Светът е пълен с кодове. Персонални, социални, интернационални. Навсякъде! Код за достъп, дрескод, баркод, пинкод, червен код. Бинарен, морзов, на честта, на Да Винчи... Безброй комбинации от цифри, букви, знаци, абревиатури и съкращения, от които може свят да ти се завърти и напълно да забравиш майчиния си език. Кодовете са заразни, а индустриите са хронично болни. Козметичната не прави изключение.
АА за anti-age
Това е лесно. Двойно изписаната първа буква от азбуката козметичната индустрия припознава с термина антиейдж в широкия смисъл на думата. Може да не го видите на опаковката на дневния или нощния крем, но със сигурност думичката и буквеното й съкращение имат отношение към подмладяването. Продуктите от този тип са относително праволинейни и мултифункционалността не е в характера им. Фокусират действието си върху бръчките, несъвършенства на кожата и общия й тонус. Често на тях е отбелязана възрастта, за която са подходящи: 30+, 40+, 60+, нивото на защита срещу UVВ и евентуално UVА лъчите и типът кожа, за който са предназначени. Не очаквайте от АА продукт да направи чудеса с тена на лицето ви или да е универсална база за нанасяне на декоративна козметика.
-----
Внимавайте с означенията на опаковката на козметичните продукти и правете разлика между индикаторите за възрастта и тези на слънцезащитния фактор. Последният обикновено е кодиран като SPF и се отнася за UVB защитата на кожата, и като PA+, който филтрира UVA лъчите, а те са едни от основните виновници за преждевременното стареене на кожата.
BB за beauty balm
Има защо тези продукти да носят съкратеното име „балсам на красотата” и да се радват на нестихваща популярност сред дамите. Пестеливи са на думи, но пък вършат много работа и не са просто крем с цвят. Хидратират кожата, като така заместват овлажняващите серуми, стават за основа на грима и изпълняват ролята на лек фон дьо тен. Правят кожата сияйна и я снабдяват с антиоксиданти. Отгоре на това предлагат защита от слънчевите лъчи и борба с фините бръчки и видимите пори. Не е за вярване, че един продукт може да направи толкова много чудеса и понякога не може. Все пак ВВ кремовете са експерти в работата с неособено проблемна и млада кожа. Едно е сигурно обаче, ако лицето ви ги толерира, може да спестите доста място в чантата, усилия и средства.
СС за color correction
По-тежката артилерия за цветова корекция на кожата, преди да грабнете добрия стар фон дьо тен. Продуктите от този тип покриват добре. По-добре от ВВ братовчедите си. С тях може да опитате да излезете на глава с червенината на кожата, видимите капиляри или неравния тен - все дисциплини, непосилни за категорията на ВВ състезателите в първенството. СС кремовете имат по-малко мазна текстура, стабилни са по-дълго време след нанасяне и умело заличават несъвършенствата.
DD за всички, взети заедно
Версиите за превод на код DD варират според производителя. Общото е, че продуктите от този тип качват летвата за останалите в надпреварата. Не отстъпват по мултифункционалност на ВВ и СС, напротив, допълват я с внимание и антиейдж терапия. Какво повече й трябва на козметичната индустрия!
ЕЕ за extra exfoliation?
Може би. Допълнително ексфолиране? Все още е рано да се каже дали козметичната индустрия ще припознае двете Е-та като кандидати за нов код. Не е изключено.
Декодирането продължава.
*OMG! (от англ. език) – О, боже!
Коментари (0)
Вашият коментар