Учението на Камасутра не предлага единствено система от техники, любовни пози или методи за извличане на максимална наслада, а също многобройни съвети за уменията, които любовниците трябва да проявят в акта на сливане; как кожата да заухае; как да премахнем лошия дъх и нежеланите косми; как жената да спечели и задържи любовта на мъжа, кога какви билки и мазила да използва, за да постигне максимален ефект и др. Невероятно е колко актуално звучат текстовете от „Камасутра”, за която се предполага, че е написана около III-IV век.
Предлагаме ви откъс от книгата, от който както мъжете, така и жените могат да научат какво поведение трябва да имат, за да привлекат или отблъснат обекта на своите желания.
ЗА ПРИВИЧКИТЕ НА МЪЖЕТЕ И НА ЖЕНИТЕ
Начините за сближаване с чужди жени вече бяха описани, ала за достъпността на тези жени, за радостите от общуването с тях, но също и за опасностите от него и последствията ще стане дума тук.
Мъжът се насочва към чужда жена, за да запази живота си, когато любовта му минава от една степен в друга. Степените на несподелената любов са десет:
– любуване с очи;
– неотклонност на мисълта;
– постоянно желание;
– безсъние;
– слабеене;
– отвращение от насладите;
– падане на задръжките;
– безумие;
– припадъци;
– смърт.
Според някои от старите учители мъжът може да разбере какъв е нравът на девойката, а също дали е искрена, чиста, податлива и страстна, по формата на тялото й, както и по някои характерни белези или особености.
Ала Ватсаяна учи, че външността и белезите заблуждават, а за склонностите на жената трябва да се съди по поведението й, по изражението на лицето й и движенията на тялото.
Сега всички са съгласни с Гоникапутра, според когото жената се влюбва във всеки хубав мъж, както и мъжът се влюбва в красивата жена, но често по една или друга причина това остава без последствия.
При жената има някои особености. Обичащата жена не се замисля кое е правилно и кое не, но все пак не прави сама първата крачка. И дори когато мъжът изрази пред нея желанието си, тя се дърпа, макар на самата нея да й се иска да е с него. Отстъпва едва след многократни настоявания.
Мъжът обаче, дори вече влюбен, не забравя за морала и правилата и нерядко се въздържа, не отстъпва дори ако сам е предмет на открити домогвания. Той често ухажва просто така и ако не постигне успех, отминава. Но пък и след като завоюва жената, става равнодушен към нея.
Говори се, че мъжете не ценят леснодостъпните жени и се стремят към онези, чиято любов трудно се завоюва. Такова е общото убеждение.
ПРИЧИНИ ЗА ВЪЗДЪРЖАНОСТТА НА ЖЕНАТА
Жената може да не отстъпва пред домогванията на мъжа по следните причини:
– привързаност към собствения съпруг;
– желание да роди законно потомство;
– неподходящ момент за ухажването;
– раздразнение от фамилиарниченето на мъжа;
– неравнопоставеност на двамата;
– опасение, че вниманието на мъжа е съвсем мимолетно;
– съмнение, че мъжът е привързан към друга;
– страх мъжът да не разгласи нейните деяния;
– силна преданост на мъжа към приятелите му и прекалено съобразяване с тях;
– съмнение в сериозността му;
– плахост заради издигнатото му положение;
– боязън на “газелата” от прекалената мъжка мощ и необузданост;
– опасение от ума на мъжа;
– убеденост, че двамата са само приятели;
– стъписване пред жаждата му да опознае света;
– разочарование от характера му;
– несъгласие с желанието му тя да го обича по друг начин;
– съмнение на “слоницата” да не би той да е “заек” или с вяла страст;
– съчувствие за неприятностите, които могат да го сполетят поради връзката им;
– въздържаност заради собствените й недостатъци;
– страх от хорски приказки;
– разочарование, когато види посивялата му коса или опърпаните дрехи;
– страх да не би чрез него съпругът й да изпитва нейната вярност;
– опасения от прекаленото му съобразяване с морала.
Долови ли мъжът наличието на някоя от тези причини, стреми се да я отстрани. Например въздържаността заради преданост към съпруга, децата и т. н. той побеждава, като засилва желанието у жената; липсата на сгода – с посочване на средства; прекалената почтителност – със засилваща се близост; презрението – с гордост и храбри действия; опасенията да не би той да започне да я презира – с изразяване на уважение; боязливостта – с окуражаване.
КОИ МЪЖЕ ИМАТ УСПЕХ СРЕД ЖЕНИТЕ
Успех постигат следните мъже:
– които владеят изкуството на любовта;
– разказвачите на приказки;
– които познават жената от малка;
– които умеят да печелят доверието на жените;
– които поднасят подаръци;
– сладкодумците;
– умеещите да правят онова, което жените обичат;
– които обичат за пръв път;
– умелите посредници;
– които познават слабостите на жените;
– обичаните от други достойни жени;
– сближилите се с приятелки;
– добре изглеждащите;
– връстниците;
– съседите;
– онези, които обичат любовните наслади, дори и със слугини;
– съпрузите на млечните сестри;
– вече женените;
– щедрите, които имат слабост към зрелищата и разходките;
– известният с напористостта си “бик”;
– дръзките и храбрите;
– превъзхождащите собствения съпруг със знания, красота, достолепие и желание за наслади;
– които се обличат разкошно и живеят нашироко.
ЗА ЛЕСНОДОСТЪПНИТЕ ЖЕНИ
Мъжът трябва да е наясно както със собствените си основания за успех, така и с причините за достъпността на жените, наречени тук леснодостъпни. Леснодостъпни жени са:
– които все зяпат към улицата;
– които се задържат на приказки у съседите;
– които не свалят очи от мъжа;
– посредничките;
– които поглеждат крадешком към мъжа;
– чийто мъж си е взел без основателна причина друга жена;
– мразещите съпруга си или мразените от него;
– от никого ненаглежданите;
– бездетните;
– от незнаен род и сой;
– жени, чиито деца са починали;
– обичащите компании;
– прекалено подчертаващите любовта си към съпруга;
– актьорските съпруги;
– вдовиците;
– беднячките;
– обичащите да се веселят;
– които имат много девери;
– високомерните;
– онези, чиито мъже им отстъпват по род и достойнства;
– гордеещите се с владеене на изкуствата;
– изпадналите в душевен смут заради глупостта на съпруга;
– омъжените като деца за богат съпруг, когото не заобичват впоследствие, и търсят мъж с нагласи, таланти и ум, отговарящи на желанията им;
– безпричинно унизените от съпруга;
– съпругите на постоянно пътуващите мъже;
– съпругите на шлифовачите на благородни камъни* (*Защото по цял ден са на пазара и значи са с развален нрав.);
– жените на ревнивците;
– жените на сребролюбците;
– жените на чокши** (**Съпрузи на куртизанки.);
– жените на мързеливците;
– жените на страхливите;
– жените на гърбавите;
– жените на джуджетата;
– жените на недъгавите;
– жените на селяните;
– жените на лошо миришещите;
– жените на болните;
– жените на старците.
Накрая и два стиха:
Желание, родено от естеството, подсилено с умения и овладяно от разума, е трайно и постоянно.
Обикновено постига успех с жените умният мъж, който разчита на уменията си, внимателно следи представите и мислите на жените и отгатва причините за стремежа им към мъжете.
ЗА ЗАПОЗНАНСТВОТО
Според учителите от древността, докато девойките по-лесно се завоюват лично от мъжа, то при омъжените жени е по-добре да се прати посредничка.
Ала Ватсаяна учи, че стига да са възможни, самостоятелните стъпки винаги са за предпочитане и само при невъзможност трябва да се ползват услугите на посредничка.
Казват, че с онези, които за пръв път нарушават съпружеската вярност и се изразяват свободно, се говори самостоятелно, а при другите се праща посредничка, но това са приказки.
Действащият самостоятелно най-напред ще се постарае да се запознае с въжделената жена – естествено или нагласено. Естественото запознаване е в жилището на единия или на другия; нагласеното – в дома на приятел, роднина, съветник или лекар, по време на сватба, жертвоприношение, празненство, погребение или градинско увеселение.
Щом я види, той ще започне да й хвърля многозначителни погледи, та да разбере тя какво му е на душата, ще суче мустак, ще цъка нокти, ще прозвънва с накитите си, ще хапе долната си устна, ще й отправя още множество подобни сигнали.
Когато погледът й се спре на него, той ще заговори на приятелите си уж за нещо друго, а всъщност за нея, ще се показва щедър и страстен.
Коментари (0)
Вашият коментар