Напишете дума/думи за търсене

10 лесни стъпки за организиране на стилна сватба

“Да!” Тази дума вече е променила живота ви веднъж, когато от гаджета ви е превърнала в годеници, а ръката на жената е окичена с годежен пръстен с диамант. Сега предстои дълъг и изтощителен път до голямото “Да” пред олтара, което ще ви направи съпруг и съпруга. По филмите изглежда романтично и забавно, но в живота не е точно така.

Първите няколко дни в организацията на тържеството са хаотични. Затова ви е нужен ясен план. Ето 10 съвета за организиране на стилна сватба.

Бюджет

Това е относителна величина почти до последно. Основното, което трябва да уточните, е кой ще плаща сватбата и каква възможност има. В някои региони родителите на младоженците покриват всички разходи, в други случаи младите сами си плащат сметката, а в трети всички допринасят спрямо финансовите си възможности. Това трябва да се реши още с уточняването на датата. Направете списък на задължителните разходи - обреди, халки, тоалети, куверти и изследвания. Останалите ресурси разпределете в по-маловажни. По този начин ще избегнете влизане в огромен преразход и излишни притеснения в последния момент.

Списък с гостите

Още в началото уточнете и списъка с гостите, за да можете лесно да си направите по-ясен бюджет на сватбата, да имате представа колко голям ресторант/зала да наемете и да предвидите евентуални допълнителни разходи - като нощувки и самолетни билети например.

Имайте точен график на целия период преди сватбата и на самия ден

Особено графикът за деня трябва да е много точно изчислен, за да избегнете закъснения и кавги в тържествения ден. Седнете и обсъдете помежду си какви обичаи ще изпълнявате, кога ще подпишете, ще имате ли коктейл за Добре дошли (т.нар. Welcome drink). Всичко това трябва да се планира предварително, защото, когато запазвате часове за подписване на граждански брак, венчавка и ресторант, навсякъде искат да определите точно време. Предвидете си 30-40 мин за церемонията по подписване на граждански брак и поне още толкова за снимки в ритуалната зала.

Църковният брак продължава около 40 мин, но също си отделете час, защото и там ще имате кратка фотосесия с роднини. Ако сте предвидили коктейл преди влизането в ресторанта, имайте предвид, че той продължава около час, а може и повече в зависимост от броя на гостите. Много е важно да включите и време за придвижване между ритуална зала, църква и ресторант. Някои семейства предпочитат да подпишат ден-два по-рано или да го направят на изнесена церемония в ресторанта, където ще е сватбата. Това пести време. С наздравицата за добре дошли ще си спестите минаването по масите за т.нар. даруване. Посрещате гостите с тост, те оставят даровете си на мястото, отредено за това, и така хем вие не се разнасяте по масите по време на тържеството, хем всички се чувстват свободни да си тръгнат, когато пожелаят, без да са длъжни да чакат младоженците да минат по масите за подаръците си.

Запазете ресторант, зала, фотограф, грим и прическа

Още в момента на уточняване на датата резервирайте локациите на сватбата. Може тържеството ви да бъде след половин година и да мислите, че имате време, но не се подвеждайте от това. Колкото по-рано, толкова по-добре. Ще имате възможност да избирате, да сравнявате и да ангажирате най-добрите от най-добрите. Колкото по-малко време имате, толкова по-оскъден ще бъде изборът ви.

Поканете си кумове

Това също е едно от нещата, които трябва да направите възможно най-скоро след годежа. Сватбата е огромен разход и за кумовете. По традиция букетът и обувките на булката се купуват от кумата. Също така кумовете плащат част от таксата за венчавка и някои от аксесоарите по бракосъчетанието - чашите, шампанското и наметалото за булката са за тяхна сметка. Дори и да се разберете с тях, че ще ги облекчите откъм разходи по самата сватба, те трябва да инвестират голяма сума пари в тоалетите си и в някои обичаи, които се правят в самия ден - посрещане на гости, хвърляне на “парашутчета” с бонбони и жито, черпене с шоколадови бонбони и т.н.

Определете си тема

Това ще улесни много подготовката и организацията на събитието. Изберете си концепция и подчинете събитието на нея. Ако темата ви е море например, украсата ще е морска, подаръчетата за гостите - сувенири с рапани и миди, роклята ще бъде по-ефирна и лека, а менюто ще е от морски деликатеси. Цялостната идея ще направи сватбата по-стилна и по-лесна за организиране.

Не се опитвайте да угодите на всички

Сватбата е важно събитие за всички - младоженци, кумове, родители, шафери и около 200 гости. Това обаче съвсем не означава всички те да вземат активно участие в по подготовката на тържеството. Всички решения вземайте само вие - младоженците. Ако се опитвате да угодите на цялата рода, само ще се изпокарате. Затова още в началото уточнете кой с какво може да бъде полезен, но отстоявайте мнението си. Ще си спестите много нерви.

Среща на шаферите

Те трябва да са нечетен брой и в повечето случаи са приятели и братя/сестри на младоженците. Хубаво е да ги срещнете предварително още като ги поканите, за да се уточнят подробностите около цветове и модели на роклите и костюмите. При мъжете е по-лесно, но с жените ще имате дълги и тежки преговори. Една има малък бюст, друга - дебели бедра, трета не харесва цвета, в който сте избрали да бъде сватбата, а всичко това прави избора на рокли почти невъзможен. Определете предварително модели и цветове и поддържайте връзка помежду си. Ако не стигнат до консенсус, купете им еднакъв плат и ги оставете да си поръчат рокли на шивач. Дори и да са коренно различни моделите, материята и цветът ще ги обединяват и няма да изглежда еклектично.

Не бързайте с роклята/костюма

Най-голямата тръпка за булката е изборът на рокля. Но ако имате много време до сватбата, не я купувайте сега. Може да отидете в сватбен салон, да мерите и да избирате рокля, но оставете поръчката за последния месец. Една от причините е, че ако сватбата ви е през лятото, може да си харесате друг модел до тогава. В течение на организацията на сватбата може да решите, че по-подходяща за вашия тип сватба е друга рокля. А чисто практичната страна е, че покрай стреса може да напълнеете или да отслабнете, а е важно роклята да ви е по мярка, защото ще прекарате дълъг и изтощителен ден в нея и най-малкият дискомфорт ще ви изнервя допълнително.

Искайте потвърждение за присъствие

Едно от най-сериозните пера в сватбения бюджет е посрещането на гостите. Куверти, нощувки и самолетни билети за 100-200 и дори повече човека е огромна сума пари. След като направите списъка, се обадете на всички и ги попитайте за плановете им. Ако сватбата е лятна, имайте предвид, че събитието ви може да съвпадне с нечия резервация за почивка. Подгответе гостите си отрано, че сватбеният ви ден е насрочен за тази дата. 2-3 месеца преди сватбата (ако разполагате с толкова) раздайте поканите и задължително искайте потвърждение за присъствие. Две седмици преди самото събитие отново се свържете с поканените, за да разберете дали са сигурни, че ще присъстват. В ресторанта предвидете 10 куверта под въпрос. Ако 110 човека са ви потвърдили присъствие, предупредете екипа в заведението, че искате 100 готови куверта и 10 на заготовка. Така дори някой от гостите да се откаже в последния момент, няма да плащате излишни пари и няма да се хвърля храна.

Подготовката на сватбата е нервен, но вълнуващ процес за младото семейство. Дълги вечери на разглеждане на каталози и обсъждане, всеки има собствена представа за това как да изглежда тържеството. Но това е генерална репетиция за семейния живот. Затова винаги имайте по чаша вино на масата на преговорите, правете малки компромиси по пътя към приказната сватба и бъдете сигурни, че най-важни в този ден не са свещниците от бяло злато или салфетките в цвят екрю, а вие - младоженците. Със зазвучаването на сватбения марш нищо друго няма да има значение.

ПОКАЖИ КОМЕНТАРИТЕ
X