Стараем да следваме модните тенденции, но в същото време ни се иска да сме неповторими. Това ще се случи, ако любимият ни аромат подчертава стила ни.
Изберете "вашия" парфюм
Не бързайте да си купите парфюма, който сте харесали на вашата приятелка. Един и същи аромат ухае различно на различни хора. При избора му трябва да се водите само от вашия собствен вкус.
При възприемането на аромата съществуват три фази:
- Първата нотка обонянието ни улавя веднага щом отворим флакона. Тогава предимство взема концентрираният аромат на основата на парфюма. Може би затова жените повдигат разочаровано вежди и напускат парфюмерийния щанд без покупка.
- Разочарованието ще е по-малко, ако за запознаване с парфюма използвате тестери. С тях ще уловите втората нотка на аромата, която ще ви помогне да се ориентирате по-точно.
- Решаващата нотка от "букета" няма да разпознаете така бързо. За нея ще ви трябва малко време. Нанесете капка от пробния флакон на китката. След 20 минути ще възприемете истинския аромат на парфюма и ще прецените дали той е вашият или не.
Важно
Не си струва да пробвате наведнъж много аромати. Максимумът е 2-3. Доказателство, че сте открили "вашия", е ако настроението ви се подобри, след като го помиришете.
Има 7 основни групи аромати
- шипрови - те са най-малката, но и най-уникална група, разделена на 4 подгрупи: от екзотично дърво, от екзотични плодове и цветя и екзотични животни. Известни марки са Chance и Coco Mademoiselle на Chanel; Miss Dior Cherie на Dior, Be Delicious на Donna Karan.
- дървесни - носят топли и богати нотки на сандалово дърво, пачули, кедър . Емблематичен за тази група е Zen на Shiseido.
- цитрусови - от нар, лимон, портокал, бергамот, мандарина - подходящи за лятото. Класически за тази група са Gieffeffe на Ferre, Armani на Giorgio Armni, Blue Jeans на Versace.
- ориенталски - ванилия, смола, сандал, кехлибар. Най-известни от тази група са Hypnose на Lancome, Opium на Yves Saint Lauren, The One на Dolce&Gabbana, Flower by Kenzo.
- цветни - композиции от жасмин, роза, момина сълза, иланг-иланг, тубероза, роза, ирис, гардения. Към тази група са Chanel No5, Insolence на Guerlain, Rock'n'Rose на Valentino.
- папратови - лавандула, розмарин, хвойна, зюмбюл, бергамот и дъбовият мъх. Едни от най-популярните парфюми са Noa на Cacharel, Green Tea и Sunflower на Elizabeth Arden, Kenzo Air на Kenzo.
- амброви (от благовонни масла) - съдържат меките деликатни миризми на лавандула, ванилия, пачули. Най-известни аромати са Prada и L'Eau Ambree на Prada, Ungaro Collection на Ungaro, Miracle на Lancome.
За романтичните личности, които предпочитат ефирни дрехи с панделки, волани и дантели подхождат леки цветни аромати с примеси на южни плодове.
Деловите дами, които избират строго облекло, да се придържат към ярките аромати от амбровата или дървесната група, съветват експерти.
За енергичните жени, които имат в гардероба си главно спортни дрехи и такива от уличната мода , най-много вървят леки, свежи аромати с дървесни и цитрусови нотки.
За тези, които залагат на класиката се препоръчват Chanel No 5, Opium, Prada.
Съвет:
Не се парфюмирайте обилно, защото силният аромат може да раздразни околните, а това работи срещу вас. Дневният парфюм трябва да е по-лек и свеж, а вечерният може да е по-наситен.
Опаковката подсказва
- Жизнерадостните, леки и свежи аромати обикновено са с опаковка в бял, зелен, светлосин и бледорозов цвят.
- В тъмни и червени кутии и флакони се крият ориенталски и по- наситени аромати.
Силата на аромата
Създателите на парфюми твърдят, че ароматът от цветовете на тубероза действа на мъжете безотказно. А американски психолози смятат, че човек може да се влюби, когато усети аромат, които му напомня на приятно изживяване и му създава положителни емоции.
Коментари (0)
Вашият коментар