върху рекламните банери, които са толкова изобилни в интернет. Изчислява се, че най-малко 50 процента от кликванията върху тези реклами са причинени от грешка.

Друг интересен факт е, че Twitter - най-известната социална мрежа за микроблогинг в света, невинаги се е наричала Twitter. В началото носи тромавото име Twttr. Разработчиците искали да бъдат оригинални, но в крайна сметка създали дума, която никой не можел да произнесе. След това поправили грешката си по прост начин, въвеждайки две гласни.

Мнозина смятат, че синият цвят на мрежата Facebook се дължи на рекламна стратегия за представяне на компанията като реалност, свързана с безкрайността, която представляват морето и небето.

Но това е толкова далеч от истината. Създателят на тази мрежа Марк Зукърбърг страда от далтонизъм. Това му пречи да разграничи ясно зеленото от червеното, така че той избира разпознавания от него без проблем син цвят.

Още любопитни факти за рекламата
Средата, която за първи път революционизира рекламата, е радиото. Преди това правенето на печатни промоции с помощта на хартия е наистина скъпо. Освен това не всеки знаел как да чете и пише. След като радиото се появява, рекламите започнали да се произвеждат масово. В началото почти всички рекламирали тютюн или сапун.

Всеизвестен факт е, че някои реклами струват цяло състояние. Те обикновено са със същото качество като филм и са свързани с ексклузивни продукти. Най-скъпата реклама в историята е истинско произведение на изкуството от режисьора Баз Лурман с участието на Никол Кидман. Тя рекламира известния Шанел No. 5 и струва 33 милиона долара.

Астрономически суми се харчат за реклама само по една причина: защото работи. Това, което рекламодателите инвестират, го възстановяват по-късно. Специалисти по темата казват, че в тази област важи максимата „ако имаш милион долара, лесно може да направиш още един милион“.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X