Индивидуалното отношение към облеклото изисква чувство за мярка и избягване на недоразумения – в този смисъл са необходими практицизъм, съобразяване с личните особености и възможностите за приспособяване към модата. Съветът в случая е “малко консерватизъм” или поне “период на адаптиране” при всяка промяна във външния ни вид. Този консерватизъм се рамкира с коефициент и не се поддава особено на модата. Иначе кежуализацията (ежедневността) на облеклото става основна тенденция към демократизация.
Цветовият комплекс може да бъде функция на ежедневие и мода, на лични предпочитания и правила на работното място, на фигура и телесен тен, на възраст и желание за удобство. Независимо от кройка и аксесоари, облеклото може да ни успокоява, да възбужда, да подобрява настроението. Но може и да ни смущава с кресливия си цвят и не намясто носен. Известни са множество тълкувания на значението на цвета на облеклото – те са по-скоро резултат не само на наблюдения, но и на традиции. Общоприето е черният, сивият, тъмносиният, тъмнозеленият, бордо и синият цвят с виолетов оттенък да се считат за подходящи за деловото общуване, за официални мероприятия, преговори, презентации. Те изискват и строг стил. Ако някой се смущава от мрачния вид, то може да омекоти впечатлението с други части на облеклото – ризи, вратовръзки, кърпичка във външното джобче (за мъжете) и блестящи украшения, брилянти, планински кристал (за дамите). С такова облекло можем да се появим на всяко място и на всяка проява.
В зависимост от вида дейност и заеманата длъжност коефициентът на консерватизъм би изглеждал по следния начин:
1. Вид дейност: мода, арт и шоубизнес
Длъжност: творчески и дизайнерски групи
Цвят на облеклото: фуксия
2. Вид дейност: мода, арт и шоубизнес
Длъжност: творчески и дизайнерски групи
Цвят на облеклото: пурпурен
3. Вид дейност: творчески професии, реклама, недвижимост, дизайн
Длъжност: щатен персонал
Цвят на облеклото: червен
4. Вид дейност: творчески професии, реклама, недвижимост, дизайн
Длъжност: щатен персонал
Цвят на облеклото: жълт, зелен
5. Вид дейност: създаване и продажба на стоки и услуги, образование, наука, издателства, СМИ, консултантски и други комуникативни професии
Длъжност: мениджъри, ръководители на маркетингови структури
Цвят на облеклото: кремав
6. Вид дейност: създаване и продажба на стоки и услуги, образование, наука, издателства, СМИ, консултантски и други комуникативни професии
Длъжност: мениджъри, ръководители на маркетингови структури
Цвят на облеклото: тъмнозелен
7. Вид дейност: банки, финанси, мениджмънт, застраховане, силови и юридически структури
Длъжност: топмениджъри и финансови ръководители
Цвят на облеклото: бургундско, кафяв
8. Вид дейност: банки, финанси, мениджмънт, застраховане, силови и юридически структури
Длъжност: топмениджъри и финансови ръководители
Цвят на облеклото: маслинен, бежов
9. Вид дейност: политически институции, министерства, държавни структури, крупни корпорации
Длъжност: ръководител, изпълнителен чиновник, административен служещ
Цвят на облеклото: черен, сив
10. Вид дейност: политически институции, министерства, държавни структури, крупни корпорации
Длъжност: ръководител, изпълнителен чиновник, административен служещ
Цвят на облеклото: тъмносин, ахроматични цветове
Из „Етикет за всеки ден и за бизнеса”
Книгата може да поръчате тук!
Коментари (0)
Вашият коментар