Работохолизмът напоследък е една от най-модерните диагнози. За съжаление, той може да съсипе най-стабилното здраве и най-здравата връзка. В повечето случи обаче проблемът е свързан с неправилно планиране на задачите и невъзможност за управление на собственото време.
Не пренебрегвайте сигналите на тялото си
В съвременния свят темповете на живот все повече се ускоряват. В тези условия човек често се склонен да си затваря очите за здравословните си проблеми, за да не излиза от работен ритъм. Боледуваме на крак, потискаме хроничната умора с кафе и други стимуланти, не обръщаме внимание на тялото си, докато нещата не станат сериозни. Тогава обаче ситуацията обикновено е излязла извън контрол и е необходимо сериозно лечение. За да го избегнете, вслушвайте се в тялото ви – никоя болка не е случайна. Хранете се пълноценно, спете достатъчно, почивайте редовно, приемайте витамини – само така ще сте в състояние да вършите и работните си задължения.
Поставяйте си не повече от 3-5 основни задачи за деня
Всяка сутрин определяйте най-важните си задачи и съсредоточете усилията си върху тях още от началото на деня. Този навик ще ви помогне да се отучите да отлагате всичко до последния момент и в крайна сметка да останете без лично време за себе си и близките си.
Планирайте натоварването според биологичния си часовник
Нощните птици, на които им е трудно да стават рано, са максимално продуктивни във втората половина на деня. Ако сте от тях, няма нужда да се тормозите – планирайте важните събития след обяд.
Приключвайте работния ден навреме
В много европейски страни масово се използва система за изключване на компютрите в края на работния ден. Целта е служителите да не отлагат задачите си за последния момент и да не стоят в офиса извънредно. Тръгването от работа навреме е и единственият начин да си починете пълноценно и да заредите силите си за следващия ден.
Поставяйте си реални срокове
Научете се да преценявате силите си и да лимитирате правилно времето – прекалено кратките срокове са също толкова вредни, както и нереално дългите. Ползотворното разграфяване на времето е предпоставка за добра професионална репутация.
Правилно съотношение на усилията
Не хабете максимално усилията си за лесни задачи. Концентрирайте се максимално върху най-сложните етапи от проекта. За останалите ще е по-мъдро да не се изтощавате толкова.
Не се разпилявайте
Оказва се, че способността на легендарния римски император Юлий Цезар да върши няколко неща едновременно, е изключение, което потвърждава правилото. Психолозите са на мнение, че когато се захващате с много задачи, има огромен шанс да не свършите добре нито една от тях. По този начин понижавате производителността на труда си и концентрацията. Ако едновременно правите договор, съставяте отчет и проверявате домашното на детето със сигурност накрая всичко ще се окаже погрешно. Изводът е очевиден – заемете се с най-важното за момента.
Коментари (0)
Вашият коментар