Напишете дума/думи за търсене

2,5 млн. лв. инвестиции за 10 г. по програмата „Забавно лято-грижовна есен" направи "Филип Морис България"

Юбилеят на програмата на Фондация BCause и "Филип Морис България" бе отбелязан на вълнуващо събитие в София

Със сърдечна атмосфера и вдъхновяващи разкази за постигнатите резултати, програмата за социална отговорност „Забавно лято, грижовна есен" отбеляза своя 10-годишен юбилей. Подкрепата за местните общности се реализира в тютюнопроизводителните региони от Фондация BCause с финансовата подкрепа на "Филип Морис България".

В рамките на събитието се проведе и церемонията по награждаване на победителите от 8-та по ред „Академия за местни предприемачи" – ключова част от програмата, а гостите имаха възможност да разгледат специална изложба на Константин Вълков, посветена на юбилейното издание.

„Забавно лято, грижовна есен" стартира през лятото на 2015 г. и оттогава до днес инициативата е неизменна част от живота на хората в шестте тютюнопроизводителни региона - Благоевград, Кърджали, Разград, Силистра, Хасково и Шумен.

Цяло десетилетие програмата вдъхновява, подкрепя и допринася за развитието на отдалечените райони в няколко ключови направления: летни образователно-приключенски академии за деца, обучения за учители по методите на неформалното образование, специализирани медицински прегледи за възрастни хора и безвъзмездна финансова и менторска подкрепа за стартиране и развиване на бизнес.

„Забавно лято, грижовна есен" е блестящ пример за успешно и дългосрочно партньорство между бизнеса, неправителствения сектор и местната администрация. А за всички нас, положителните резултати в детските и учителските академии, медицинските прегледи и обученията на предприемачи, са не просто данни, а примери за промяна на човешки съдби. Всеки, докоснал се до програмата, носи своя уникална история на трансформация и успех", заяви Диляна Якова, мениджър устойчиво развитие във "Филип Морис България" по време на събитието.

От 2015 г. до днес програмата е обхванала 26 населени места в 11 общини в шестте тютюнопроизводителни региона на България. За изминалите 10 години, общо 4457 деца на възраст между 7 и 14 години и 274 учители са преминали през образователни академии. Извършени са над 20 000 специализирани медицински прегледа на възрастни хора, благодарение на съдействието на Българска болнична асоциация (ББА). От кандидатствалите над 450 бизнес идеи в 8-те издания на „Академията за местни предприемачи", 105 предприемачески екипа са преминали през обучение, като 37 от тях са получили безвъзмездно финансиране на обща стойност от 260 хиляди лева.

"Вярваме, че след 10 години оставяме чудесно наследство в тези региони: учители, които знаят как да предизвикат любопитството и да задържат интереса на децата към ученето, включително на деца, чийто език не е български, и които продължават да използват материалите, базирани на сугестопедия и методите на неформалното образование. Училища, придобили статут "Иновативни", благодарение на участието си в програмата. Предприемачи, чиито продукти се радват на пазарен интерес не само в България, но и в чужбина", заяви Елица Баракова, изпълнителен директор на Фондация BCause.

Диляна Якова/вляво/ и Елица Баракова/вдясно/
Диляна Якова/вляво/ и Елица Баракова/вдясно/

Победителите в тазгодишната „Академия за местни предприемачи" 8.0 са пример за вдъхновение и доказателство, че иновацията и упоритостта могат да съживят местните икономики. Те вече градят своето бъдеще, въоръжени със знания, менторство и увереност от обучението в Академията. От кандидатствалите 13 екипа тази година, безвъзмездна финансова помощ на обща стойност от 60 хиляди лева спечелиха 5 от тях.

В Благоевград от пекарна „Череша" вече ще се носи аромат на вкусен хляб с квас, в Петрич ще се чуват повече звуците на чанове, излети от бронз, ще се появят на пазара чаши, направени от рециклирана утайка от кафе, а цвекланката – с голямата награда от 18 000 лв., ще прослави региона на гр. Силистра с единствената и неповторима на пазара сурово-сушена вегетарианска алтернатива на луканка, както и стекове и други продукти, създадени по авторска рецепта.

Мирослав Минчев
Мирослав Минчев

„Знанията и уменията, които получаваме са по-ценното от паричната награда. Академията сбъдва не просто бизнес идеи, а мечти", сподели Мирослав Минчев управител на новосъздадената компания „Природни блага".

„Бизнесите на участниците са устойчиви, не са просто хоби, те изхранват семейства и дори дават работа и на други семейства. Нашата мисия и отговорност е да подкремяме тези хора в нелекия им път", каза Явор Гочев, програмен директор на Център Ринкър.

С обща инвестиция от 2,5 милиона лева, „Забавно лято, грижовна есен" е не просто програма – тя е движеща сила за промяна, която вдъхновява хората да вярват в собствените си възможности.

Трансформацията като път за развитие

Десет години по-късно, инициативата ще продължи да променя не само съдби, но и цели общности – с визия, отдаденост и много сърце. Ще чертае нови пътища и хоризонти.

„Всяко дългосрочно начинание има нужда от трансформация. Разбирането на Филип Морис България за устойчиво развитие не са просто годините, а устойчивостта на каузата. Ще отворим нова глава от нашата история - още-по значима, интересна и вдъхновяваща за още много хора. Активно търсим нови идеи и подходи, за да разширим програмата на национално ниво. Нашата цел е да подпомогнем развитието и приложението на иновации, свързани с науката и технологиите, които намаляват вредата в ежедневието и подобряват качеството на живот.

Решени сме да продължим да подкрепяме иновативните и предприемчиви хора в нашата страна, които променят живота ни към по-добро, сподели на финала на събитието Вержиния Джевелекова, мениджър Връзки с обществеността на Филип Морис България.

  • Ключови думи:
X