Когато преди една година Алиша Кийс обяви, че спира да маже всякакви разкрасителни помади върху лицето си и публикува свое селфи без фон дьо тен, сенки, червило или руж, тя постави Instagram движението #nomakeup (без грим – бел.а.) в светлината на прожектора.
Потомката на афро-американски и италиано-британски родове заяви гръмко, че й е писнало да покрива лицето си и „да маскира коя е в действителност“. Рече го силно в отворено писмо, публикувано в сайта lennyletter.com.
"Всеки път, когато излизах от вкъщи, не ми даваше мира главоблъсканицата дали съм сложила достатъчно грим. Дали съм покрила добре тая или онази луничка, това или онова петънце. Това бяха несигурни, повърхностни, но искрени мисли, които минаваха през главата ми, които по един или друг начин се базираха твърде много на това какво мислят другите за мен“.
Алиша споделя, че след фотосесията, в която е без грим, промотираща една от последните й песни - "In Common", жените започвали да публикуват селфита с хаштаг #NoMakeup. „Тогава осъзнах колко могъщо може да е едно лице без грим. Надявам се това да е революция. Защото не искам никога повече да крия коя съм. Нито лицето ми, нито ума ми, нито душата ми. Нищо не искам да покривам. Осъзнах, че съм написала много песни за метафоричните маски, зад които се крием. Не искам повече да го правя... Бях започнала да се чувствам все едно не съм достатъчно добра, все едно съм недостатъчна такава, каквато съм, за да ме хареса светът.“
А когато Алиша се появи без грим на сцената на видеонаградите на MTV, народът се раздели на две. В хилядите коментари в Тwitter имаше от „Осанна“ до „Разпни го“.
Миа Фароу - някогашната изгора на Уди Алън, застана твърдо зад Кийс, Гуинет Полтроу постна селфи без лустро, за да отбележи своя 44-годишен рожден ден, а Дженифър Гарнър се появи без никакви бюти козметични продукти върху лицето на червения килим на филмовия фестивал в Телуриде.
Въпреки тази лавинообразна кампания е изненадваща липсата на отговор в социалните мрежи от големите козметични брандове.
Най-вероятно спазват старата максима, че ако игнорират един проблем достатъчно дълго, той ще изчезне от само себе си.
Ако обаче са изпаднали в тази заблуда, то със сигурност съвсем скоро яко ще ударят на камък.
Жени от всякакви възрасти и културни прослойки отказват да носят върху себе си фалшивите фасади, с които се слави кланът Кардашиян.
Всички искат да са наистина красиви и да се чувстват леки в кожата си.
Докато големите разкрасителни гиганти се правят на ощипани и чакат властта на това движение да отшуми, две бюти марки скочиха в дълбокото с впечатляваща прецизност.
Американската фирма за луксозно бельо Eagle’s Aerie започна да маркетира продуктите си в социалните мрежи с хаштага #aeriereal. Заявявайки по този начин, че те повече няма да ретушират моделите в техните рекламни кампании.
Всичко, което се вижда в каталозите им, е 100 процента реално. Неподправени са петната по рождение, целулитът, бенките, татуировките и останалите „недостатъци“, които другите фирми всячески се опитват да скрият.
Другата марка, проявила търговска далновидност, е Lane Bryant. Тя се грижи основно за интересите на хората с наднормено тегло и тяхната необходимост да бъдат красиви в кожата и в дрехите си.
Тяхната кампания, опълчила се срещу тези, които критикуват килцата в повече, удари яко преди 2 години в подкрепа на моделите, които не изглеждат като обитатели на концентрационен лагер.
Да им се чудиш на модните гиганти зад океана за кого правят дрехите си, при положение че 67 процента от американките носят дрехи от 46 номер нагоре. И въпреки това от тях няма и помен в нито една реклама, независимо дали е върху билборд, в списание, или в телевизионния ефир.
И за да затвърдят това разбиране за красиво, миналата година те сътворяват видеото #thisbody, което първоначално е забранено от големите телевизионни мрежи. Явно уплашени не от голотата, а от нейното количество в килограми.
В крайна сметка целта на Lane Bryant е изпълнена – да накарат обществото да чуе тяхната история, тяхната истина. Истина, която доказва, че големите медии постоянно отхвърлят реалността.
Затова е любопитно кой козметичен бранд пръв ще се престраши да се включи в „прозрачността“ на лицето?
Близо 30% от жените в Америка споделят, че са склонни известно време да излизат от домовете си без грим, докато 20 на сто вече изобщо не слагат никаква разкрасителна козметика върху себе си, а 25 процента от време на време си позволяват лукса да се показват навън без никакво лустро.
Кои марки ще са способни на това да смелят, разберат и да се напаснат към това ново поведение на доскорошните си клиенти? Колко от тях ще проумеят навреме, че негъвкавото мислене може да им струва голям пай от бизнеса?
Като повечето революции, това най-вероятно ще е някой аутдайсер, който ще има достатъчно големи тестиси, за да се опълчи срещу статуквото.
Един такъв схватлив претендент за титлата е онлайн брандът Glossier, чиято бизнес максима твърди, че полага основата на движение за красотата, което почита истинските момичета, в истинския живот. „Ние вярваме, че вие давате живот на продуктите, а не обратното“, гласи тяхното мото.
Защо все повече жени се присъединяват към тренда „Без грим“
Докато някои жени се презапасяват с различни нюанси на любимите си марки червило и гримове, други безпроблемно ги хвърлят в кошчето.
Бройката на известните дами и на тези, които не виреят под светлината на прожектора, но са избрали да не робуват на сенки и ружове, става все по-осезаема с всеки изминал ден.
Някои от тях дори са още по-смели, показвайки без свян своите стрии, невчесана коса, тук-таме някое и друго акне и още куп „несъвършенства“.
Във време, в което прекалено бляскавите лица и контурираните носове са издигнати на пиедестална почит, е освежаващо да видиш, че някоя от световните звезди е успяла да озапти суетата си и да отиде до бакалията без грим.
Но тази година този шедьовър на фотографското изкуство е малко по-различен от обичайното. Германският фотограф Петер Линдберг снима 14 актриси, но те застават пред него не в дълги вечерни рокли, а без грим и без прическа.
Заглавието на календара е “Емоционално, защото Линдберг искал да създаде календар, който не се върти около перфектни тела, а да покаже сензитивността на емоцията, която разголва всяка клетка на душите на хората пред камерата му.
Че е дошло време да махнем пренебрежително с ръка и да спрем да робуваме поне на тези социални поведения и норми, налагащи ни какво да обличаме, как да изглеждаме, как да живеем живота си.
Текстът е публикуван в списание "Тренд", където ще откриете още интересни теми за най-новите тенденции в лайфстайла, науката, живота, както и срещи с вълнуващи личности.
Коментари (0)
Вашият коментар