ПОРТУГАЛКАТА
Филмът на Рита Азеведо Гомес е разказан в такива красиви цветове, че имаш чувстовото, че картини на фламандски художници се сменят пред очите ти. Буйната рижа коса на главната героиня я откроява веднага и кореспондира на различното й поведение и от самото начало ти е интересно какво ще се случи с нея. Тя е току-що омъжената съпруга на граф фон Кеттен и е от Португалия, а борбата й е да превърне негостоприемния му замък в Северна Италия в уютен дом, а семейството му – и в свое. Вдъхновена от цикъла с психологически новели “Три жени” на Робърт Музил, режисьорът и сценарист Рита Гомес прави историята своя и е удоволствие за сетивата със светлината, декорите, сценографията и костюмите. Пренасяш се в Северна Италия и преживяваш заедно с героинята нейните лутания сама в новия й дом, тъй като мъжът й е на война в продължение на 11 години, прибира се рядко и тя си остава “чужденката затворена в замъка”. В сцените на интимност между двамата те почти не се докосват и енергията помежду им се усеща само с погледи и усмивки. Макар и неловка, между двамата съпрузи има привързаност, която актьорите пресъздават доста умело. Но няма как след като гледате “Португалката” да не виждате света известно време в ярки цветове и картини, преживяване, което си заслужава.
ЖЕНАТА ОТ ЙЕРУСАЛИМ
По романа на награждавания писател А.Б. Йехошуа, филмът “Жената от Йерусалим” e заснет и разказан с много черно чувство за хумор и проследява опитите да мениджър от човешки ресурси да идентифицира тялото на жена, намерена мъртва. В същото време журналист заплашва да пусне статия, която ще съсипе репутацията на индустриалната пекарна, където той работи и където е намерено тялото на жената, която заслужава да стане ясно какво се е случило с нея и да бъде погребана подобаващо. Съдбата на този мъж зависи от това какво се е случило с работничката от пекарната. Колоритни персонажи и нелепи случки само правят живота на главния герой още по-сложен, докато зрителят проследява неговите приключения към истината.
БРИТ-МАРИ БЕШЕ ТУК
Може ли един футболен мениджър да бъде заядлива лелка на 63 години, току-що загърбила дълъг живот като съпруга и домакиня? Брит-Мари със сигурност може да покаже как точно става това. По романа на Фредерик Бакман, “Брит-Мари беше тук” изпраща главната си героиня в Борг, където тя ще трябва да се погрижи за отбора по футбол – нещо, в което тя е много добра. Разказан с много топлина, любов и човешки емоции, филмът ще ни накара да преживеем приключенията на главната героиня и ще ни разсмее и разплаче едновременно.
КЪДЕ СИ, БЕРНАДЕТ?
“Къде си, Бернадет?” е сътрудничество между изключителната актриса Кейт Бланшет и награждавания режисьор Ричард Линклейтър. Животът на главната героиня Бернадет е обичана от всички – има прекрасно семейство и положение в обществото. Един ден тя просто изчезва и дъщеря й Бий е тази, която трябва да разбере какво се е случило с майка й. А то съвсем няма да е това, което изглежда. Кейт Бланшет ще ни разтърси емоционално и ще ни накара да искаме да знаем какво наистина се е случило с Бернадет.
ТАЗИ, КОЯТО НЕ СЪМ
“Тази, която не съм” е психологическа драма, която навлиза в дълбините на една опасна игра във виртуалното пространство. Историята по романа на Камий Лоранс оживява на екрана с изключителния талант на Жулиет Бинош. Клер е учителка на 50 години, разведена е и често се наслаждава на горещи ласки с доста по-млад мъж – Людовик. Тя създава фалшив профил в социалните мрежи, за да може да го следи. Клер въвлича и най-добрия приятел на Людовик – Алекс, тъй като следи действията на любовника си чрез него. Поне в началото, докато алтер егото й – Клара, която е наполовина на възрастта й, редовно започва да харесва снимките на Алекс и така привлича вниманието му. Постепенно се разкриват още елементи от живота на Клер, които правят действията й все по-грешни във всеки момент.
Коментари (0)
Вашият коментар