Къде изчезна Брендън Фрейзър? Този въпрос не преставаха да си задават в продължение на повече от десетилетие феновете на светлоокия красавец с неподражаемо чувство за хумор, който внезапно се скри от киното точно когато беше на върха на своята популярност.
Наскоро звездата от трилогията “Мумията” се завърна триумфално в роля, в която трудно може да бъде разпознат. В новия филм на Дарън Аронофски “Китът” той се превъплъщава в 270-килограмов гей, който е прикован за инвалидния стол заради болезненото си затлъстяване. На филмовия фестивал в Лондон през октомври актьорът едва не се разплака от вълнение, когато зрителите посрещнаха изпълнението му с дълги овации, изправени на крака. Образът на учител по английски, който заради килограмите си може да преподава само онлайн, и на баща, който опитва да намери път към отчуждената си дъщеря, го изстреля право сред фаворитите за “Оскар” за главна мъжка роля.
За причините за дългото отсъствие на актьора се носеха различни слухове. Стигна се дотам, че някои от феновете му започнаха да мислят, че е станал жертва на проклятието на мумиите заради ролята си на смел авантюрист, който се впуска с главата напред в загадките на Древен Египет.
Причините са много по-прозаични, но това не означава, че не са изключително драматични. Накратко – лични, семейни и здравословни проблеми се сливат в едно, за да извадят любимеца на публиката от релсите задълго.
Известно е, че след “Мумията”, където сам изпълнява част от опасните каскади, се наложи Брендън Фрейзър да се подложи на серия от операции. “По време на третата част на “Мумията”, снимана в Китай през 2008 г., буквално ме сглобяваха с тиксо и лед, слагах си пакетчета лед и предпазители за планинско колоездене под костюма. Всеки ден изграждах екзоскелет на самия себе си- спомня си актьорът - В крайна сметка нараняванията започнаха да се трупат и това означаваше много работа за хирурзите. Имах нужда от ламинектомия (вид операция на гръбначния стълб), но нещата не се развиха по план и се наложи повторение след година”. Фрейзър казва, че е приличал на ранен кон, който продължава да върви въпреки трудностите и болките. Част от ставата на коляното му е сменена, налага се и възстановяване на гласните му струни.
По същото време към всичко това се добавя и изключително тежък развод с актрисата Афтън Смит. През 2013 г. дори му се налага да поиска от съда намаляване на годишната издръжка от 900 000 долара, които плаща на жена си и трите им деца, защото по онова време няма никакви предложения за роли и не печели нищо. По-късно бившата му жена го обвинява, че е укрил имоти за $ 22 млн., за да не плаща.
Смъртта на майката на актьора от рак през 2016 г. е пореден удар на съдбата. Стига се дори дотам, че 46 000 заклети фенове на някогашния снажен и мускулест “Джордж от джунглата” се подписват на петиция до Холивуд с молба към продуцентите и режисьорите да имат предвид Фрейзър за някой от следващите си проекти, за да може той да си стъпи на краката.
Но онова, което хвърля канадско-американския актьор в дълбока депресия, е фактът, че той става жертва на сексуален тормоз.
Или с други думи, Фрейзър е част от пострадалите от сексуалните посегателства, чието разкритие разтърси Меката на Седмото изкуство през последните години и роди кампанията #MeToo. Актьорът изплю камъчето преди 4 години в интервю за списание GQ, когато бе попитан какво е сринало кариерата му.
Събитията датират още от 2003 г., когато изпълнителят е на 34 г. и е на върха на славата. Тогава той е поканен на вечеря в хотел “Бевърли Хилс”, организирана от Асоциацията на чуждестранната преса в Холивуд - могъщата, но противоречива организация, която връчва наградата “Златен глобус”, разказва в. “Дейли мейл”. Когато си тръгва, Фрейзър е изпратен от бившия президент на асоциацията Филип Бърк, който се ръкува с него, но след това се пресяга и го ощипва по задните части. Бърк, журналист от Южна Африка, който тогава е на 70 г., признава постъпката си, но я омаловажава като невинна закачка.
Според Фрейзър в действията на по-възрастния мъж не е имало нищо закачливо. Актьорът твърди, че е бил докоснат интимно от един от пръстите на Бърк, който “започна да го движи наоколо”. Обхванат от паника, екранният чаровник маха ръката на шефа на асоциацията от интимните си части, но признава, че му е прилошало.
“Почувствах се като малко дете. Идеше ми да се разплача”, казва той пред списанието. Връща с е у дома и разказва всичко на жена си. “Усещах се като някой, върху когото са хвърлили невидима боя.”
В началото възнамерява да изобличи публично Бърк, но се отказва, “защото не исках това да се превърне в част от моята история”. Затова се задоволява да поиска писмено извинение от асоциацията. Пред GQ южноафриканецът казва, че разказаното от Фрейзър е “пълна измислица”, но не скрива, че е писал на актьора да се извини, “ако е сторил нещо, което го е разстроило”. Асоциацията прави свое разследване и заключава, че “преживяното от г-н Фрейзър е неуместно”, но все пак преценява, че опипването по задника е било шега и в него не е имало сексуални намеци.
Неприятната случка обаче се отразява много тежко на психиката на екшън героя. Той изпада в тежка депресия и започва да си мисли, че е заслужил това, което му се е случило. “Обвинявах се и бях нещастен”, разкрива актьорът, който започва да се изолира от средата и от работата си. В същото време след обвиненията срещу Бърк той е убеден, че е влязъл в черен списък на асоциацията, която раздава златните глобуси, тъй като рядко е канен на нейни събития. “Телефонът ми спря да звъни. Тишината беше съсипваща”, казва Фрейзър. И признава, че се е възхитил на хората (огромната част от тях са жени) от движението #MeToo, че са имали куража за разлика от него да обявят публично какво са преживели. Или да го обявят твърде късно.
Така или иначе по всичко личи, че Брендън Фрейзър започва да излиза от мрака. По време на отшелничеството си той качи килограми, но според критиците това може да е и за негов късмет, защото го вади от стереотипа на супергероите и от по-посредствените образи, за да го насочи към сложни и нееднозначни образи като главната му роля в “Китът”. Зрителите през 2021 г. го видяха и в други акламирани проекти като трилъра на Стивън Спилбърг “Без резки движения” или уестърна на Мартин Скорсезе “Убийците на цветната луна”, където си партнира с Робърт де Ниро и Леонардо ди Каприо. Неговото забележително завръщане вече си има свое определение – Бренесанс.
Коментари (0)
Вашият коментар