Жените потребители са движещата сила зад най-бързо развиващите се компании
Женският потребителски сегмент е многоброен, разнообразени все по-влиятелен. Ето защо познаването на динамиката на желанията на жените, техните предпочитания, нужди и поведение е от ключово значение за формирането на пазарни стратегии, стимулирането на иновациите и насърчаването на приобщаващия растеж в различните индустрии.
Жените потребители са движещата сила зад най-бързо развиващите се компании, особено когато става дума за социални контакти и пазаруване, тогава те управляват интернет. Според проучване жените са преобладаващата част от потребителите в социалните мрежи и прекарват с 30% повече време там в сравнение с мъжете. Нежната половина на човечеството доминира и на сайтовете за групово пазаруване. Според изследване на "Гилт Груп" те са 70 на сто от клиентската база и са източник на 74% от приходите за подобни компании. Според сайта на "Групон" 77% от потребителите на страницата са жени. Жените са отговорни за 62 процента от активността на потребителите във Facebook (съобщения, обновления, коментар). Те имат средно с 8 на сто повече приятели от колкото мъжете и прекарват повече време на сайта.
Въпреки че през 2024 г. близо 30% от световните домакинства ще бъдат оглавявани от жени (глава на домакинство е лицето, което обикновено управлява домакинските дела), тяхната сила за вземане на решения е много по-голяма в развитите страни, където те се радват и на по-висока покупателна способност.
Когато трябва да изберат продукти и марки, които да закупят, жените избират на базата на практично приложение и дизайн. Несъмнено прахосмукачките роботи са един от най-верните помощници на всяко съвременно домакинство. Няма жена, която да не е оценила работата на иновативната интелигентна прахосмукачка, веднъж след като се е снабдила с такава. Най-значимите предимства на този интелигентен асистент пред ръчното почистване е фактът, че почистването става без човешка намеса и е много по-прецизно. Едно такова изкушаващо високотехнологично предложение е Xiaomi Dreame Trouver. Този робот притежава функция Smart Map, благодарение на която притежава разширени функции на картата и изключително прецизно изчислява маршрута си.
Жените избират марки и продукти за външния си вид също на базата на сериозно проучване и специфики. Така например един от предпочитаните продукти за дамите е пресата за коса на Philips от серията 5000 Series със специалната технология ThermoShield, която позволява да правене на прически с по-малко увреждане от топлината. Сензорът й регулира температурата, така че от корените до краищата косата получава най-доброто равномерно оформяне, което заслужава.
Пример за продукт и марка, които комбинират всички търсени от нежната част от човечеството качества, е също и бездимната алтернатива на Филип Морис Интернешънъл. IQOS започва да променя живота на своите потребители през 2014 г. в Япония и днес вече почти 28 милиона души по света се наслаждават на по-добра алтернатива в сравнение с традиционните цигари. Избирайки водещата бездимна алтернатива, дамите осъзнават, че не вредят в такава голяма степен на околната среда и на хората около себе си. Те са практични и затова любимият им продукт е IQOS ILUMA, който нагрява тютюна индукционно и няма нужда от почистване.
Жените имат все по-голямо влияние при вземането на решения за потреблението на домакинствата. Овластяването на жените променя моделите и влияе върху маркетинга и разказите за марките, свързани с ценностите, които са важни за жените: съотношение цена-качество, справедливост и приобщаване, здраве и благополучие.