“Когато българското сопрано Соня Йончева излезе на сцената с тенора Йонас Кауфман в една от най-очакваните постановки при откриването на новия сезон на Парижката национална опера - операта „Дон Карлос“, музикалните критици във Франция (и не само там) изпаднаха в пълен екстаз!” - се казва в рецензията на “The New York Times”.
Поразителен талант, ослепителна артистичност и безкомпромисен характер стоят в основата на успеха на Соня Йончева, която се превърна в едно от най-големите имена на световната оперна сцена през последните години. Зашеметяващите й изпълнения на сцените на водещите оперни театри в света, предизвикват възхищение от страна на критика и публика.
През настоящия оперен сезон българското сопрано е голямата звезда в афиша на „Метрополитън опера“ – Соня Йончева грее в главните роли в постановките на „Тоска“ и „Бохеми“ от Пучини, и „Луиза Милер“от Верди.
Соня Йончева започва професионалната си кариера с барокова музика с участието й в Академията за млади певци „Jardin des Voix”, организирана и ръководена от диригента Уилям Кристи. Професионалната подкрепа на Кристи и сътрудничеството с него довеждат до реализирането на втория албум на Йончева с арии от Хендел. Още тогава става ясно, че поразително красивият и проникващ драматично-лиричен сопран на младата певица би звучал перфектно в най-взискателните и трудни роли от репертоара на Верди. Глас, който изисква изключителна комбинация от качества: превъзходен контрол на дишането, лекота при достигане на най-високия тон, голям вокален диапазон, много добра физическа кондиция и най-неуловимото от всички – вроден инстинкт към специфичното италианско музикално фразиране. С участието си в постановките „Риголето“ и „Дон Карлос“, Соня Йончева доказва, че е точно този „скъпоценен“ вид сопрано, необходим за музиката на Верди. След като триумфира с „Ла Травиата“, вестник „Die Welt“ написва "Тя е най-добрата Виолета от Мария Калас насам".
Коментари (0)
Вашият коментар