Напишете дума/думи за търсене

Ако се чувствате обидени на работното си място, има само един начин да го поправите

Намирането на баланс в работата може да бъде трудно, но не може да живеете без него.
Тенденцията на работното място на негодувание и нарастващата разединеност, усещана от служителите в техните компании, се превърнаха в новото „тихо напускане" на корпоративния свят.

Хората не само се чувстват подценени и недостатъчно компенсирани, но и стават негодуващи поради това.
Има само един начин да помогнете в борбата с чувството на негодувание по време на работа и отговорността е ваша.

Справянето с негодуванието може да бъде предизвикателство – не само да се коригира, но и да се признае.

Често това е кулминация на милиони различни чувства, разговори и взаимодействия, които подхранват много по-сложно настроение, нещо, което е често срещано в ситуации на силен стрес като работна среда.
Но негодуванието може да се сведе до една проста причина – „незадоволена нужда".

Може би сте ниско платени и незадоволената ви нужда може да е свободата от стреса на месечните сметки. Може би вашият шеф ви възлага повече работа или ви държи до по-късно в офиса, отколкото бихте предпочели, а незадоволената ви нужда е гъвкавост и свободно време.

Като всяка неудовлетворена потребност, тя трябва да бъде адресирана, за да не се натрупва.

Някои хора може да напуснат работата си или да прекъснат отношенията си, за да се отърват от последващото негодувание, известно още като неразпознато негодувание, но има начини да се излекувате от него.

Започнете да поставяте граници.
Ако изпитвате недоволство на работа, това може да е напомняне, че трябва да поставите граници.
Колкото повече прилагате здравословни работни бариери, толкова повече те ще ви служат.

Границите помагат да зачитаме нуждите си. Те не са средство за контрол или налагане на поведението на други хора, а по-скоро начин да се защитим от него.
Границите са начинът, по който учите хората, или дори напомняте на околните как да се отнасят с вас. Те служат като напомняне за нашите нужди, желания и нива на комфорт.

За служителите това може да бъде всичко - от справедлив отпуск до поддържане на здравословно натоварване.
Ако се борите с бърнаут или се чувствате недооценени, полагайте усилия да запазите и укрепите работните граници.
Ако винаги прекалявате или се грижите за всички останали, без изобщо да говорите за това, от което се нуждаете, и сте тихо негодуващи, разочаровани, че те „просто не знаят" от какво имате нужда, тогава е време е да преразгледате ролята си в тази „пиеса".

Може да осъзнаете, че натоварването ви е твърде голямо или че не ви уважават на работното място, но ако продължите да приемате безропотно обстоятелствата, наистина ли ще промените нещо? Оплакването от работата е част от живота, но ако не поставите здравословни граници или не напомняте на хората с какво сте ценни за общото служебно благо, тогава не трябва да се оплаквате.

Един от начините, по който може да поставите граници, за да насочите негодуванието към натовареността си, е да приоритизирате времето си ясно, независимо дали в календар или в някакъв друг формат. Когато вашият шеф дойде при вас с нещо ново или друг проект, попитайте го на какво би предпочел да дадете приоритет и след това помолете за помощ.

Ако знаете колко време трябва да работите, колко време ще ви отнемат текущите ви проекти и отговорности и зададете граница на това колко „допълнително" време сте готови да отделите, вашият шеф ще трябва да уважи това, че може да се справите с всичко на секундата.

По-лесно е да се каже, отколкото да се направи, но застъпничеството за себе си и борбата с чувството на обида изисква практика.
Не позволявайте да се натрупат вредни взаимодействия и да станете част от токсично работно място.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X