Джина спира пред Академията за изящни изкуства в Рим, където учи рисуване и скулптура, като малко преди да влезе, кокетно оправя каишката на обувката си. В този момент пред красивото младо момиче се изпречва непознат мъж. Търсач на таланти от Cinecitta - римската “фабрика” за кино. Бъдещата звезда му отказва да отиде на прослушване, защото категорично не желае да става актриса. От студиото се нахъсват още повече да я имат. Обръщат се към нейната майка, за да я убеди, и обещават, че ще й платят за първата роля хиляда лири. Джина отсича, че цената й е един милион лири, мислейки, че това ще сложи край на преговорите. Но те се съгласяват.
Още тогава се заформя моделът, формулата на нейния успех. La Lollo получава каквото поиска, защото в общи линии не си слага нищо толкова на сърце.
Три години след като горещата италианка пристига в Холивуд през 1950 г., нейната звезда изгрява във филма Beat the Devil, режисиран от Джон Хюстън, по сценарий на Хюстън и Труман Капоти и с участието на Хъмфри Богарт, който казва, че това момиче е направило “Мерилин Монро да изглежда като Шърли Темпъл”.
“Никога не ми се е налагало да искам това, което искам. Просто трябваше да кажа “да”, защото винаги са ми предлагали много повече.”
Това признава без капка скромност Джина Лолобриджида - холивудската икона, известна някога като “най-красивата жена на света” и един от най-търсените секссимволи на своята епоха, която тази година стана на 95 г.
Родена в Субиако, хълмист град близо до Рим, тя прекарва тийнейджърските си години, избягвайки военните бомби с трите си сестри, майка си и баща си, производител на мебели. Докато Италия се изкопава от развалините на войната, сладострастната La Lollo е призована да поеме по бляскав път.
През своята кариера Лолобриджида играе заедно с най-известните и желани мъже, включително Ерол Флин, Бърт Ланкастър, Антъни Куин, Юл Бринър, Франк Синатра и Рок Хъдсън, и е режисирана от величия като Карол Рийд и Кинг Видор. Днес тя е сред последните живи, останали от златните години на Холивуд.
В пика на славата си не обича публичността. Нейният подход към пресата рязко контрастира с този на другата екранна сирена на Италия от 20-и век - София Лорен. Двете диви на сребърния екран бяха в ожесточена конкуренция за короната на най-еротичната филмова звезда в Европа. Победителят все още е предмет на много дебати.
“Боже мой! - коментирала е Лолобриджида, въртейки очи с раздразнение. - Тя и нейните пиари започнаха това съперничество с мен. И тя не е спирала от 50 години. Беше ми наистина скучно. Ние сме различни. Направихме напълно различни кариери. Исках да бъда артист повече от всичко друго. Исках кариера на високо ниво.”
В личен план Джина става семейна жена още преди да се окъпе в голямата слава. През 1949 г. тя се омъжва за Милко Скофич, словенски лекар, около седем години по-възрастен от нея, който става неин мениджър и от когото има син Андреа Милко Скофич, роден през 1957 г.
По време на този брак La Lollo печели своя най-пламенен и упорит почитател, което предрешава нейната съдба. Бизнес магнатът Хауърд Хюз онемява, когато вижда рекламни снимки (направени от Скофич) на 23-годишната Джина по бикини. Хюз, тогава 44-годишен, бързо намира претекст и я кани в Холивуд за екранен тест. Тя приема с очакването, че съпругът й може да я придружи. Не е изненадващо, че точно преди планираното им заминаване от Рим пристига само един от двата обещани самолетни билета.
Добрият Скофич само казва: “Върви. Не искам един ден да кажеш, че не съм ти позволил да имаш кариера”.
При пристигането на Лолобриджида на международното летище в Лос Анджелис тя е посрещната от агентите на Хюз, които я настаняват в апартамент в хотел Town House, обслужван от собствената секретарка, шофьор, треньор по английски и учител по глас. Дават й сценарий за репетиция - сцена на развод.
Остава там два месеца и половина, а през цялото време тя се вижда с Хюз всеки ден, отблъсквайки непрекъснато неговите опити да я прелъсти.
“Той беше много висок, много интересен - разказвала е тя. - Имаше две якета и един чифт панталони, които носеше всеки ден - пълни с прах и мръсотия, като на работник. Той мразеше да бъде хващан от папараци, така че винаги ходехме на много евтини ресторанти и понякога ядяхме в колата. Тогава говорех много малко английски. Хауърд Хюз ме научи на псувните! Имаше твърде голяма разлика между нас. Казах му: “Ако загубиш всичките си пари, тогава може би ще се оженя за теб”. Може би той беше изненадан, че има човек, който не се интересува от парите му.”
Когато става време Джина да се връща в Рим, Хюз й представя седемгодишен договор. Документът прави прекомерно скъпо за всяко друго американско филмово студио да я наеме. Тя го подписва, защото иска да се прибере вкъщи, но през по-голямата част от десетилетието Хюз продължи да я преследва: “Той не се отказа! Той изпрати всичките си адвокати да ме видят. Играха тенис със съпруга ми.
По онова време бях твърде невинна По-късно разбрах, че е много интересен човек. По-интересен от съпруга ми”.
Семейство Скофик се развеждат през 1971 г., въпреки че La Lollo казва, че са се отдалечавали от известно време. Отново свободна жена, тя трябва да се бори с ухажванията на купища обожатели. Негово Светло Височество принц Рение III я преследва с години. Дори по време на брака си с Грейс Кели той не се държи много изтънчено, като флиртува с Джина в дома им.
“Очевидно казах “Не!”. Той остана запален по мен 20 години, защото му отказах. Но след като тя почина, той забрави за това и отново станахме приятели.”
Тъжният факт, изглежда, е, че “най-красивата жена на света” цял живот е имала проблеми да намери г-н Правилния: “Моят опит показва, че когато намеря точния човек, той бяга от мен. Аз съм твърде силна, твърде популярна. Важните мъже, те искат да бъдат звездите - те не искат да бъдат в сянката ви”.
До началото на 80-те години нейната филмова кариера се забавя, а тя преоткрива себе си като фотограф, след това проявява политически амбиции (кандидатира се неуспешно за Европейския парламент през 1999 г.), а после се обръща отново към скулптурата и се отдава изцяло на изкуството. Свободна е да прави каквото си иска, защото е доста богата жена.
На парти в Монако през 1984 г., където тя живее и притежава вила, Джина среща Хавиер Ригау и Рафолс. Висок, очарователен испанец. Той е на 23, а тя - на 57 г. тогава. През октомври 2006 г. те обявяват предстоящата си сватба.
“В началото - обяснява Лолобриджида - това, което имаше между мен и Хавиер, беше само страст, а не любов. Това дойде по-късно. Винаги съм имала слабост към младите мъже.”
Два месеца по-късно обаче тя отменя бракосъчетанието с обяснението, че Хавиер не издържа повече на медийния интерес, измъчван от лъжи и клевети. Оказва се, че голяма част от тази връзка не е такава, каквато изглежда.
Актрисата твърди, че двамата са заедно само от 2 години, а не от 22, запознавайки се през 2004 г. Ригау решава да добави две десетилетия към историята, за да направи съюза сериозен. Измислица, с която Джина се съгласява. И става още по-странно. На 29 ноември 2010 г. Ригау отново е готов за сватба, използвайки заместничка за Джина. Според Лолобриджида това е било напълно без нейното знание.
Тя разбрала за “сватбата” си съвсем случайно през януари 2013 г. от документи, на които случайно попаднала в интернет.
Ригау твърди, че звездата доброволно е подписала всички необходими документи и се е съгласила да се омъжи за него чрез пълномощник, за да избегне медиен спектакъл, и че двамата са щастливо женени. Само че Лолобриджида казва, че той е успял да уреди брака чрез пълномощник, използвайки пълномощно, което тя някога му предоставя, за да се погрижи за друг правен въпрос. Според актрисата Ригау заедно с други лица е участвал в заговор, който е последван от куп дела.
Тогава за пръв път се намесва синът на актрисата и пожелава от съд в Рим да назначи администратор, който да поеме отговорността за бизнес решенията на майка му.
“Страхувам се, че вече може да не е в състояние да се справя сама с делата си”, казва тогава Скофич, който разработва научноинформационни системи в областта на растителната генетика.
В същото време нов мъж излиза на арената - Андреа Пиацола.
Той помага на Джина с изложба на нейни скулптури в Катар, но някак става незаменим за нея.
“Андреа има тази способност да надушва, ако човек не е честен; той може да надуши, ако нещо не е наред. Той е толкова честен и умен. Андреа е най-добрият човек, когото съм срещал в живота си досега. Той ми помогна повече от всеки друг.”
Пиацола прави сериозен скок от момче за всичко до директор на Vissi d'Arte, компанията, която управлява милионерските активи на актрисата.
Миналия октомври Върховният касационен съд потвърждава, че Лолобриджида се нуждае от законен настойник, за да спре хората да грабят нейното богатство. Медицинските експерти откриват "отслабване на нейното правилно възприемане на реалността" и състояние на “уязвимост”, което би позволило на хищните хора да придобият власт над нея.
Само преди дни 34-годишният Андреа Пиацола говори пред съда като част от процеса срещу него по обвинение, че е откраднал активи на стойност един милион евро от 95-годишната дива в периода от 2013 до 2018 г.
Според Мирко майка му се е променила, откакто Андреа е влязъл в живота й - “човек, който се възползва от слабостите й”. В същото време обвиняемият твърди, че се е опитвал да убеди Джина да се вижда със сина си, но тя не желаела. Все пак почти 6 милиона, получени от продажбата на бижутата на дивата (за 3,8 милиона) и от три апартамента близо до Piazza di Spagna (за 2 милиона и 100 хиляди), изчезват във въздуха. Няколко банкови превода и 117 хил. евро са отишли в сметките на Пиацола.
Актрисата неотдавна призна, обляна в сълзи във водещо вариететно шоу на италианска телевизия, че се чувства “унизена” от спора за нейното богатство и (не) мисли, че може “да преживее това”. На рождения си ден този месец тя заяви пред ANSA, че е решена да остане креативна във фотографските и артпроектите, към които се е насочила.
“Може би бях разглезена, но все още работя постоянно, чувствам се, че все още имам много да кажа и се надявам да имам време да постигна всичко, което искам.”
Коментари (0)
Вашият коментар