Технологиите за виртуална реалност (VR) са били обсъждани и е било намеквано за тях от години насам, но най-накрая тази година се вижда значителен напредък. И докато все още има много да се направи, преди да се смята за една от основните технологии, сега е идеалното време да видите тяхната роля в бизнеса и по-специално как тя ще се отрази на пазара. Entrepreneur ни разказва малко повече за тях.
Какво е VR?
„Виртуалната реалност е термин, използван за описване на триизмерна, компютърно-генерирана среда, която може да си взаимодейства с човека“, обяснява Virtual Reality Society. „Този човек става част от виртуалния свят, или се потапя в тази среда и в същото време там, е в състояние да манипулира обекти или да извършва серия от действия."
Благодарение на потребителския интерес и новите разработки, технологията зад VR е все по-евтина и по-рентабилна. Това води до огромен шум около нея и търсенето й на пазара, както и интерес от страна на фирми, които искат да са част от играта.
Защо VR е толкова ефективна?
Ако нямате опит с VR, сигурно се чудите за какво е целия този шум. Ако трябваше да се раздели на 4 кратки точки, би изглеждало така:
- Новост. Ново е, готино е, и е нещо, което не е виждано преди. Това, само по себе си, го прави привлекателно на пазара.
- Въздействието. С течение на годините, медията става все по-въздействаща. От телевизия и видео игри до социални медии и мобилни устройства, колкото по-визуално стимулираща и ангажираща е технологията, толкова по-ефективна е.
- Запомняща се. Знаете ли, че човешкият мозък обработва изображения за изумителните 60,000 пъти по-бързо, отколкото текста? Това значи, че преживяването с VR, e дори по-запомнящо се от изображенията, което кара хората да искат го изживеят пак.
- Базирано на истории. VR често се корени в разказването на истории. Всеки път, когато имате визуална среда, която може да се използва за разказване на истории, имате рецепта за успех.
Нека разгледаме и някои от невероятните ползи на VR технологиите:
- Невероятно изживяване. С VR, изведнъж може да транспортирате вашите клиенти до всяка сцена от света. Например, ако сте туристическа агенция, може клиентите ви да опитат виртуални обиколки на ваканционни дестинации, като Хавай, Лондон и изобщо което място се сетите. Това може да помогне много за тяхната удовлетвореност при избора си и съответно за вашата печалба.
- Образоване на клиенти. Какъв по-добър начин да научите клиентите за дадена тема, от това действително да ги включите в нея. Може да им покажете какво се случва в даден процес на производство при определен продукт. Така клиентите могат да се чувстват по-тясно свързани с марката.
- Свежи иновации. Докато вестниците са в процес на изчезване, водещите компании търсят начини да останат релевантни. "Ню Йорк Таймс" например, е направил това чрез пускане на серия от VR филми за своите абонати, тази година.
Възможностите са безкрайни и търговците очакват все по-голям напредък във VR технологията, за да могат да сe възползват изцяло от тази мощна среда за разказване на истории. Тази технология е вълнуваща и обещаваща, особено в маркетинг индустрията. Има потенциала изцяло да революционизира начина, по който се привличат клиенти, което ще окаже трайно влияние върху бизнеса навсякъде.
Коментари (0)
Вашият коментар