Още на първия си ден в Белия дом, Доналд Тръмп смени червените завеси, които президента Обама имаше в Овалния кабинет, със златни такива- цвят, който се превърна в негова запазена марка, предаде "Космополитън".
Тръмп залага на златния цвят за почти всичко- имотът му в Палм Бийч, Флорида и пентхаусът му в Ню Йорк имат достатъчно злато, че да заприличат на Версайския дворец. Освен това, на своят личен самолет, той притежава позлатени катамарани на коланите и златни принадлежности в банята, както и големи количества позлатена коприна, която украсява стените. Той използва златото и в брандирането на бизнеса си- позлатеният хотел "Тръмп Интернешънъл" в Лас Вегас, който буквално е направен от стъкло с 24-каратово златно покритие.
Използването на типичен цвят за да се брандира нещо не е необичайно. Ситуацията е същата като синия цвят във фейсбук или червеното при Кока-кола. Тръмп не е единствената знаменитост, която си има специфичен цвят. Франк Синатра е обожавал оранжевото и домът му и частният му самолет са били украсени с "най-щастливия цвят". Първата дама Нанси Рейгън е носела толкова много ярко червени рокли, че нюансът започва да се нарича "Червената Рейгън".
Тръмп никога не е обяснявал директно защо харесва златото, но сподели своята мантра в туитър:
"Златното правило при преговорите- Този, който има злато, определя правилата".
"В почти всички култури, златото е символ на лукс и богатство. Но също така може да символизира алчност и излишък", споделя Джил Мортън, психолог, който се занимава с изучаване на цветовете.
Не е нещо ново за изключително богатите да използват златото за да покажат богатството си, независимо дали става въпрос за кралските семейства в Европа през 17 в., или днешните хип-хоп изпълнители.
"Това им дава чувство на сигурност. Това им напомня, че имат пари, с които да се обградят в злато. Като одеяло за сигурност е", допълва Мортън.
Превод и редакция: Иванина Цонева
Коментари (0)
Вашият коментар