Да сменя гума на колата си сама? По-скоро бих си отрязала ръката. За тази работа си има мъже, аз имам маникюр. Колата ми е в тон с тоалета и я използвам да привличам погледи. Гумите са кръгли и са само 4 броя, а не 4х4, както пише на задния капак. Ток е нещо, което се обува, а огледалото е сложено в колата, за да се гримирам и в движение. А когато ме сполети беда на пътя, се обаждам на Милото да дойде да ме вземе.
Де да беше вярно! В моя свят колата е превозно средство, а мигащата лампичка на таблото е обещание за близка среща на крехките ми бицепси с тон автомобилна маса. Да, Милото е винаги насреща да ми сменя гумите, но по-често е в среща, а телефонът му е в тон с костюма.
Не съм достатъчно еманципирана, за да превземам чужди територии, нито пък съм неуместно вироноса в мъжките дела. В женския ми космос няма място за крикове, ключове и гайки. Не съм се пазарила за този житейски all inclusive, но явно Вселената е предпочела да ми го сервира. А за десерт в менюто е приготвила и спукана гума.
А къде е резервната
Преглъщам суетата си и се обличам в електриково зелено. Сглобявам на магия червения триъгълник и се заемам с търсенето на спасителната гума. Логично е да е в багажника, не съм я виждала на задната седалка. Всъщност, никога не съм я виждала. Дали изобщо имам? След няколкоминутно дирене установявам, че такава в багажника ми няма. Звъня на Милото отново и разбирам, че багажникът ми е с двойно дъно. Със сигурност този, който е избрал мястото й, не е бил жена.
Лесна работа, много уловки
Вадя крика. Само трябва да открия мястото му. Указанията на Милото ме отвеждат на около педя отстояние от предната и задна гума под прага на колата. Там има малък улей, който показва, че това е подсиленото място за поставяне на крик. Слагам и започвам да навивам, а колата леко се отмества и повдига. Добре, че съм я оставила на скорост, а теренът не е под наклон.
С ключ, крик и крак
Взимам ключа и се заемам с гайката на единия от болтовете. Развиването е в посока обратна на часовниковата стрелка. Набирам се с всички сили, гумата се завърта, но не и гайката. Явно първо се разхлабват гайките, а после колата се повдига с крика. Скачам върху ключа. О, радост, гайката помръдва. Махам всички гайки и изваждам спуканата гума. С гордост слагам новата. Завиването на гайките е в другата посока – по посока на часовниковата стрелка. Спускам колата в изходна позиция с крика и затягам гайките отново с крак. Това е. 5 минути работа, 40 минути стрес и суетене.
Истината е, че от години си повтарям да се науча как се сменя гума, за да не ми се налага да вдигам безпомощно ръка на магистралата. Е, най-накрая се научих, в движение.
Моля, правете това пред дома. На магистралата е доста ветровито.
Коментари (0)
Вашият коментар