По дрехите посрещат, това е безспорен факт. Те са първото, което околните забелязват у нас. Важни са стилът, кройката и дали са ни по мярка. Но първото нещо, което повечето хора биха забелязали, е цветът. Багрите имат сериозно психологическо въздействие върху преценката за човека отсреща. Имайте това предвид, когато искате да направите впечатление. Разбира се, цветът на облеклото не е гаранция за успех, но може да ви накара да се чувствате по този начин.
Синьо
Този цвят има успокояващ ефект. Проучване е установило, че подпомага креативното мислене. Не само на този, който е облечен в синьо, но и на околните. Ако искате да наблегнете на това свое качество, заложете на синьото.
Сиво
Цветът на деловия бизнес, на изтънчеността и на авторитета. Няма как да сгрешите с него в работна среда. Сивото придава достатъчно увереност на външния вид, без обаче да смущава околните и да ги кара да се чувстват застрашени.
Пурпурно
Може би не си представяте да сте облечени в този цвят. Но той не е за пренебрегване особено ако искате да подчертаете силата, аристократизма или екстравагантността си.
Тъмните цветове
Като цяло се възприемат като по-тежки и авторитетни. Респективно хората, които се обличат в тъмни цветове, изпращат послание към околните, че са уверени в себе си и знаят какво правят.
Съвет:
Внимавайте с черното, с тъмносиньото, в случай че отивате на интервю. Ако сте подбрали облеклото си изцяло в тези тъмни краски, околните може да ви възприемат като заплаха. А поведението ви - като арогантно.
Светлите тонове
Те се възприемат като по-малко смущаващи. И това не е нещо лошо. С дрехи в пастелни или в земни тонове околните биха ви приели като човек с приятен характер, който комуникира леко и има добронамерено отношение.
Червено
Означава „спри“, приковава вниманието и предупреждава за заплаха. Изследване е установило, че този цвят дори плаши. С други думи, ако не искате да изкарате акъла на колегите си още в първия работен ден, откажете се от червеното.
Оранжево
И то като червеното предизвиква буря от емоции. Не толкова силни и агресивни, но все пак смущаващи.
Цветовият код обаче не е еднозначен за всичко. Според изследване рамките на очилата в зелен цвят може да се възприемат като вулгарни, докато тези в черен цвят за излъчващи стабилност и доверие.
Коментари (0)
Вашият коментар