Тази седмица Филип Морис Интернешънъл отбеляза 10 години от лансирането на IQOS в световен мащаб – системата за нагряване на тютюн, с която компанията направи първата сериозна стъпка към реализиране на визията си за бъдеще без дим. Днес бездимните алтернативи на Филип Морис се предлагат на над 80 пазара по цял свят, а IQOS е водещ в сегмента с над 28 млн. потребители, от които 20.8 млн. са спрели да пушат изцяло, а останалите са в различни стадии от процеса на пълно преминаване към продукта.
За да отбележи тази годишнина, компанията представя на българския пазар новата си лимитираната серия IQOS ILUMA Neon Purple. Тя идва след изключително успешното ѝ лансиране в Япония, както и след успешното представяне на IQOS ILUMA STARDRIFT в края на миналата година.
Срещаме се с Полина Нинова, ръководител "Маркетинг и потребителско изживяване за категория бездимни продукти" на Филип Морис България, за да разберем малко повече за новото устройство и за вълненията в сърцето на компанията покрай нейната годишнина.
Здравей, Поли! Защо се спряхте на неон?
- Неонът е вдъхновен от вибрациите и енергията на Токио. През 2022 година за първи път пускаме това устройство като лимитиранат серия. Поради огромния интерес на потребителите към него Филип Морис решава, че няма как да не го повтори отново. И тази годна пускаме Neon Limited Edition, за да отключим енергията на лятото. Защото този цвят и тази вибрация носят определено настроение – настроението, с което искаме да стартира най-прекрасният сезон в годината.
Това е отново някакъв тренсетинг. С кой тренд, поставен от Филип Морис България, се гордееш най-много?
- С това, че около 400 хиляди българи спряха цигарите и минаха на нещо, което е много по-добро от това да продължат да пушат. Смятам, че променихме начина на мислене на хората в България. Не съм вярвала, че ще успеем да направим такава революция за тези години. От всички работи, които съм имала, се гордея най-много с този факт.
На фона на останалите държави как се движим?
- Много добре, особено София. Като град, в който се зараждат и налагат тенденциите. Надявам се, че съвсем скоро ще пренесем тази тенденция в цялата страна. В големите градове нещата прогресират бързо, работим непрестанно по създаването на инфраструктура и на възможности да стигнем до малките населени места.
Какво се случи за 10 години и какво очакваш да постигнете през следващите 10?
- Положихме много сериозни основи и осъществихме много бърз растеж. След още 10 години ще направим България бездимна.
Българинът е мнителен. Как обясняваш най-простичко модела бездимно устройство?
- Лесно е за обяснение. Имаме горене и много висока температура – съответно много вредни вещества, които се отделят. Когато имаме по-ниска температура, вредата се намалява значително.
След още 10 години ще има вече и още повече реални данни, но ние виждаме резултатите по всеки един човек около нас, който е преминал на бездимната алтернатива. Баща ми например успя и в началото му беше трудно, около половин година не можеше да остави напълно цигарите. Но си каза, няма, ще го направя. И сега се чувства много по-добре. И знае, че е направил за себе си по-добрия житейски избор.
Неонът и магнетичната сила на неговите цветови отблясъци се оказаха в центъра на творческото вдъхновение и на шеф Илиан Кустев и ресторантьора Явор Сарафов, които също станаха част от своеобразното турне на Neon Purple. Популярните майстори на кулинарното изкуство създадоха колекция от шоколадови бонбони, залагайки на силата на цвета на неона. Ето какво споделиха те специално за читателите на MILA.bg.
Здравейте! Имат ли цветовете психологически ефект в кулинарията?
Явор Сарафов: Всеки цвят съдържа послание на подсъзнателно ниво. Затова в кулинарията се избягват много студените цветове, докато се набляга на топлите, които създават усещане за комфорт и за уют. Ярко синият и ярко зеленият се смятат за "no go".
Шеф Илиан Кустев: Ние не се замисляме какви цветове да влагаме, защото продуктите си имат свои цветове. Но да, топлите повече предразполагат към уют. Ние също като малките деца опитваме с очите и ушите. Само по името на някое ястие можем да кажем „супер е, ще опитам" или „не, не е моето".
Специално за годишнината на Филип Морис и лансирането на IQOS ILUMA Neon Purple създадохте шоколадови бонбони с уникални вкусове, включително с тютюн. Какво ви вдъхнови?
Явор Сарафов: Самото задание беше „лилаво, модерно, иновативно - вие сте". Скочихме директно на шоколада, защото той е световен феномен. Там също можеш да градиш с цветовете и с вкусовете, да бъдеш новатор и в същото време да бъдеш приет от всекиго. Всеки обича шоколад.
Шеф Илиан Кустев: Мога да твърдя, че тютюнът в шоколада си е моя измишльотина, която първо интерпретирах в сос, който представих в Master chef. Тютюнът е основен продукт на Филип Морис – логично го приложих в предложението си за шоколадов бонбон.
Какво е общото между вашата работа и тази на Филип Морис?
Явор Сарафов: Работим с клиенти. Ние също творим нещо сами и се опитваме да балансираме сътвореното от нас с настройката на клиентите
Шеф Илиан Кустев: Те използват същия подход. Имаха устройство, което се почистваше, направиха такова, което няма нужда се почиства – има градация. Ние също се опитваме да подобряваме нашата храна. Да правим нови презентации, да творим с нови вкусове и цветове.
Какво ще вечеряте днес?
Шеф Илиан Кустев: За мен денят няма как да започне без фитнес и съм настроен изцяло към спортния си начин на живот. Знам и точно какво ще вечерям – риба със зеленчуци. В момента съм на режим на изчистване.
Явор Сарафов: Имам колежка в ресторанта, която готви основно традиционни български рецепти. Днес е направила чушчици със сирене и яйчица.
Коментари (0)
Вашият коментар