Напишете дума/думи за търсене

Виолета Мачева, собственик на Magic Outdoor: Успешният предприемач трябва да реагира на промените

  • „Укротяване на опърничавата“ би било прекрасно заглавие на моя филм
  • Истината, казана от хората, които най-много ви обичат, боли най-много

 Завършила е Американския университет в България със специалност „Бизнес администрация“ и „Политология/Международни отношения“. Има MBA по маркетинг от City University of Seattle. През 2007 г. създава широкоформатната дигитална печатница Magic Outdoor, която е лидер в брандинга на търговски площи и в печата на големи формати външна реклама. През 2020-а, по време на пандемията, създава иновативни прегради за таксита, които продава успешно в различни точки на света.  Част от управителния съвет на жените предприемачи в България „Селена“, както и от дамската благотворителна организация Inner Wheel Club Sofia. Две години вицепрезидент и президент на нетуъркинг бизнес организацията BNI Pro, част от Business Networking International Bulgaria.

Интервюто на Виолета Мачева е част от специалното издание на „24 часа“ и MILA.bg „Жените – Българската мечта“, посветено на дамите с визионерски нюх. След изключителния успех на първото подобно издание - „Жените, които променят“ и „Жените - Умен свят", екипът ни надгради своето търсене на успели личности и събра в 200 луксозни страници визията за утрешния ден на едни от най-проспериращите и вълнуващи българки. Прочетете ги.

- Ако животът ви дотук беше филм, кой жанр щеше да бъде? Какво щеше да е заглавието му? 

- „Укротяване на опърничавата“ би било прекрасно заглавие на моя филм. Куентин Тарантино би бил чудесен режисьор на лентата, защото и той като мен не се вмества в общоприетите стандарти. 

Той много добре ще пресъздаде лекото разтроение на личността, което ми се налага да преживявам всекидневно с ангажиментите, с които жонглирам. 

Аз съм професионален еквилибрист в умението си да съчетавам множеството си женски роли.

- А как звучи саундтракът на вашите успехи? Като суров рокконцерт, симфония от гениален композитор, свеж съвременен хит или нещо друго?

- Той е много драматичен и създаващ съспенс за неочакван развой на събитията. Симфония номер 5 на Бетовен започва напрегнато, успокоява се, разведрява се и после пак отново драма. Така е и при мен. Проектите, с които се занимаваме в печатницата, са едни от най-трудните и предизвикателни на пазара. Печатаме на медии като винил, фолио, хартии, перфо-фолио, канава, тапети. Принтираме големи размери реклами. Брандираме почти всички молове в България – асансьори, ескалатори, врати, мостове. Грижим се за брандинга и на много щандове за детски играчки, което ни е направило изключително изобретателни. И винаги гоним невъзможни крайни срокове.

- Кой седи на първите редове на прожекцията? Съобразявате ли се с него и защо ви е важно мнението му?

- Най-отпред е моят съпруг Румен. Неговото мнение е най-важно за мен, въпреки че често се преструвам, че не го чувам. Истината, казана от хората, които най-много ви обичат, боли най-много. Аз имам склонността да идеализирам ситуациите и хората и да летя, а той е здраво стъпил на земята и често ме приземява, когато тръгна в грешната посока. Аз обичам да се раздавам и трудно изричам „не“. Баща ми често повтаря, че трябва да внимавам, защото психиката ми е много по-здрава от физиката.  Моите родители, брат ми и баба Димка – майката на Румен, също са на първия ред заедно с моите приятелки от дете – Гергана Иванова, Моника Ангелова и Маргарита Алексиева. За мен е важно мнението на хората, които са ми помогнали да се изградя като личност. Затова моят ментор по великолепие – Йордана Димитрова, също седи на първия ред. 

- Какво отличава вашата компания, вашия бизнес през 2023 г.?

- Magic Outdoor е най-магичната печатница на пазара, защото без щипка вълшебство нищо не се случва така добре. Наричат ни магьосниците, защото проектите ни са не само едни от най-сложните, но и едни от най-впечатляващите. 

Това, което ни отличава, е, че произвеждаме гигантски размери реклами, брандираме големи фасади над 500 квадратни метра, използваме за нашите монтажи вишки, скелета, алпийски способи. 

Друго наше конкурентно предимство е, че имаме монтажни екипи в почти всички големи, а и не толкова големи градове в България. 

- Как балансирате между всички роли в живота си? 

- Предприемачеството дава възможност да планираш сам времето си. Когато заради забързания си бизнес живот започнах да губя връзката си с голямата си дъщеря Рая, въведох правилото не само за себе си, но и за колегите в печатницата, че не работим събота и неделя и на празници. Това е времето за нас и нашето семейство. Защото, ако нашето семейство страда, ще страдат и нашата работа и продуктивност. Балансът не е константа. В един момент отделям повече време на работата, а в друг – на семейството. Но не забравям да посвещавам време и на себе си.

- С какво последно ви изненадаха децата ви? Учите ли се от тях? 

- Аз и съпругът ми обичаме да прекарваме време с децата си. Моята малка госпожица Руми, която е на 5, всеки ден ме изненадва с уникалната си памет, усет към музиката и танца и нейното огромно сърце.  Тя обича да ми подарява цветя и картички, направени от нея. Голямата ми дъщеря Рая, която е на 15, е изключително добра в усвояването на чужди езици и има талант да рисува. Има влечение към фотографията и дигиталните, графични изкуства. Посещава театрална школа. Тя ме изненадва много с красивите снимки, които прави. Момичетата ме учат на търпение, те ме правят по-организирана, по-добра.

Фото: Костадин Кръстев – Коко
Фото: Костадин Кръстев – Коко

- Какви възможности дава дигитализацията на вашия бизнес и на икономиката като цяло? 

- Един успешен предприемач трябва да е гъвкав и да реагира на промените. Вследствие на трансформациите, настъпили след COVID-19, когато масово се дигитализираха и хора между 45-65 години, а интернет покритието вече е близо 85% от всички домакинства, аз бях длъжна да реагирам и да яхна световните тенденции в маркетинга и да създам своя онлайн магазин за декорация на дома – www.magic-indoor.com. Възползвах се от още една възможност, която дигитализацията ми предостави – желанието на хората да се учат.

Съосновател съм заедно с Десислава Авджиева на Академия BrandSuccess за изграждане на личен и корпоративен бранд, в която учим предприемачи как да направят себе си и компаниите си разпознаваеми и предпочитани в новото комуникационно пространство – социалните медии.

- Какво бихте искали да си кажат хората, след като са изгледали филма за вашия живот?

- Бих искала да живея така, че хората да не се чудят коя съм, а когато някой ден вече ме няма, да изрекат на глас: „Благодаря ти, че беше тук. Благодаря ти, че остави трайна следа в нашето съзнание, в нашите сърца с добрините, човечността, отдадеността, креативността и усмивката, която винаги беше на лицето ти“.

  Може да намерите „Жените – Българската мечта“ на местата за продажба на списания в цялата страна. 

  • Ключови думи:
X